Incontinente carburateur...
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: Incontinente carburateur...
De klachten waren in mijn geval nogal vaag en kwamen zonder aanwijzing op. Inmiddels gaat het alweer ruim een maand goed na het vervangen van het ringetje zonder enig probleem en heb ik ook geen benzinewalm meer na een rit. Het lijkt er dus op dat hier een lekje zat en de vlotternaald de toevoer niet kon stoppen met overstroming tot gevolg. 1,25 mm voor de vlotternaaldpakking lijkt mij wat dun, ik heb er 1,5 inzitten en de sleutelboeken hebben het over 1,6. Ik zou het ringetje sowieso eens vervangen, wie weet helpt het. Wel een nieuwe gebruiken van zacht metaal (ik heb koper), dan heb je de beste kans dat het goed afsluit.
,/_\_\☺\,
([o=◊=o])
([o=◊=o])
- Hanz
- Berichten: 3146
- Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
- Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
- Contacteer:
Re: Incontinente carburateur...
Voor een 800 motor is 1.25 de voorgeschreven maat aldus de MR.
Ringetje vervangen door een nieuwe maar het probleem blijft. Ook hier opeens opgetreden.
Ringetje vervangen door een nieuwe maar het probleem blijft. Ook hier opeens opgetreden.
Re: Incontinente carburateur...
Als de brandstof door het ontluchtingsgaatje naar buiten komt, dan kan het niet anders of de brandstoftoevoer wordt niet goed afgesloten. Bij de Zenith 28IF kan dit door overdruk in het brandstofsysteem komen, zie Kluwer paragraaf 12.8. Misschien een klein retourleidinkje overwegen, zodat er niet te veel druk in de leiding tussen pomp en carb ontstaat?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
- Hanz
- Berichten: 3146
- Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
- Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
- Contacteer:
Re: Incontinente carburateur...
Tsja, met alle respect voor Renault en dank voor de tip, maar dat vind ik symptoombestrijding - eerst deed het ding het wel. En bovendien gaat het bij mij met koude motor ook al fout.
Dus: ondanks dat vlotter en naald goed lijken, toch vervangen.
Dus: ondanks dat vlotter en naald goed lijken, toch vervangen.
Re: Incontinente carburateur...
Wat jij wil. Zou ook kunnen werken.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
- Hanz
- Berichten: 3146
- Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
- Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
- Contacteer:
Re: Incontinente carburateur...
Probleem opgelost, bleek toch een lekke vlotter...
Re: Incontinente carburateur...
Hoe merkte je dat? Zat het plastic drijvertje daadwerkelijk vol benzine?
,/_\_\☺\,
([o=◊=o])
([o=◊=o])
- Hanz
- Berichten: 3146
- Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
- Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
- Contacteer:
Re: Incontinente carburateur...
Hij klotste een beetje als je hem bij je oor heen en weer beweegt
Re: Incontinente carburateur...
Fijn dat je t gevonden hebt.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
- Hanz
- Berichten: 3146
- Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
- Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
- Contacteer:
Re: Incontinente carburateur...
Ja ik ben er ook wel blij mee. Ik was eerst alleen op zoek gegaan naar uiterlijke schade aan de vlotter, barstjes en zo, en heb helemaal niet geprobeerd uit te vinden of er nou benzine in het ding zat of niet.
Lessons learned...
Nu nog een nieuwe 45 hoofdsproeier erin want die bleek bizar genoeg te ontbreken, net zoals in het ter beschikking gestelde reserve-exemplaar
Lessons learned...
Nu nog een nieuwe 45 hoofdsproeier erin want die bleek bizar genoeg te ontbreken, net zoals in het ter beschikking gestelde reserve-exemplaar
Re: Incontinente carburateur...
45 hoofdsproeier? Da's eerder 90 of zo bij een Zenith 28 IF
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
- Hanz
- Berichten: 3146
- Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
- Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
- Contacteer:
Re: Incontinente carburateur...
Ik had het afgekeken van http://www.la4ldesylvie.fr/index.php?op ... icle&id=47" onclick="window.open(this.href);return false; :
de 'gicleur principal' of 'gicleur de ralenti' is 45
de 'glicleur d'alimentation' is 90
hieronder de beschrijving uit de onvolprezen MR147:
de 'gicleur principal' of 'gicleur de ralenti' is 45
de 'glicleur d'alimentation' is 90
hieronder de beschrijving uit de onvolprezen MR147:
Re: Incontinente carburateur...
In het nederlands spreekt met van hoofdsproeier en remluchtsproeier. Maar gezien de franse termen snap ik de verwarring nu.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Incontinente carburateur...
heren,
g ralenti = stationair--> stationaire sproeier
V ventilation is de remluchtsproeier maar die is vast
Gg is de hoofdsproeier
g ralenti = stationair--> stationaire sproeier
V ventilation is de remluchtsproeier maar die is vast
Gg is de hoofdsproeier
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
- Hanz
- Berichten: 3146
- Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
- Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
- Contacteer:
Re: Incontinente carburateur...
Hoe het ook zij, dankzij het onvolprezen Voormalig Steunpunt NO aka Harry Velthuis binnen een dag in het bezit van de juiste sproeier.