R6 houdt in
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
R6 houdt in
Goedemiddag,
even kort voorstellen : mijn naam is Donald, woon in Haarlem en ben sinds
kort eigenaar van een Renault 6 TL - 1100. (1979) Ik weet het, geen R4 maar onderhuids toch
bijna 1:1 vandaar dat ik me geregistreerd heb op de R4 Club.
Als ik een vraag zo mogen stellen : de R6 start goed, ik heb reeds alle electrische zaken vervangen
en ook de kleppen gesteld op de juiste specs.
Ook de carb ( Zenith32 IF) heb ik er af gehad, gesplitst en schoongemaakt - vlotternaald,
hoofsproeier eruit, vlotterbak gereinigd, gashuis en gasklep gereinigd - ook chokeklep
gereinigd. Echter, bij rijden merk je een inhouden en dan weer oppakken. Dit wordt erger naarmate motor
warmer wordt. Als ik chokeklep iets gebruik, wordt dit fenomeen minder.
Dit fenomeer had hij al VOOR ik de bovenstaande lijst heb uitgevoerd.
Iemand aub nog ideeen ? Schijnt vaker voor te komen.
Ben voor alle reacties dankbaar.
Mvg
Donald
even kort voorstellen : mijn naam is Donald, woon in Haarlem en ben sinds
kort eigenaar van een Renault 6 TL - 1100. (1979) Ik weet het, geen R4 maar onderhuids toch
bijna 1:1 vandaar dat ik me geregistreerd heb op de R4 Club.
Als ik een vraag zo mogen stellen : de R6 start goed, ik heb reeds alle electrische zaken vervangen
en ook de kleppen gesteld op de juiste specs.
Ook de carb ( Zenith32 IF) heb ik er af gehad, gesplitst en schoongemaakt - vlotternaald,
hoofsproeier eruit, vlotterbak gereinigd, gashuis en gasklep gereinigd - ook chokeklep
gereinigd. Echter, bij rijden merk je een inhouden en dan weer oppakken. Dit wordt erger naarmate motor
warmer wordt. Als ik chokeklep iets gebruik, wordt dit fenomeen minder.
Dit fenomeer had hij al VOOR ik de bovenstaande lijst heb uitgevoerd.
Iemand aub nog ideeen ? Schijnt vaker voor te komen.
Ben voor alle reacties dankbaar.
Mvg
Donald
-
- Berichten: 2954
- Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
- Locatie: Enschede in het mooie Twente
- Contacteer:
Re: R6 houdt in
loop je vacuumvervroeging even na (slangetje mag geen valse lucht hebben), aan kant van de carb loshalen & verdelerkap even eraf. Als je er nu aan zuigt/blaast zou je in je ontsteking wat moeten zien bewegen. Heb je een merkbare luchtstroom dan is die niet meer jofel.
je benzinefilter recent vervangen? mogelijk vuil wat je sproeiers even blokkeert voordat het de verbrandingskamer in wordt gezogen.
je benzinefilter recent vervangen? mogelijk vuil wat je sproeiers even blokkeert voordat het de verbrandingskamer in wordt gezogen.
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Re: R6 houdt in
Of ergens valse lucht.. is de voet van de carb nog goed vlak ?
Re: R6 houdt in
Ik zag toevallig laatst een voor mij nieuwe R6 staan in Haarlem. Zal de jouwe wel zijn dan
Hoe heb je de hoofdsproeier schoongemaakt? En heb je ook de stationairsproeier meegepakt?
Hoe heb je de hoofdsproeier schoongemaakt? En heb je ook de stationairsproeier meegepakt?
,/_\_\☺\,
([o=◊=o])
([o=◊=o])
Re: R6 houdt in
Hallo heren, dank voor de reacties.
Jelle ( uit Haarlem :)) als het een mintgroene is aan de Duinoordstraat dan ben ik dat inderdaad -
grappig - .
Ik heb carb eraf gehad, voet van carb is vlak, pakking goed.
Stat.sproeier schoon gemaakt, hoofdsproeier ook, vlotternaald schoon.
Grofweg hoeveel slagen moet de stat.sproeier hebben ? Helemaal dicht en dan ONGEVEER
drie volle draaien uitdraaien toch ?
Al gedaan : ontsteking op stroboscoop gecheckt.
Nwe verdeelkap, puntjes, condensator, bougies, bougiekabels.
Nwe uitlaat.
De vacuumvervroeger is overleden : slangetje eraf en gecheckt, maar membraan is kaduuk...
deze is zeker niet te repareren ? Enig idee waar ik een andere kan krijgen ?
Moet die dan specifiek bij dit type Ducellier ontsteking passen ? Of zijn die quasi universeel ?
Sorry voor hoop vragen, maar dit is mijn eerste Renaultje dus hoop ik beetje te varen op
jullie ervaring.
Thx voor antwoorden.
Grt
Donald
Haarlem
Jelle ( uit Haarlem :)) als het een mintgroene is aan de Duinoordstraat dan ben ik dat inderdaad -
grappig - .
Ik heb carb eraf gehad, voet van carb is vlak, pakking goed.
Stat.sproeier schoon gemaakt, hoofdsproeier ook, vlotternaald schoon.
Grofweg hoeveel slagen moet de stat.sproeier hebben ? Helemaal dicht en dan ONGEVEER
drie volle draaien uitdraaien toch ?
Al gedaan : ontsteking op stroboscoop gecheckt.
Nwe verdeelkap, puntjes, condensator, bougies, bougiekabels.
Nwe uitlaat.
De vacuumvervroeger is overleden : slangetje eraf en gecheckt, maar membraan is kaduuk...
deze is zeker niet te repareren ? Enig idee waar ik een andere kan krijgen ?
Moet die dan specifiek bij dit type Ducellier ontsteking passen ? Of zijn die quasi universeel ?
Sorry voor hoop vragen, maar dit is mijn eerste Renaultje dus hoop ik beetje te varen op
jullie ervaring.
Thx voor antwoorden.
Grt
Donald
Haarlem
Re: R6 houdt in
Ja klopt Duinoordstraat, ik woon daar heel vlakbij (Hogerwoerdstraat), als je daar een beige R4 met lichtgroene wielen ziet staan: dat is de mijne Ik wil binnenkort wel eens mee kijken, niet dat ik er zelf veel verstand van heb want ik ben er ook pas twee jaar mee bezig maar misschien zien twee mensen meer dan één.
De vervroegers zijn niet universeel, maar gelukkig zijn ze voor de Ducellier wel een stuk makkelijker te vinden dan het type op de mijne (Femsa). Ik rij zelf ook al enige tijd zonder, zolang je de uitgang op de carburateur maar goed luchtdicht afdopt gaat dat naar mijn mening best prima.
De vervroegers zijn niet universeel, maar gelukkig zijn ze voor de Ducellier wel een stuk makkelijker te vinden dan het type op de mijne (Femsa). Ik rij zelf ook al enige tijd zonder, zolang je de uitgang op de carburateur maar goed luchtdicht afdopt gaat dat naar mijn mening best prima.
,/_\_\☺\,
([o=◊=o])
([o=◊=o])
Re: R6 houdt in
Hi Hanz,
nee, bobine is ok.
Jelle : ok, gezellig ! Ik heb idd ook zitten denken aan afdoppen
van de vacuumslangopening en timing maar wat vroeger ( hoewel dit wel
zijn grenzen heeft, voor je het weet zit je tegen pingelen aan / gevaar
voor ingebrande gaten in zuigers )
Natuurlijk, als je hoger in de toeren gaat is verbranding dan niet optimaal
('te laat' met als gevolg dat efficiency en dus brandstof verbruik niet geweldig is)
maar grosse modo volstaat het zeker - in afwachting van een nog te vinden nwe vacuumvervroeger)
Lijkt me leuk een keer kennis te maken !
Grt
Donald
nee, bobine is ok.
Jelle : ok, gezellig ! Ik heb idd ook zitten denken aan afdoppen
van de vacuumslangopening en timing maar wat vroeger ( hoewel dit wel
zijn grenzen heeft, voor je het weet zit je tegen pingelen aan / gevaar
voor ingebrande gaten in zuigers )
Natuurlijk, als je hoger in de toeren gaat is verbranding dan niet optimaal
('te laat' met als gevolg dat efficiency en dus brandstof verbruik niet geweldig is)
maar grosse modo volstaat het zeker - in afwachting van een nog te vinden nwe vacuumvervroeger)
Lijkt me leuk een keer kennis te maken !
Grt
Donald
Re: R6 houdt in
Diverse oudere Franse automerken hebben passende vacuumvervroegers!
Ik heb ze eens gehaald bij een Peugeot garage, de oude baas had er nog enkele liggen.
Waarschijnlijk ook wel bij een Citroen dealer.
gr. Jan.
Ik heb ze eens gehaald bij een Peugeot garage, de oude baas had er nog enkele liggen.
Waarschijnlijk ook wel bij een Citroen dealer.
gr. Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Re: R6 houdt in
Hee Donald, ik heb je een tijdje terug een privébericht gestuurd via dit forum met een datumvoorstel om eens samen te sleutelen, maar je hebt het bericht nog niet gelezen. Genoemde datum is inmiddels al verstreken maar we vinden vast wel een nieuw moment (het is voor mij 2 minuten lopen naar jouw vaste parkeerplekje)
,/_\_\☺\,
([o=◊=o])
([o=◊=o])