APK vraagje
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
APK vraagje
ik was vandaag naar de APK met mijn R4tje en dat meetding wat effe in de uitlaat hangt gaf aan dat de verbranding veels te hoog is, 10 of zo, wat maximaal 3,5 mag zijn.waar moet ik dat zoeken. hij rijdt nog steeds erg zuinig (1 op 23) dus ik weet het effe niet meer. rijdt wel op LPG en ligt een 5 bak in, vandaar dat ie zuinig loopt (en ik ben geen scheurneus)
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: APK vraagje
Dan zou je zeggen dat hij te rijk staat
Het CO is te hoog.
Zou ook kunnen dat de motor wat teveel oliedampen ook verbrand. Dus eens een compressietest doen om te zien of de zuigerveren nog genoeg afdichten.
Het CO is te hoog.
Zou ook kunnen dat de motor wat teveel oliedampen ook verbrand. Dus eens een compressietest doen om te zien of de zuigerveren nog genoeg afdichten.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: APK vraagje
compressie gemeten, alle staan op 9,6, niet verkeerd dus. zuipt ook weinig olie...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: APK vraagje
als ik die maar een heel klein beetje indraai slaat de motor af; je hoeft het schroefje maar aan de raken en het reageert al...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Re: APK vraagje
Meting wordt gedaan op hogere toeren?
Dan de hoofd afstel schroef in de slang van verdamper naar carb. te ver open.
Dan de hoofd afstel schroef in de slang van verdamper naar carb. te ver open.
niet geschoten is altijd mis!
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: APK vraagje
nee, als ik m een heel klein beetje dicht wil doen slaat de motor af en de meting wordt gedaan als ie stationair loopt
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Re: APK vraagje
d'r zijn 2 schroefjes/ boutjes meestal een grotere voor stationair toerental en een wat kleinere voor de CO, 't is en blijft altijd een samenspel tussen die 2, stationair wat omhoog, CO wat omlaag, ook de gasklep van de carburateur (wat verder open dus hoger toerental op ontvetter, voegt extra lucht toe bij stationair draaien dus armer mengsel, is minder CO. Hoofdmengkraan zal wel behoorlijk dicht zitten met je lage verbruik. Wil ik nog 1 advies toevoegen, nieuw luchtfilter ! verse bougies, verse puntjes en liefst een velleman, maar jij sloopt die dingen altijd, dus laat die maar achterwegen. Een iets mindere vonk zorgt al voor veel onvolledige verbranding = hoog CO.
Zorg wel dat de meeting gedaan wordt bij een goed warme motor ! En stel voor de zekerheid de kleppen maar een keer, (20-25 't is tenslotte gas en je wil ze niet verbranden)
Zorg wel dat de meeting gedaan wordt bij een goed warme motor ! En stel voor de zekerheid de kleppen maar een keer, (20-25 't is tenslotte gas en je wil ze niet verbranden)
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: APK vraagje
niks aan gedaan, alleen een grote beurt gegeven, kleppen gesteld, bougies vernieuwd, hier en daar een rubbertje vervangen en een lampje vervangen (zat een 24Volts in), is goedgekeurd. CO was 1,5 dus daar niet aangekomen. ik heb er 123 ontsteking op zitten, nooit meer Velleman! is weer goedgekeurd, goed voor 2 jaar...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Re: APK vraagje
Gefeliciteerd