ventnietlator

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 172
Lid geworden op: wo mar 20, 2002 2:00 am
Locatie: Zeist

Bericht: # 16576Bericht Tommy »

heb ik hem eindelijk weer aan de praat slaat me ventilator niet aar en word de boel erg heet, suggesties om eventuele dingen te checken voor ik er een nieuwe opzet?
GTL '84 blauw
Gebruikersavatar
rodeo4
Berichten: 41
Lid geworden op: wo okt 23, 2002 2:00 am
Locatie: Delft

Bericht: # 16578Bericht rodeo4 »

Die van mij was ook kapot (thermocontact, zit onder in de radiator). Ik had er toevallig nog een liggen. Die heb ik op een lampje aangesloten en in kokend heet water gelegd, na een paar seconde ging het lampje aan, daarna af laten koelen en na enkele minuten ging het lampje weer uit. Ik weet niet precies de temperatuur waarbij de ventilator behoort aan te slaan, maar als je water kookt, van het fornuis haalt, thermocontact erin, dan moet ie toch echt gaan schakelen. Schakelt hij niet, dan is het thermocontact waarschijnlijk kapot.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: rodeo4 op 2003-03-14 16:57 ]</font>
The_Underd0g
Berichten: 83
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 2:00 am
Locatie: Vorselaar,.. Belgie

Bericht: # 16592Bericht The_Underd0g »

Laat me constant draaien ik veronderstel dat er een thermostaat in de radiator zit die deze afsluit als het water de koud is en dan kan da geen kwaad als de ventilator blijft draaien, thermostaat regelt de warmte wel (bij 850cc blijft ventilator ook draaien)
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 16617Bericht Ron »

Precies.
Maak een stoer schakelaartje en bouw een echte temperatuurmeter in. Bedien je hem zelf en heb je alles onder controle, zoals dat hoort bij een machine.
Daarentegen, je komt aan de authenticiteit van de auto. Puriteinen moet natuurlijk niets van dat soort hobbyisme hebben. Een goed werkend thermocontact werkt ook.
Gebruikersavatar
rodeo4
Berichten: 41
Lid geworden op: wo okt 23, 2002 2:00 am
Locatie: Delft

Bericht: # 16669Bericht rodeo4 »

een goed werkend thermocontact is wel zo netjes en in een paar minuten erin gezet. Als je het handig doet gaat er nieteens zoveel koelvloeistof verloren.
Gaat je auto ook leuk nablazen als je hem uitzet in de zomer. :smile:
Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 172
Lid geworden op: wo mar 20, 2002 2:00 am
Locatie: Zeist

Bericht: # 16748Bericht Tommy »

Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 172
Lid geworden op: wo mar 20, 2002 2:00 am
Locatie: Zeist

Bericht: # 16749Bericht Tommy »

oke ik ga dat vanmiddag maar weer eens checken, nieuw voorschermpje erop en hij kan weer voor de apk jullie worden wederom bedankt voor jullie hulp
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 16753Bericht jbeekmann »

je kunt ook ff kijken of je vent het goed doet. Zet hem even direct op de accu. De contactjes van het stekkertje waarmee hij vast zit willen met dit weer en het zout van afgelopen maanden ook nog wel eens corroderen.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 172
Lid geworden op: wo mar 20, 2002 2:00 am
Locatie: Zeist

Bericht: # 16829Bericht Tommy »

oke thanks
GTL '84 blauw
Plaats reactie