MILIEUZONE ROTTERDAM VERDWIJNT
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
MILIEUZONE ROTTERDAM VERDWIJNT
http://milieuzonerotterdam.nl/nieuws/20 ... euzone.htm
Heel goed nieuws voor alle oldtimerrijders in Rotterdam.
Nu moeten de andere steden nog in gaan zien dat een milieuzone niet helpt om schonere lucht te krijgen.
Heel goed nieuws voor alle oldtimerrijders in Rotterdam.
Nu moeten de andere steden nog in gaan zien dat een milieuzone niet helpt om schonere lucht te krijgen.
- Hanz
- Berichten: 3133
- Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
- Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
- Contacteer:
Re: MILIEUZONE ROTTERDAM VERDWIJNT
Die conclusie lijkt me wat kort door de bocht
Re: MILIEUZONE ROTTERDAM VERDWIJNT
Ik vind van niet Hanz.
Alle beetjes helpen natuurlijk.
En je moet ergens beginnen.
Dat beetje was het wanneer je 0,01 procent van het verkeer weigert uit een deel van een haven- en industriestad, die omringd is door drukke snelwegen. Je plaatst een duur camerasysteem en schildert een paar blauwe strepen op het asfalt en dan zeg je: vanaf hier is het schoon jongens. Ruik maar.
En die 0,01 procent bestond ook nog eens voor het overgrote deel uit plezierrijders die in de wintermaanden niet rijden. De overige 99,99% reed dagelijks vrolijk door en had het idee dat ze niet slecht bezig waren want ze mochten er toch in? Je kon het ze geeneens kwalijk nemen.
Uit metingen is gebleken dat de lucht minder schoon is geworden na het invoeren van de Rotterdamse milieuzone.
Logisch, de economie draait op volle toeren dus er wordt meer gewerkt en getransporteerd.
Uit berekeningen met cijfers van cijfers (geen luchtmetingen) van de gemeente bleek dat de lucht 40% is verbeterd. Nooit bewezen. Pure feitelijke onwaarheden.
Stichting Rotterdamse Klassiekers is voor schone lucht en voor echte maatregelen.
Er is nog veel werk te doen.
Dat de peperdure, symbolische, oneerlijke milieuzone is opgeheven is een zegen voor de stad.
Alle beetjes helpen natuurlijk.
En je moet ergens beginnen.
Dat beetje was het wanneer je 0,01 procent van het verkeer weigert uit een deel van een haven- en industriestad, die omringd is door drukke snelwegen. Je plaatst een duur camerasysteem en schildert een paar blauwe strepen op het asfalt en dan zeg je: vanaf hier is het schoon jongens. Ruik maar.
En die 0,01 procent bestond ook nog eens voor het overgrote deel uit plezierrijders die in de wintermaanden niet rijden. De overige 99,99% reed dagelijks vrolijk door en had het idee dat ze niet slecht bezig waren want ze mochten er toch in? Je kon het ze geeneens kwalijk nemen.
Uit metingen is gebleken dat de lucht minder schoon is geworden na het invoeren van de Rotterdamse milieuzone.
Logisch, de economie draait op volle toeren dus er wordt meer gewerkt en getransporteerd.
Uit berekeningen met cijfers van cijfers (geen luchtmetingen) van de gemeente bleek dat de lucht 40% is verbeterd. Nooit bewezen. Pure feitelijke onwaarheden.
Stichting Rotterdamse Klassiekers is voor schone lucht en voor echte maatregelen.
Er is nog veel werk te doen.
Dat de peperdure, symbolische, oneerlijke milieuzone is opgeheven is een zegen voor de stad.
Laatst gewijzigd door FF Erik op ma jul 02, 2018 11:58 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: MILIEUZONE ROTTERDAM VERDWIJNT
Wat wel helpt om de lucht schoner te krijgen?
Maar dat valt onder de noemer open deuren intrappen.
- Fabrikanten dwingen schonere auto's te maken zonder dat er gesjoemeld wordt.
- Minder autorijden.
- Meer fietsen.
- Beter, meer en schoner OV.
- Autoluw maken van gebieden.
- Doorgaand verkeer rond de stad leiden.
- Meer P&R plaatsen rond de stad aanleggen, gratis en met goede aansluitingen.
- Schonere scheepvaart.
In het algemeen ... minder consumeren.
En zoveel mogelijk lokaal je spullen kopen.
Het rijden van een oud Renaultje is ook heel goed.
Duurzaam is .. jaar met een auto doen.
(in mijn geval 33 en 34 jaar)
Maar dat valt onder de noemer open deuren intrappen.
- Fabrikanten dwingen schonere auto's te maken zonder dat er gesjoemeld wordt.
- Minder autorijden.
- Meer fietsen.
- Beter, meer en schoner OV.
- Autoluw maken van gebieden.
- Doorgaand verkeer rond de stad leiden.
- Meer P&R plaatsen rond de stad aanleggen, gratis en met goede aansluitingen.
- Schonere scheepvaart.
In het algemeen ... minder consumeren.
En zoveel mogelijk lokaal je spullen kopen.
Het rijden van een oud Renaultje is ook heel goed.
Duurzaam is .. jaar met een auto doen.
(in mijn geval 33 en 34 jaar)
Laatst gewijzigd door FF Erik op ma jul 02, 2018 12:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: MILIEUZONE ROTTERDAM VERDWIJNT
De grootste rotzooi die wij op aarde hebben veroorzaakt komt voort uit plasticafval. Bij de 'plasticsoep' denken mensen aan plastic tasjes die op zee dobberen en zo voor het opvissen zijn, maar het valt uit elkaar in hele kleine deeltjes en vervuilt op die manier zo'n beetje alles wat in zee leeft. De eerste concrete stappen om het gebruik van 'wegwerpplastic' terug te dringen zijn gelukkig gezet.
Wat dat betreft doet de R4 het goed, want daar zit maar weinig plastic aan.
Wat dat betreft doet de R4 het goed, want daar zit maar weinig plastic aan.
,/_\_\☺\,
([o=◊=o])
([o=◊=o])
-
- Berichten: 1682
- Lid geworden op: ma dec 08, 2008 2:43 am
Re: MILIEUZONE ROTTERDAM VERDWIJNT
Juich niet te vroeg. Het kwartje van Kok was ook tijdelijk...
Re: MILIEUZONE ROTTERDAM VERDWIJNT
Een dappere strijd Erik!
Spookverhalen zijn snel de wereld in geholpen, maar zie ze dan maar weer eens te ontkrachten.
Dat vergt doorzettingskacht en moed ook van de gemeente!
Ik hoop dat het Rotterdamse voorbeeld, landelijk vervolg vindt. Een einde aan die ongein.
Spookverhalen zijn snel de wereld in geholpen, maar zie ze dan maar weer eens te ontkrachten.
Dat vergt doorzettingskacht en moed ook van de gemeente!
Ik hoop dat het Rotterdamse voorbeeld, landelijk vervolg vindt. Een einde aan die ongein.
Blauwe Renault 4 Gendamerie- 112C - December 1988 sinds 29NOV2010
Rode Citroen Grand Picasso - Augustus 2010 - sinds Juni 2013
Rode Citroen Grand Picasso - Augustus 2010 - sinds Juni 2013