stroomverdeler
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: zo okt 23, 2016 3:01 pm
stroomverdeler
Hallo,
Heeft er iemand ervaring met een 123 elektronische ontstekingsunit?
Het gaat over een 845 cc motor.Volgens mij heeft de ducelier stroomverdeler een centrifugaalvervroeging,
ik vind geen vacuumvervroeging.
Men kan bij 123 een unit krijgen voor een systeem met vacuumvervroeging en één voor een systeem zonder
vacuumvervroeging.
Er is ook een aanbieding met de mogelijkheid om om via de PC een eigen instelling in te voeren.
Wat denken jullie over deze elektronische ontsteking?
Alvast bedankt voor de aandacht die jullie hieraan wil besteden
Mvg Raoul
Heeft er iemand ervaring met een 123 elektronische ontstekingsunit?
Het gaat over een 845 cc motor.Volgens mij heeft de ducelier stroomverdeler een centrifugaalvervroeging,
ik vind geen vacuumvervroeging.
Men kan bij 123 een unit krijgen voor een systeem met vacuumvervroeging en één voor een systeem zonder
vacuumvervroeging.
Er is ook een aanbieding met de mogelijkheid om om via de PC een eigen instelling in te voeren.
Wat denken jullie over deze elektronische ontsteking?
Alvast bedankt voor de aandacht die jullie hieraan wil besteden
Mvg Raoul
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: stroomverdeler
Ik heb een 123 op mijn cleonblokje in de F6
Bevalt mij prima. Voor mij de versie met vacuumvervroeger. Geen tunebare.
Als je heftige prestaties wilt kan je voor de tunebare gaan. Maar als je normaal wilt rijden. Gewoon de standaard nemen zonder de vacuüm vervroeger. Daar zitten al heel wat mogelijkheden ingeprogrameerd. Die kan je allemaal uitproberen.
Succes
Bevalt mij prima. Voor mij de versie met vacuumvervroeger. Geen tunebare.
Als je heftige prestaties wilt kan je voor de tunebare gaan. Maar als je normaal wilt rijden. Gewoon de standaard nemen zonder de vacuüm vervroeger. Daar zitten al heel wat mogelijkheden ingeprogrameerd. Die kan je allemaal uitproberen.
Succes
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Re: stroomverdeler
Ik dacht dat er enkel een 123 verdeler was voor de Cleon motor. Heb je een link naar eentje voor een 850cc?
Bart
Bart
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: stroomverdeler
@ Bart
https://www.123ignitionshop.com/nl/rena ... old4r.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook in varianten met vacuüm vervroegen
Tunebare met kabeltje of met Bluetooth
https://www.123ignitionshop.com/nl/rena ... old4r.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook in varianten met vacuüm vervroegen
Tunebare met kabeltje of met Bluetooth
Laatst gewijzigd door harbourseal op ma nov 21, 2016 10:12 am, 1 keer totaal gewijzigd.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: zo okt 23, 2016 3:01 pm
Re: stroomverdeler
@ Bart,
Deze link wilde ik ook doorsturen; maar ik was te laat.
Ps, ik heb bij u nog die aluvelgen gekocht, die heb ik opgeknapt en die staan nu op mijn viertje.
Mvg Raoul
Deze link wilde ik ook doorsturen; maar ik was te laat.
Ps, ik heb bij u nog die aluvelgen gekocht, die heb ik opgeknapt en die staan nu op mijn viertje.
Mvg Raoul
Re: stroomverdeler
Velgen gekocht????? Fris mijn geheugen eens wat op?
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: zo okt 23, 2016 3:01 pm
Re: stroomverdeler
Jij had toch een set velgen te koop van een renault 5 één set die volledig in orde was en één set die opgekuist moesten worden, jij woont toch in die doodlopende straat je viertje stond onder een afdak en in je garage stond een renault 16. Ik was daar met een dacia logan mcv en jij zei me toen dat je een dacia dokker besteld had.
Ik woon in Nijlen en ben lid van de R4L club België; zie foto mijn viertje op oldtimerweb.be Herentalse oldtimertoertocht 16 oktober 2016
Ik woon in Nijlen en ben lid van de R4L club België; zie foto mijn viertje op oldtimerweb.be Herentalse oldtimertoertocht 16 oktober 2016
Re: stroomverdeler
Ja, klopt. Ik dacht dat je recenter bedoelde.
Bart
Bart
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: zo okt 23, 2016 3:01 pm
Re: stroomverdeler
Hallo iedereen,
Gisteren een 123 ignition gemonteerd samen met de bosch blue coil bobijn op mijn 845 cc motor.
Wat een verschil; motor draait veel beter stationair.
Mijn uitvoering is er één zonder vacuumvervroeging, is ook leverbaar met vacuumvervroeging.
Ik wil alleen maar stellen dat ik er tevreden over ben,ik heb geen bindingen met de leverancier van deze onderdelen.
Gisteren een 123 ignition gemonteerd samen met de bosch blue coil bobijn op mijn 845 cc motor.
Wat een verschil; motor draait veel beter stationair.
Mijn uitvoering is er één zonder vacuumvervroeging, is ook leverbaar met vacuumvervroeging.
Ik wil alleen maar stellen dat ik er tevreden over ben,ik heb geen bindingen met de leverancier van deze onderdelen.
-
- Berichten: 168
- Lid geworden op: ma mei 28, 2018 10:01 am
Re: stroomverdeler
Nog steeds tevreden over de 123-ignition i.c.m. 845 cc motor??
Re: stroomverdeler
Met 123 heb ik geen ervaring, wel met de elektronische Renix ontstekingen die bij de 1400cc R5 en R9 motor hoorden die ik heb omgebouwd voor mijn R4s: http://www.volvo300mania.com/uk/forum/v ... =39&t=9046. Ik heb ook een 1400cc uit een oer-5 in een van mijn viertjes, met conventionele ontsteking.
In mijn ervaring is de conventionele ontsteking van de R4 zeer goed en betrouwbaar: goede trekkracht, mooie stationairloop. De wagen met conventionele ontsteking start trouwens ook mooier en sneller. Voor het volgende 1400 blok dat ik ga bouwen ga ik dus weer voor conventionele ontsteking.
Denk dat problemen met de conventionele onsteking 9 van de 10x aan verkeerde afstelling liggen (moet 1x per jaar of elke 10000 km gedaan worden). Verder hebben verdelerkap, rotor en contactpunten niet het eeuwige leven. Moeten dus beschouwd worden als slijtagedelen die af en toe vernieuwd moeten worden.
In mijn ervaring is de conventionele ontsteking van de R4 zeer goed en betrouwbaar: goede trekkracht, mooie stationairloop. De wagen met conventionele ontsteking start trouwens ook mooier en sneller. Voor het volgende 1400 blok dat ik ga bouwen ga ik dus weer voor conventionele ontsteking.
Denk dat problemen met de conventionele onsteking 9 van de 10x aan verkeerde afstelling liggen (moet 1x per jaar of elke 10000 km gedaan worden). Verder hebben verdelerkap, rotor en contactpunten niet het eeuwige leven. Moeten dus beschouwd worden als slijtagedelen die af en toe vernieuwd moeten worden.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: stroomverdeler
Mijn 1400 blokje met orginele ontsteking heb ik voorzien van een Velleman setje, werkt al (ong.) 7 jaar feilloos, zelfs de puntjes zitten er al zo lang in!
Wel bougie,s, motorolie en olie filter jaarlijks vervangen, ik gebruik de auto dagelijks.
Wel bougie,s, motorolie en olie filter jaarlijks vervangen, ik gebruik de auto dagelijks.
niet geschoten is altijd mis!
-
- Berichten: 168
- Lid geworden op: ma mei 28, 2018 10:01 am
Re: stroomverdeler
Bij een 839 motor met de (kleine) conventionele stroomverdeler verdient ondertussen naar mijn mening de mechanische originele variant de voorkeur.