Project Spaanse F6
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- Hanz
- Berichten: 3146
- Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
- Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
- Contacteer:
Re: Project Spaanse F6
Klopt het dan dat deze F6 van na modeljaar 1982 en voor modeljaar 1987 (i.e., van voor september 1986) is?
Re: Project Spaanse F6
Klopt het dat de donor grote vaste ramen heeft? Deze kun je wellicht dan overzetten en heb je geen last van slechte rails welke veel voorkomen.
Re: Project Spaanse F6
Hans,. 18/04/1983
Lordje, goede tip. Had wel graag die schuiframen gehouden. Lijkt me wel lekker tijdens warme dagen . Maar weet inderdaad niet in welke staat die rails verkeren. Op het eerste zicht nog goed, maar als we daar in detail mee aan de slag gaan kunnen we inderdaad de vaste ramen ook als alternatief houden. Verleden jaar tijdens die Alpenrit werd het gewoon bloedheet in de R4. Dik dertig graden buiten en de verwarming vol op voor extra koeling.dat geeft een hitte... Zo erg dat op een bepaald moment de zakjes chips ontploften in de laadruimte. Stonden helemaal bol als een strandbal . En dan zou het wel prettig zijn als er ter verkoeling achteraan iets opengezet kan worden, niettegenstaande er dan nog meer alpenstof naar binnen kan...
Lordje, goede tip. Had wel graag die schuiframen gehouden. Lijkt me wel lekker tijdens warme dagen . Maar weet inderdaad niet in welke staat die rails verkeren. Op het eerste zicht nog goed, maar als we daar in detail mee aan de slag gaan kunnen we inderdaad de vaste ramen ook als alternatief houden. Verleden jaar tijdens die Alpenrit werd het gewoon bloedheet in de R4. Dik dertig graden buiten en de verwarming vol op voor extra koeling.dat geeft een hitte... Zo erg dat op een bepaald moment de zakjes chips ontploften in de laadruimte. Stonden helemaal bol als een strandbal . En dan zou het wel prettig zijn als er ter verkoeling achteraan iets opengezet kan worden, niettegenstaande er dan nog meer alpenstof naar binnen kan...
A310/4 VG - R12 TL - R5 EBS cabrio - R4 TL - R4 F6
Re: Project Spaanse F6
Geweldig project. Leuk om te volgen.
Wat betreft de warmte kun je de girafon er met warme dagen afhalen. Geeft met raampje voor open een heerlijke verkoeling
Wat betreft de warmte kun je de girafon er met warme dagen afhalen. Geeft met raampje voor open een heerlijke verkoeling
Project rodeo6b schiet op.
Re: Project Spaanse F6
Terwijl het ruilstuk verder kaalgemaakt werd ( viewtopic.php?f=17&t=19853 )is er ook al begonnen de freesrestanten op het chassis weg te slijpen. En dat zijn er veeeeeeeeel
Als die freesrestanten er allemaal af zijn kan hier en daar een nieuw stuk plaat in de balken gelast worden. Valt gelukkig erg mee kwa rot. Vooral de rand van de balken hebben te lijden gehad. Dieper in de balk ziet het er nog zeer goed uit.
Daarna kan het ruilstuk, de vloer en de voetenbak terug tot 1 geheel hersteld worden.
Als die freesrestanten er allemaal af zijn kan hier en daar een nieuw stuk plaat in de balken gelast worden. Valt gelukkig erg mee kwa rot. Vooral de rand van de balken hebben te lijden gehad. Dieper in de balk ziet het er nog zeer goed uit.
Daarna kan het ruilstuk, de vloer en de voetenbak terug tot 1 geheel hersteld worden.
A310/4 VG - R12 TL - R5 EBS cabrio - R4 TL - R4 F6
Re: Project Spaanse F6
Deze avond zijn we bij Lordje zijn lalmal gaan ophalen. Bedankt Lordje !
Zal ons een hoop kopbrekers qua maatvoering besparen bij het weer in elkaar lassen !
Let the games begin
Zal ons een hoop kopbrekers qua maatvoering besparen bij het weer in elkaar lassen !
Let the games begin
A310/4 VG - R12 TL - R5 EBS cabrio - R4 TL - R4 F6
Re: Project Spaanse F6
Vanavond de patiënt op zijn bedje gelegd. De lasmal past perfect Lordje !!!
Het slechte voorstuk uit het chassis gezaagd en om te testen het ruilstuk mee in de mal gehangen. Qua maatvoering komt alles uit, een kind kan de was doen. Gaat een hoop stress besparen.
Verder nog wat puntlassen van de oude roestige voetenbak uitgefreesd en weer een hele boel freesresten weggeslepen. Nog 20000 te gaan
Het slechte voorstuk uit het chassis gezaagd en om te testen het ruilstuk mee in de mal gehangen. Qua maatvoering komt alles uit, een kind kan de was doen. Gaat een hoop stress besparen.
Verder nog wat puntlassen van de oude roestige voetenbak uitgefreesd en weer een hele boel freesresten weggeslepen. Nog 20000 te gaan
A310/4 VG - R12 TL - R5 EBS cabrio - R4 TL - R4 F6
Re: Project Spaanse F6
Hier wordt grondig en netjes gewerkt, heel goed!
Misschien als extra check op het einde (als de boel pas met een paar lassen weer in elkaar zit) nog wat maten nemen om symmetrie e.d. te controleren als extra check. Daarna pas alle overige lassen plaatsen.
Misschien als extra check op het einde (als de boel pas met een paar lassen weer in elkaar zit) nog wat maten nemen om symmetrie e.d. te controleren als extra check. Daarna pas alle overige lassen plaatsen.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Project Spaanse F6
Bertje, dat was wel de bedoeling.
Alleen gaat de boel niet eerst hier en daar met een paar lassen aan elkaar gezet worden. Daarvoor hebben we een aantal (40) Cleco's klaar liggen. Spul dat daarvoor zeer geëigend is. Als alles dan uitgemeten is en OK bevonden dan telkens een Cleco er uit en puntlas in de plaats. En dan kan het verdere afwerken met puntlassen beginnen. Ook dan telkens gaatjes boren, cleco er in en lassen. En zo helemaal rondom tot alle plaatwerk weer aan elkaar hangt.
Voor hen die de Cleco niet kennen, hieronder enkele youtube fimpjes.
https://www.youtube.com/watch?v=gHusId34_7U
https://www.youtube.com/watch?v=_DcNvt9_O3Q
https://www.youtube.com/watch?v=TAdunYS8wzw
Alleen gaat de boel niet eerst hier en daar met een paar lassen aan elkaar gezet worden. Daarvoor hebben we een aantal (40) Cleco's klaar liggen. Spul dat daarvoor zeer geëigend is. Als alles dan uitgemeten is en OK bevonden dan telkens een Cleco er uit en puntlas in de plaats. En dan kan het verdere afwerken met puntlassen beginnen. Ook dan telkens gaatjes boren, cleco er in en lassen. En zo helemaal rondom tot alle plaatwerk weer aan elkaar hangt.
Voor hen die de Cleco niet kennen, hieronder enkele youtube fimpjes.
https://www.youtube.com/watch?v=gHusId34_7U
https://www.youtube.com/watch?v=_DcNvt9_O3Q
https://www.youtube.com/watch?v=TAdunYS8wzw
A310/4 VG - R12 TL - R5 EBS cabrio - R4 TL - R4 F6
Re: Project Spaanse F6
De laatste stukken slecht plaatwerk zijn van het chassis gefreesd.
En weer een hoop freesresten weggestlepen. Daar komt gelukkig stilaan ook een eind aan
En de wederopbouw is begonnen. Eerste stukje plaatwerk is ingelast.
En weer een hoop freesresten weggestlepen. Daar komt gelukkig stilaan ook een eind aan
En de wederopbouw is begonnen. Eerste stukje plaatwerk is ingelast.
A310/4 VG - R12 TL - R5 EBS cabrio - R4 TL - R4 F6
Re: Project Spaanse F6
Eergisteren weer even verder gedaan.
Alle freesresten zijn nu (eindelijk) gladgeschuurd.
En een flink aangetast stuk dorpel is vervangen door vers materiaal.
En dan voor het "goed gevoel" even het voorste nieuwe plaatwerk gepresenteerd.
Alle freesresten zijn nu (eindelijk) gladgeschuurd.
En een flink aangetast stuk dorpel is vervangen door vers materiaal.
En dan voor het "goed gevoel" even het voorste nieuwe plaatwerk gepresenteerd.
A310/4 VG - R12 TL - R5 EBS cabrio - R4 TL - R4 F6
Re: Project Spaanse F6
ziet er netjes uit Walter, jullie doen goed je best!
Ik zou wel oppassen met het slijpwerk naast je R12, het zou zonde zijn als die beschadigd raakt.
groeten, Henno
Ik zou wel oppassen met het slijpwerk naast je R12, het zou zonde zijn als die beschadigd raakt.
groeten, Henno
4L 1965 , F4 1976, F6 1984
Re: Project Spaanse F6
Deze middag weer even verder gedaan.
Plaatje gemaakt om in de dwarsbalk onder de stoel een herstelling te doen.
Voorste stuk chassis uit de donor ontdaan van kit en steenslaglaag.
Daarvoor een "egel" op het boormachine gebruikt. Kit zie je daarmee zo verdwijnen. Goede investering
Plaatje gemaakt om in de dwarsbalk onder de stoel een herstelling te doen.
Voorste stuk chassis uit de donor ontdaan van kit en steenslaglaag.
Daarvoor een "egel" op het boormachine gebruikt. Kit zie je daarmee zo verdwijnen. Goede investering
A310/4 VG - R12 TL - R5 EBS cabrio - R4 TL - R4 F6
Re: Project Spaanse F6
Mooi werk, Walter! Daar wordt mooi gelast en goed op details gelet!
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Project Spaanse F6
flinke klus. leuk om te volgen. Keep up the spirit!