Nieuw project, F6

Voor de grote klussen kun je hier je verhaal (en foto's) kwijt!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
Jerome
Berichten: 208
Lid geworden op: ma dec 06, 2010 10:54 pm
Locatie: Waalre

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 171361Bericht Jerome »

walterg schreef: do nov 08, 2018 10:47 pm Zelf de flikken moeten niks onder mijn ruitenwissers steken.
(oioi) +1
Blauwe Renault 4 Gendamerie- 112C - December 1988 sinds 29NOV2010
Rode Citroen Grand Picasso - Augustus 2010 - sinds Juni 2013
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 174402Bericht R4F6GTX Automaat »

nu is mijn uitlaat kapot, net na het spruitstuk is de pijp afgescheurd, dus ik moet effe wat verzinnen om de boel weer aan elkaar te maken. de motor is van een R19 en dus voor de rest is niks origineels dus een hoop bedenken. de uitlaat is RVS dus effe een andere pijp op zetten is een beetje moeilijk, waar komt het vandaan...geen R4 of geen R19. het pijpje wat aan het spruitstuk geschroefd zit is dus kapot. gewoon afgescheurd. het lijkt op zo'n trechter zoals een origineel pijpje maar dan van wat grotere diameter. dan maar wat creatiever aan het werk en een pijpje maken. dit is een verloopstuk geworden van een verkeersbordpaal waar die wat breder wordt, dus het gedeelte heb ik behandeld met een slijptol en het lasapparaat. de boel zit wel weer in elkaar maar de ophanging van de uitlaat het zit nog niet naar mijn zin dus dalijk haal ik de pijp er weer vanaf en verander het hier en daar. zo blijven we lekker bezig... het blijft een leuk wagentje, niet origineel maar rijdt lekker. (1 op 23 op gas)(gas in bels ligt rond de 40ct per liter). misschien zal ik foto's maken, als ik eraan denk...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 174406Bericht R4F6GTX Automaat »

auto is weer gemaakt. foto's niet, niet aan gedacht...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 174461Bericht R4F6GTX Automaat »

ik was net in België, hier net over de grens, een een dom wijf (schijnt dat je dat niet mag zeggen) reed tegen mijn autootje aan. ik zat op een rotonde en zij kwam van een zijstraat de rotonde op rijden. ze was heel verbaasd dat ik daar reed. resultaat dat ik schade heb. het is maar blikschade, (rechterdeur en flank rechts en achterbumper. er zit ook een klein knikje in het dak) dus wel wat werk om weer goed te krijgen. ik hoop dat de verzekering dat betaald; die hebben gauw de neiging om te zeggen om het total loss is gezien de leeftijd, dus we hopen maar dat het iets doet. ik ben er net mee naar huis gereden en merkte dat de hele wagen trilde, er is dus wat meer aan de hand... de auto is pas 35 jaar jong en heeft pas een ton of 4 gelopen dus ik hoop dat ie nog lang zal leven. moet wel want ik kan me geen vervanger veroorloven. dus de komende tijd weet ik het effe niet..... :cry:
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
walterg
Berichten: 154
Lid geworden op: vr sep 27, 2013 12:52 pm
Locatie: Essen

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 174462Bericht walterg »

Niet bepaald een prettige jaarafsluiting...
Hopelijk tref je een verzekeringsexpert met een hart voor oldtimers. Ik wens het je in ieder geval toe !
A310/4 VG - R12 TL - R5 EBS cabrio - R4 TL - R4 F6
Gebruikersavatar
JoReno
Berichten: 951
Lid geworden op: za okt 11, 2008 8:23 pm
Locatie: Veghel

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 174472Bericht JoReno »

https://newsmonkey.be/18-belgische-verk ... iet-kende/

Zie punt 6: het verschil tussen een rotonde, een rond punt en een rond plein !! Tjaaa, die Belgen (nw)
Renault 4TL Savane , Rouge VIF 719 1990, kenteken 77-HV-FZ, 187.000 km (in restauratie in plaats van sloop in eigen beheer).

Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 174483Bericht R4F6GTX Automaat »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ik heb er met plakband de boel dicht gemaakt voor de kou, en de deur met een spanbandje dichtgebonden aan de binnenkant en een bandje aan de buitenkant erop geschroeft. zielig autootje zo, maar hij wordt opnieuw opgemaakt

ik heb m helemaal goed bekeken en alles opgemeten maar alles is oke, niks crusiaals, alleen een barst in een achterlichtglaasje. de bij rijder is inmiddels weer thuis, heeft wel enorme koppijn en scheurtjes in een schouderblad en bovenarm en elleboog...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 174484Bericht R4F6GTX Automaat »

en ja, er zit een spelfout in het papier in de zijraam...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5133
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 174487Bericht Bertje »

Lullig voor je, Paul!
Lijkt me wel te repareren, zonde alleen van t werk...
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Expert

Bericht: # 174573Bericht R4F6GTX Automaat »

Expert is vandaag geweest; hij is speciaal voor oldtimers, dus zal wel door de verzekering afgesproken zijn . (dn UiL). heeft wat lang geduurd want dat Bels wijf verrekte haar handtekening te plaatsen op n schadeformulier. ze deed als of ze stom was (ik vond er ook stom) zelfs met de politie erbij verrekte ze het nog steeds. zoiets mag dan auto rijden... schijnt dat de politie in België dat niet hoeven te regelen ? België is voor auto's een gevaarlijk land, de regels lijken voor elke Belg anders te zijn. ik had een afspraak daar met de politie die ons geholpen heeft, afgelopen vrijdag om te proberen om een europees schadeformulier te bemachtigen wat nodig is voor de verzekering. afspraak om 10u. dus ik daar naartoe gereden (ik was half uurtje te vroeg want ik had geen idee hoe lang ik erop zou rijden, zegt een muts opdat bureau dat ik een andere dag moet komen want de betreffende agent werk op die dag niet. ik zei, ik heb nu een afspraak met hem maar ze zei,ik moest maar een andere afspraak maken... stomme belgen... aan het gas ermee! ik heb maar alles wat ik had opgestuurd naar de verzekering met een uitgebreide uitleg hou het gegaan is en via een advocaat. schijnbaar genoeg want vandaag is er een expert geweest. Ik vind het zelfs een moordpoging want mijn bijrijder heeft nog steeds problemen, scheurtjes in schouderblad, problemen met bovenarm en elleboog en koppijn. ze noemen dat een hersenschudding maar dat klopt volgens mij niet, want je kan niet schudden wat er niet is. ik zal er niets meer over zeggen want sommigen kunnen er niet tegen... mijn Renaultje gaat dus wel weer opgeknapt worden. we hadden al eerder de hele boel opgemeten en goed bekeken. schijnt dus alleen maar plaatschade te zijn. een goeie deur heb ik al, de rest wat ik nodig heb heb ik wel ergens liggen behalve een nieuw knipperlichtglaasje maar daar kom ik nog wel aan. en dan maar weer plannen maken om de boel te airbrushen. ik was toch al weer uitgekeken op die legerzooi. alleen voor de korte termijn als ik er mee bezig men wil ik wel even ander vervoer regelen, dan kan ie lekker binnen blijven staan... (werkplek is toch zo'n 30 km van mijn huis af en ik kan dat stuk niet fietsen). en een nieuwe airbrush zoeken want mijne is versleten...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5133
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 174576Bericht Bertje »

Weet je al welk bedrag je gaat krijgen? En ga je daarmee uit komen voor de reparaties?
Fijn dat er alleen blikschade is, dus dat er niks gericht hoeft te worden.
Ben benieuwd voor welke look je nu gaat; ik kan jouw spuitwerk altijd wel waarderen.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 174593Bericht R4F6GTX Automaat »

ja, ik kreeg vandaag een telefoontje van de verzekering, hij is dus niet Total loss en wordt weer opgekapt. het is alleen maar blikschade en een achterlichtglaasje. we hebben de wagen bij een (bevriende) garage op de brug gehad en goed bekeken en de boel opgemeten, er is dus niks geraakt, alleen wat je ziet en dat is te doen. een goeie deur heb ik al. de verf die erop zit is legerverf, dezelfde is niet meer te krijgen, wel nieuwer, ook legerverf maar die is bewezen kankerverwekkend en die troep wil ik niet op mijn auto maar ik wil m toch gaan airbrushen, ik weet alleen nog niet hoe. het is nu toch te koud om met verf te gaan kliederen. wat was ook al weer een adres of site voor achterlichtglaajes? mijn airbrush heb ik gister met iemand ultrasoon (?) gereinigd en weer in elkaar gezet dus die ligt klaar om weer te gaan gebruiken.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Marcel77
Berichten: 341
Lid geworden op: di nov 09, 2010 8:52 am

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 174595Bericht Marcel77 »

https://vehicules-anciens.fr/fr/shop/ki ... 1106-k1511

Per stuk € 19,90
Set van 2 € 35,82
Alpine GTA V6 Turbo '86 (rood)
Renault Rodeo 6 '77 (rood)
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 174601Bericht R4F6GTX Automaat »

dank je.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Rudolf2
Berichten: 1717
Lid geworden op: za dec 02, 2006 9:39 pm

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 174607Bericht Rudolf2 »

Die heb ik ook nog liggen hier!
Plaats reactie