Op het net zijn op olie gevuld en gasdruk schokbrekers te koop.
Wat prefereren jullie? En wat is origineel?
Normaliter ga ik eigenlijk wel altijd voor olie. Maar met een auto van 700kg en achter liggende schokbrekers weet ik niet wat wijs is.
Ik wil de mijne vervangen omdat ze kraken en de rubbers zijn op.
Schokbrekers
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Schokbrekers
Ouwe meuk is leuk
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: Schokbrekers
Origineel zijn de olie gevulde schokbrekers.
De gasgevulde kwamen later, toen de GTL en de F6 kwamen
De gasgevulde kwamen later, toen de GTL en de F6 kwamen
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Re: Schokbrekers
Oke, top dank je. Dan kijk ik voor olie gevulde. Daar heb ik zoizo eigenlijk ook meer gevoel bij dat t goed is.
Ouwe meuk is leuk
Re: Schokbrekers
Lees dit eens: https://www.renault4.co.uk/tech-dampers.htm
"The original Renault rear dampers were gas pressurised oil filled dampers"
"All oil filled dampers will tend to develop air bubbles inside during normal operation, and in most cars these bubbles rise to the top of the damper where they don't do any harm. The Renault 4 rear dampers are fitted horizontally so the bubbles can't bleed out, and the damper ends up with air around it's valves. That stops the dampers from damping and leads to wheel vibration followed by a complete loss in damping."
"The original Renault rear dampers were gas pressurised oil filled dampers"
"All oil filled dampers will tend to develop air bubbles inside during normal operation, and in most cars these bubbles rise to the top of the damper where they don't do any harm. The Renault 4 rear dampers are fitted horizontally so the bubbles can't bleed out, and the damper ends up with air around it's valves. That stops the dampers from damping and leads to wheel vibration followed by a complete loss in damping."
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd