Juiste type accu?
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Juiste type accu?
Ik heb het vermoeden dat de 6V accu van mijn 4 bijna overleden is, opladen gaat tergend langzaam en hij is snel leeg.
Nu zit er in een Bosch S3 D60 artikel nummer 0 092S3D 600 van 66Ah en 360A in uit naar ik vermoed 2011.
Mijn vraag is, heeft deze sowieso de juiste waardes?
ik wil een nwe bestellen, maar weet niet of ik klakkeloos dit type en zwaarte over moet nemen.
Ze zijn wel erg duur die krengen zeg...voor mijn Mercury kosten ze de helft.
Nu zit er in een Bosch S3 D60 artikel nummer 0 092S3D 600 van 66Ah en 360A in uit naar ik vermoed 2011.
Mijn vraag is, heeft deze sowieso de juiste waardes?
ik wil een nwe bestellen, maar weet niet of ik klakkeloos dit type en zwaarte over moet nemen.
Ze zijn wel erg duur die krengen zeg...voor mijn Mercury kosten ze de helft.
Laatst gewijzigd door Eelco op ma jun 27, 2016 9:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault 4 R1123 845cc 1968
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
-
- Berichten: 2954
- Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
- Locatie: Enschede in het mooie Twente
- Contacteer:
Re: Juiste type accu?
hoe oud is de accu? En soms is er de optie om demiwater bij te vullen...
Een droge accu laadt ook bijna niet op en is zo leeg.
Een droge accu laadt ook bijna niet op en is zo leeg.
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Re: Juiste type accu?
Ik heb de accu afgevuld en tijdje terug en het niveau staat nog boven de platen zeg maar.
Renault 4 R1123 845cc 1968
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: Juiste type accu?
Eelco,
Heb je al eens gekeken naar een C-TEC lader. Die reconditioneerd een oude accu. Of ze er voor 6 volt zijn?
http://www.acculaders.nl/ctek-xc-08-6v-08a.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb er ook een voor mijn 12v accu's
Heb je al eens gekeken naar een C-TEC lader. Die reconditioneerd een oude accu. Of ze er voor 6 volt zijn?
http://www.acculaders.nl/ctek-xc-08-6v-08a.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb er ook een voor mijn 12v accu's
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
-
- Berichten: 2954
- Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
- Locatie: Enschede in het mooie Twente
- Contacteer:
Re: Juiste type accu?
moet je t volgende eens proberen.
Accu los uit de wagen.
Aan de lader zetten, lader geeft vanzelf "vol" aan.
Loskoppelen en weer aankoppelen zodat die weer gaat laden. Zo zou die er langzaam meer spanning in moeten gooien. Ik gok dat je accuzuur (te) laag is en dat er daardoor bijna geen stroom in de accu komt.
En dat bovenstaande ff lekker vaak herhalen. Heb zo op t werk n oude orderpicktruck nog n half jaar laten rijden tot de nieuwe er was
Accu los uit de wagen.
Aan de lader zetten, lader geeft vanzelf "vol" aan.
Loskoppelen en weer aankoppelen zodat die weer gaat laden. Zo zou die er langzaam meer spanning in moeten gooien. Ik gok dat je accuzuur (te) laag is en dat er daardoor bijna geen stroom in de accu komt.
En dat bovenstaande ff lekker vaak herhalen. Heb zo op t werk n oude orderpicktruck nog n half jaar laten rijden tot de nieuwe er was
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Re: Juiste type accu?
Als je accuwater te laag heeft gestaan, dan heb je kans dat de platen gecorrodeerd zijn en kortsluiting maken. Dat gaf bij mij een zelfde soort probleem en was einde oefening voor de accu.
In mijn 4L met 747 cc uit 1969 heb ik een 6 volt 66 Ah gemonteerd. Dat werkt goed.
Ik overwoog nog even om een accu met 77 Ah te monteren, maar de startstroom is niet wezenlijk veel meer en ik kon hem dan niet met de originele beugels vastzetten (als de klep nog zonder kortsluiting dicht zou gaan).
Bij mij heeft de accu type-aanduiding 06612.
Kijk bijvoorbeeld even op de site van Wetac
http://wetac.nl/content.aspx?site=3&page=75
Een 6/12 volt acculader kocht ik vorig jaar bij de Aldi in de aanbieding.
Succes!
In mijn 4L met 747 cc uit 1969 heb ik een 6 volt 66 Ah gemonteerd. Dat werkt goed.
Ik overwoog nog even om een accu met 77 Ah te monteren, maar de startstroom is niet wezenlijk veel meer en ik kon hem dan niet met de originele beugels vastzetten (als de klep nog zonder kortsluiting dicht zou gaan).
Bij mij heeft de accu type-aanduiding 06612.
Kijk bijvoorbeeld even op de site van Wetac
http://wetac.nl/content.aspx?site=3&page=75
Een 6/12 volt acculader kocht ik vorig jaar bij de Aldi in de aanbieding.
Succes!
Re: Juiste type accu?
Gekke is dat ik vorig week nog er mee gereden heb.
De accu heeft nu twee dagen onder stroom gestaan, de lader gaf de melding vol aan. Auto weer geprobeerd om te starten, na 6 pogingen gaf de lader al weer bijna leeg aan. Dit kan dus duiden op een echt overleden accu.
Het instructieboekje geeft aan dat er 60-75 Ah in gaat. Maar hoeveel Ampere is niet bekend.
Zie ook onderstaande foto...1 draad hangt los, bij de pijl, maar weet niet of dit altijd al het geval was. Uiteinde wat gestript is, is vuil en lijkt lang niet gebruikt.
PicsArt_06-26-10.01.42 by Eelco v Manen, on Flickr
Foto twee wijst mijn vinger aan waar de draad heen loopt, ik geloof naar de stroomverdeler..iemand die weet wat het is?
20160626_215851 by Eelco v Manen, on Flickr
De accu heeft nu twee dagen onder stroom gestaan, de lader gaf de melding vol aan. Auto weer geprobeerd om te starten, na 6 pogingen gaf de lader al weer bijna leeg aan. Dit kan dus duiden op een echt overleden accu.
Het instructieboekje geeft aan dat er 60-75 Ah in gaat. Maar hoeveel Ampere is niet bekend.
Zie ook onderstaande foto...1 draad hangt los, bij de pijl, maar weet niet of dit altijd al het geval was. Uiteinde wat gestript is, is vuil en lijkt lang niet gebruikt.
PicsArt_06-26-10.01.42 by Eelco v Manen, on Flickr
Foto twee wijst mijn vinger aan waar de draad heen loopt, ik geloof naar de stroomverdeler..iemand die weet wat het is?
20160626_215851 by Eelco v Manen, on Flickr
Renault 4 R1123 845cc 1968
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Re: Juiste type accu?
Ik zou er gewoon een nieuwe inhangen, gekloot met oude accu's is het gewoon niet waard...
http://www.awaccu.nl/hgr/0136-auto-accu ... ccu-6-volt" onclick="window.open(this.href);return false;
hier toch voor een redelijke prijs... 66Ah is waarschijnlijk prima als je auto normaal start zonder gebreken.
http://www.awaccu.nl/hgr/0136-auto-accu ... ccu-6-volt" onclick="window.open(this.href);return false;
hier toch voor een redelijke prijs... 66Ah is waarschijnlijk prima als je auto normaal start zonder gebreken.
Re: Juiste type accu?
Draadje is waarschijnlijk een massa draadje, te zien aan de klem op de accu.
Eens proberen: de accu een AANTAL dagen aan de acculader zetten, veelal wordt er weinig gereden
met de 4, te weinig om de accu goed vol te krijgen, ook met licht aan en ventilator aan enz.
Als de accu na enige tijd is volgeladen dan na een dag rust (van de lading af) het zuurgehalte opmeten.
Verbinding tussen accu klem en accu pool moeten zeer schoon zijn! daarover heen mag je zuurvrije vaseline
doen, NIET tussen pool en klem!
En accuzuur verdampt niet, wel het water wat er doorheen zit.
Gr. J@n.
Eens proberen: de accu een AANTAL dagen aan de acculader zetten, veelal wordt er weinig gereden
met de 4, te weinig om de accu goed vol te krijgen, ook met licht aan en ventilator aan enz.
Als de accu na enige tijd is volgeladen dan na een dag rust (van de lading af) het zuurgehalte opmeten.
Verbinding tussen accu klem en accu pool moeten zeer schoon zijn! daarover heen mag je zuurvrije vaseline
doen, NIET tussen pool en klem!
En accuzuur verdampt niet, wel het water wat er doorheen zit.
Gr. J@n.
niet geschoten is altijd mis!