Demonteren ventilatierooster

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
sjoerd95
Berichten: 26
Lid geworden op: do aug 25, 2011 6:41 pm

Demonteren ventilatierooster

Bericht: # 135251Bericht sjoerd95 »

Ik ben het ventilatierooster aan het demonteren maar ik kom er niet helemaal uit. :-?
Ik heb de 4 schroefjes los en aan de zijkanten is tie ooklos, maar in het midden zit tie nog muurvast.
Wie heeft de tip?
citroen azu 1972 en renault 4 f6 1983
Gebruikersavatar
sjoerd95
Berichten: 26
Lid geworden op: do aug 25, 2011 6:41 pm

Re: Demonteren ventilatierooster

Bericht: # 135261Bericht sjoerd95 »

Gelukt!!!!!!!
citroen azu 1972 en renault 4 f6 1983
jaapdekoning
Berichten: 36
Lid geworden op: zo feb 19, 2017 11:58 pm

Re: Demonteren ventilatierooster

Bericht: # 171688Bericht jaapdekoning »

Misschien ten overvloede maar hierbij mijn ervaring mbt de demontage van het ventilatierooster:

Ik heb vandaag het ventilatierooster eraf gehaald en weet nu precies hoe het zit. Aan de onderkant van het rooster zitten 2 plastic haakjes die achter het plaatwerk haken. Die 2 haakjes zitten op 15 cm afstand van de 2 onderste schroeven. Je kunt er moeilijk, of eigenlijk niet, bij. Maar als je de 4 schroefjes eruit heb en de zijkanten enigszins van de carrosserie wegtrek, moet je proberen het rooster, zoveel als dat gaat, omhoog te schuiven, dus richting voorruit. Dan van onder af met iets duns, op 15 cm afstand van het onderste schroefjes, proberen om tussen het plastic rooster en het plaatwerk de haakjes omhoog te duwen. Aan de bovenkant zit wat kit maar dat komt vrij gemakkelijk los. Zo moet het lukken.
Omdat ik niet wist waar precies die haakjes zaten, is er eentje afgebroken. Ik ga proberen om met warmte, van een soldeerbout bv, weer een soort van haakje eraan te smelten.
Groeten Jaap
HenkClan1990
Berichten: 16
Lid geworden op: di jul 10, 2018 10:25 am

Re: Demonteren ventilatierooster

Bericht: # 172075Bericht HenkClan1990 »

Ik ben benieuwd Jaap, ik ga het over een poosje proberen. Bij mij heeft ie in ieder geval al 1 keer knak gezegd :o
Hard rijden is geen kunst; op tijd stoppen wel!
Plaats reactie