enkele vragen
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- dirkoosterhoff
- Berichten: 865
- Lid geworden op: ma okt 11, 2010 1:08 pm
- Locatie: Enschede
enkele vragen
Hoi,
Ik heb een R4 van 1970. Hadden ze in dat jaar al een verklikker licht (blauw) voor het grootlicht?
Alle standen van mijn schakelaar doen het prima maar het blauwe lichtje voor het groot licht gaat niet aan. Nu zie ik in het elektrische schema van de vraagbaak dat het verklikkerlichtje ook niet wordt gemeld (code HLW). Vanaf 1971 wordt het wel vermeld.
Idem in de grote Kluwer. Klopt dit of is het lampje in het dashboard gewoon stuk?
Daarnaast zie ik dat tot 1970 het contactslot recht onder het stuur zit. Bij mij zit het al schuin rechts onder het stuur.Ik weet zeker dat mijn 4 van 1970 is want 6 volt. Deden ze dat toen willekeurig?
Verder wilde ik nog weten wat een R4 een R4 export maakt.
Alvast dank en hartelijke groet,
Dirk Oosterhoff
Ik heb een R4 van 1970. Hadden ze in dat jaar al een verklikker licht (blauw) voor het grootlicht?
Alle standen van mijn schakelaar doen het prima maar het blauwe lichtje voor het groot licht gaat niet aan. Nu zie ik in het elektrische schema van de vraagbaak dat het verklikkerlichtje ook niet wordt gemeld (code HLW). Vanaf 1971 wordt het wel vermeld.
Idem in de grote Kluwer. Klopt dit of is het lampje in het dashboard gewoon stuk?
Daarnaast zie ik dat tot 1970 het contactslot recht onder het stuur zit. Bij mij zit het al schuin rechts onder het stuur.Ik weet zeker dat mijn 4 van 1970 is want 6 volt. Deden ze dat toen willekeurig?
Verder wilde ik nog weten wat een R4 een R4 export maakt.
Alvast dank en hartelijke groet,
Dirk Oosterhoff
- dirkoosterhoff
- Berichten: 865
- Lid geworden op: ma okt 11, 2010 1:08 pm
- Locatie: Enschede
Re: enkele vragen
Heb net ontdekt dat er inderdaad helemaal geen aansluiting en lampje zit in het dashboard
Klopt dan toch volgens de vraagbaak en Kluwer. die vraag is dus al beantwoord.
Klopt dan toch volgens de vraagbaak en Kluwer. die vraag is dus al beantwoord.
Re: enkele vragen
Volgens mij had de export schuifraampjes in de a.deuren.
niet geschoten is altijd mis!
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: enkele vragen
mijn oranje was ook een export en die had vaste ramen in de achterdeuren, was van 84 geloof ik... 1100 motor etc, schijfremmen etc
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
- Hanz
- Berichten: 3139
- Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
- Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
- Contacteer:
Re: enkele vragen
Je had eigenlijk altijd een basis- en een luxe-model. Van 1965 t/m 1975 waren dat de R4L, later 4 Luxe (het basismodel, ja klinkt gek) en de Export. Dat waren trouwens allebei R1120s (v/a 1972 R1126, v/a 1976 had je de 4L en de 4TL, i.p.v. de Export). De Export had voor jouw modeljaar chroomstrips op de dorpel en portieren/spatschermen, een hoedenplank, betere stoelen en schuifruiten achter.dirkoosterhoff schreef: ↑vr jun 05, 2020 11:20 am
Daarnaast zie ik dat tot 1970 het contactslot recht onder het stuur zit. Bij mij zit het al schuin rechts onder het stuur.Ik weet zeker dat mijn 4 van 1970 is want 6 volt. Deden ze dat toen willekeurig?
Verder wilde ik nog weten wat een R4 een R4 export maakt.
Het stuurslot zat onder de stang tot R1120 nummer 1059106. Je zou eens kunnen kijken welk nummer jouw auto is.
- dirkoosterhoff
- Berichten: 865
- Lid geworden op: ma okt 11, 2010 1:08 pm
- Locatie: Enschede
Re: enkele vragen
Top, dank voor de reactie. Dan heb ik een Export want hij voldoet aan de omschrijvingen die je noemt.
Ik ga nog eens uitzoeken welk nummer mijn auto heeft.
Groet, Dirk
Ik ga nog eens uitzoeken welk nummer mijn auto heeft.
Groet, Dirk