Pomp vervangen voor benzinemeter

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Witje4
Berichten: 89
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 12:15 am
Locatie: Breda

Re: Pomp vervangen voor benzinemeter

Bericht: # 165239Bericht Witje4 »

Meter slaat uit als ik het oranje draadje tegen de carrosserie houdt..
Multimeter rood op aansluiting tank en zwart op ijzer van tank krijg ik eerst wat getalletjes en uiteindelijk nul...
Lijk dan toch het weerstandjeop de vlotter toch?
loeka-nl
Berichten: 171
Lid geworden op: za jul 27, 2013 3:40 pm

Re: Pomp vervangen voor benzinemeter

Bericht: # 165241Bericht loeka-nl »

multimeter op weerstand zetten en dan meten tussen massa en de aansluiting op de tank !
succes !
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Pomp vervangen voor benzinemeter

Bericht: # 165243Bericht Bertje »

Witje4 schreef:Meter slaat uit als ik het oranje draadje tegen de carrosserie houdt..
Multimeter rood op aansluiting tank en zwart op ijzer van tank krijg ik eerst wat getalletjes en uiteindelijk nul...
Lijk dan toch het weerstandjeop de vlotter toch?
Weerstand 0 suggereert een volle tank; bij weerstand oneindig zou ik denk dat er iets mis is met de vlotter. Denk dat voor jou het eerste scenario op gaat, dit suggereert dat de fout in de bedrading zit, niet in de vlotter.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Tweety
Berichten: 2068
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Pomp vervangen voor benzinemeter

Bericht: # 165249Bericht Tweety »

Witje4 schreef:Meter slaat uit als ik het oranje draadje tegen de carrosserie houdt..
Multimeter rood op aansluiting tank en zwart op ijzer van tank krijg ik eerst wat getalletjes en uiteindelijk nul...
Lijk dan toch het weerstandjeop de vlotter toch?
probeer eens een nieuw draadje tussen de vlotter en de oranje draad, vervangend het deel wat door de achterbalk loopt. uit 't hoofd is de maximale weerstand 38ohm dat is dan een lege tank zou zijn en inderdaad 0ohm bij een volle.
Witje4
Berichten: 89
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 12:15 am
Locatie: Breda

Re: Pomp vervangen voor benzinemeter

Bericht: # 165722Bericht Witje4 »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Pomp vervangen voor benzinemeter

Bericht: # 165730Bericht Bertje »

OK, en wat is de bedoeling van deze foto?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Witje4
Berichten: 89
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 12:15 am
Locatie: Breda

Re: Pomp vervangen voor benzinemeter

Bericht: # 165750Bericht Witje4 »

Bertje schreef:OK, en wat is de bedoeling van deze foto?
Hahaha.. eigenlijk niet zo veel... maar kon hier op het forum er niet zo veel over vinden...
Dus denk ik plaats ff een foto.. ik heb het vermoeden dat de vlotter van de Fransose korter is...
Kan de vlotter op de zelfde manier getest worden?
Gebruikersavatar
harbourseal
Berichten: 1813
Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Pomp vervangen voor benzinemeter

Bericht: # 165751Bericht harbourseal »

Fransozen heeft ze in twee maten.
12v lang voor de moderne tank. En de korte 12v voor het oude type tank.
De 6v zijn alleen de korte.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub

Witte Aygo X voor mijn vrouw
Tweety
Berichten: 2068
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Pomp vervangen voor benzinemeter

Bericht: # 165758Bericht Tweety »

Witje4 schreef:Kan de vlotter op de zelfde manier getest worden?
uiteraard...
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Pomp vervangen voor benzinemeter

Bericht: # 165770Bericht Bertje »

Witje4 schreef:Kan de vlotter op de zelfde manier getest worden?
Het wordt mij niet veel duidelijker eigenlijk...
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Witje4
Berichten: 89
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 12:15 am
Locatie: Breda

Re: Pomp vervangen voor benzinemeter

Bericht: # 165798Bericht Witje4 »

Vlotter aangesloten en tegen de uitlaat gehouden en de vlotter open neer bewogen!
De wijzer slaat mooi uit!
Ik heb het bimataaltje wat verbogen zodat het beter contact maakt.
Nu alles weer terug zetten..
Plaats reactie