De constructie van de uitlaat is m.i. per definitie niet 100% gasdicht en ergens een kleine olielekkage is ook veelvoorkomend.
Een permanent meedraaiende ventilator en diverse openingen in het schutbord maken dat e.a. eenvoudig in het interieur terecht komt.
Is de oplossing eenvoudig door bijvoorbeeld nieuwe en straksluitende doorvoerrubbers te monteren (bijvoorbeeld aan- en afvoer kachelslang)?
Of misschien toch wat extra carrosseriekit her en der?
Ervaringen?
uitlaatgassen en oliedampen
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Berichten: 168
- Lid geworden op: ma mei 28, 2018 10:01 am
Re: uitlaatgassen en oliedampen
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: uitlaatgassen en oliedampen
Raampje open?
Re: uitlaatgassen en oliedampen
Beide zijn afkeur voor de APK keurmeester hoewel de olielekkage nog wel door de vingers gezien wordt.R1126 Beige Sahara schreef: ↑do mar 12, 2020 6:27 pm De constructie van de uitlaat is m.i. per definitie niet 100% gasdicht en ergens een kleine olielekkage is ook veelvoorkomend.
Uitlaat moet toch echt 99,5 % gasdicht worden, blijft natuurlijk het via de achterklep naar binnen gezogen uitlaatgas, maar daar helpt kitten bij de verwarmingsslangen niet bij. Wat er bij de motor vrij komt hoort overigens door de rijwind onder de auto te worden gezogen.
-
- Berichten: 168
- Lid geworden op: ma mei 28, 2018 10:01 am
Re: uitlaatgassen en oliedampen
Inderdaad, een beter afgedichte achterklep kan ook effect hebben. Toch denk ik dat de constructie van het plaatwerk in de motorruimte en de permanent meedraaiende ventilator ook enig ongunstig effect hebben
Ik ga maar eens op zoek naar strak afsluitende doorvoerrubbers.
Ik ga maar eens op zoek naar strak afsluitende doorvoerrubbers.