Nieuw project, F6

Voor de grote klussen kun je hier je verhaal (en foto's) kwijt!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 175120Bericht R4F6GTX Automaat »

dan moet je op benzine rijden, van die moderne stinkzooi waar je carburateur en oude type slangen niet tegen kunnen. die lossen op van binnen op dus als je normaal blijft rijden en lang stilstaat moet je vaak er benzine eruit gooien en opnieuw tanken of je laat de boel gewoon affikken. gas is wat duurder in belasting maar ik tank voor 15 euro een volle tank en kan daar weer een maand van rijden. ieder zijn keuze. ik mag altijd rijden en heb ook maar 2 stoelen, gas tank ligt er achter. maar dat ik meer moet betalen (paar kwartjes) als een gewone r4 als ik met een veerpont ga, maar dat is ook maar 3x per jaar of zo
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 175121Bericht R4F6GTX Automaat »

ja, is oorspronkelijk Ballteship Renaultica met andere motor in bak en vanalles, ander interieur (stoelen van Chevy van), achteras balken van een andere F6, ik weet allemaal niet meer wat... mijn eerste R4 (en ook mijn laatste)...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 175132Bericht Bertje »

Ik heb de wegenbelasting tarieven eens vergeleken voor F6 met en zonder LPG. LPG is zo'n 33 euro duurder per maand (130 vs 30 euro per kwartaal). In plaats van 15 euro mag je dan 48 euro per maand aan brandstof uitgeven, dus dik 3x zo veel. Die LPG-pomp van jou moet dan een voordelig tarief hebben, Paul (en niet al te ver rijden zijn), want in Nederland is benzine "maar" 2x zo duur als LPG, en dan kom je niet uit de kosten.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 175150Bericht R4F6GTX Automaat »

ja, je zal wel wat goedkoper rijden. ik zit 12 km van de pomp in bels af. als ik op gas blijf rijden hou ik mijn carburateur en slangen heel, wat met die moderne rotzooi wat nu ook benzine heet niet altijd het geval is. ik wil niet dat me de boel affikt. en als ik een maand niet rij, het gas blijft gewoon op druk, het bederft niet. mijn Jeep staat al 8 jaar binnen ik kan de belasting niet veroorloven (rijdt alleen op gas, heeft geen benzinetank etc) maar moet er wel voor betalen, dus hij staat binnen. nog 3 jaar en dan is ie belastingvrij. af en toe start ik m om levend te houden, lukt goed met dat gas... zolang er wat in de tank zit...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
deutz
Berichten: 1769
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 175152Bericht deutz »

Nu Bels in komen zal ook niet meevallen...…! (uhh)
niet geschoten is altijd mis!
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 175154Bericht R4F6GTX Automaat »

nee klopt...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 175840Bericht R4F6GTX Automaat »

tanken in Bels gaat weer,(30cnt/ltr) en ik heb gemerkt dat Bels gas langer mee gaat als wat ik in NL bij de pomp krijg. ? zit daar verschil in? zit er meer lucht bij of zo, zou me eigenlijk niks verbazen daar hier in Nederland op allerlei mogelijkheden beduveld wordt...
ik heb recent de schokbrekers vernieuwd van mijn auto, speciale 'heavy duty' schokbrekers met zo'n stuk schroefveer om de schokbrekers (voor). ik kende dat eigenlijk niet (bij een R4) maar rijdt lekker. komen van R-Quatre af, uit Frankrijk hij staat nu wat hoger voor, een paar cm's
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 175842Bericht R4F6GTX Automaat »

ik ben af en toe ook bezig met de F6 van een vriendje, die met de Alpine motor, liep steeds slecht, wel goed op benzine maar op gas wou ie max 40km/h. wegens zijn werk staat ie meer aan de kant want hij heeft dus geen tijd voor die wagen maar recent hebben we ontdekt dat er een scheur in de zijkant van de carburateur zit. dat zal het probleem zijn. helaas zo in de auto niet te zien daar het daar nogal volgebouwd zit; ik heb net een emmer vol onderdelen van zo'n carburateur op de kop getikt waar waarschijnlijk het deel in zit wat nodig is en een revisiesetje is besteld dus binnenkort rijdt dat ding onderhand... zal wel leuk zijn. staat al enkele jaren nieuw gespoten en o.a. nieuwe banden; APK klaar te wachten...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 176505Bericht R4F6GTX Automaat »

ik moet dus een B stijl hebben voor mijn F6. er heeft iemand een complete Koets van een F4 aangeboden. is de B stijl van de F4 te gebruiken voor mijn F6, hier en daar met het lasapparaat spelen? (deel achter de deur)
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
harbourseal
Berichten: 1813
Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 176508Bericht harbourseal »

Het lijkt me dat je iedere B-stijl er wel in kan lassen.
Ook iedere R4 deur past gewoon in een F6
Het verschil zit hem alleen maar in de voorruit die een fractie hoger is.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub

Witte Aygo X voor mijn vrouw
Gebruikersavatar
Voormalig Steunpunt NO
Berichten: 1013
Lid geworden op: zo apr 28, 2002 2:00 am
Locatie: Weerdinge (Emmen)

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 176519Bericht Voormalig Steunpunt NO »

Als je een rechter B-stijl zoekt voor een R4 met binnen scharnieren (vanaf pakweg 1982) dan heb ik nog 2 mooie liggen:
https://link.marktplaats.nl/m1605372176

Groet
Harry
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 176521Bericht R4F6GTX Automaat »

nee, ik zoek ook het deel waar die op vast zit, de ronding van de koets achter. dat deel wat jij aanbied heb ik nog nieuw (NOS) liggen
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 176619Bericht R4F6GTX Automaat »

binnenkort wordt de F6 weer opnieuw onderhanden genomen; ik heb nu bijna alle onderdelen bij elkaar en krijgt hij weer opnieuw een ander kleurtje. hoe dat gaat worden is nog niet helemaal bekent. ik moet eerst ander vervoer zoeken want als ik m weer opnieuw onder handen neem, is toch ongeveer 25 km rijden van mijn huis dus ik wil m wel even daar laten. en ik moet even wat plaats maken in de werkplaats, oa Volvo aan de kant en voertuigen (Jeeps) van iemand anders aan de kant. het blijft toch een lief autooke; ik heb m al sinds 1996 (af en aan)
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 176775Bericht R4F6GTX Automaat »

eindelijk is het zover. ik denk dat ik nu genoeg onderdelen bij elkaar gevonden heb om m weer eens opnieuw een hele grote beurt te geven. ik heb tijdelijk even een andere auto geleend dus ik kan m even in de werkplaats houden. na een klein tijdje zal ie weer een nieuwe kleur krijgen, waarschijnlijk geel en zilver die kleuren heb ik nog staan; paars heb ik ook nog ... kleuren weet ik nog niet hoe. eerst maar weer eens laswerk doen en wiellagers... B stijl moet vervangen worden... banden wil ik ook nieuwe hebben (die heb ik nog niet)
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
dick holtrop
Berichten: 1283
Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
Locatie: frentsjer
Contacteer:

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 176785Bericht dick holtrop »

ben benieuwd :D
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.

niet omdat het moet maar omdat het kan
Plaats reactie