Pomp vervangen voor benzinemeter
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: Pomp vervangen voor benzinemeter
Meter slaat uit als ik het oranje draadje tegen de carrosserie houdt..
Multimeter rood op aansluiting tank en zwart op ijzer van tank krijg ik eerst wat getalletjes en uiteindelijk nul...
Lijk dan toch het weerstandjeop de vlotter toch?
Multimeter rood op aansluiting tank en zwart op ijzer van tank krijg ik eerst wat getalletjes en uiteindelijk nul...
Lijk dan toch het weerstandjeop de vlotter toch?
Re: Pomp vervangen voor benzinemeter
multimeter op weerstand zetten en dan meten tussen massa en de aansluiting op de tank !
succes !
succes !
Re: Pomp vervangen voor benzinemeter
Weerstand 0 suggereert een volle tank; bij weerstand oneindig zou ik denk dat er iets mis is met de vlotter. Denk dat voor jou het eerste scenario op gaat, dit suggereert dat de fout in de bedrading zit, niet in de vlotter.Witje4 schreef:Meter slaat uit als ik het oranje draadje tegen de carrosserie houdt..
Multimeter rood op aansluiting tank en zwart op ijzer van tank krijg ik eerst wat getalletjes en uiteindelijk nul...
Lijk dan toch het weerstandjeop de vlotter toch?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Pomp vervangen voor benzinemeter
probeer eens een nieuw draadje tussen de vlotter en de oranje draad, vervangend het deel wat door de achterbalk loopt. uit 't hoofd is de maximale weerstand 38ohm dat is dan een lege tank zou zijn en inderdaad 0ohm bij een volle.Witje4 schreef:Meter slaat uit als ik het oranje draadje tegen de carrosserie houdt..
Multimeter rood op aansluiting tank en zwart op ijzer van tank krijg ik eerst wat getalletjes en uiteindelijk nul...
Lijk dan toch het weerstandjeop de vlotter toch?
Re: Pomp vervangen voor benzinemeter
OK, en wat is de bedoeling van deze foto?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Pomp vervangen voor benzinemeter
Hahaha.. eigenlijk niet zo veel... maar kon hier op het forum er niet zo veel over vinden...Bertje schreef:OK, en wat is de bedoeling van deze foto?
Dus denk ik plaats ff een foto.. ik heb het vermoeden dat de vlotter van de Fransose korter is...
Kan de vlotter op de zelfde manier getest worden?
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: Pomp vervangen voor benzinemeter
Fransozen heeft ze in twee maten.
12v lang voor de moderne tank. En de korte 12v voor het oude type tank.
De 6v zijn alleen de korte.
12v lang voor de moderne tank. En de korte 12v voor het oude type tank.
De 6v zijn alleen de korte.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Re: Pomp vervangen voor benzinemeter
uiteraard...Witje4 schreef:Kan de vlotter op de zelfde manier getest worden?
Re: Pomp vervangen voor benzinemeter
Het wordt mij niet veel duidelijker eigenlijk...Witje4 schreef:Kan de vlotter op de zelfde manier getest worden?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Pomp vervangen voor benzinemeter
Vlotter aangesloten en tegen de uitlaat gehouden en de vlotter open neer bewogen!
De wijzer slaat mooi uit!
Ik heb het bimataaltje wat verbogen zodat het beter contact maakt.
Nu alles weer terug zetten..
De wijzer slaat mooi uit!
Ik heb het bimataaltje wat verbogen zodat het beter contact maakt.
Nu alles weer terug zetten..