Kirsten stelt zich voor

Nieuwe gebruikers van het forum..

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
kirstenheshusius
Berichten: 15
Lid geworden op: zo mei 10, 2015 1:08 pm
Locatie: Amsterdam

Kirsten stelt zich voor

Bericht: # 158514Bericht kirstenheshusius »

Ik ben al even op het forum en bijna lid van de club maar had me nog niet voorgesteld..

Na een V66 en een renault espace type 1 ben ik nu eindelijk in het bezit van mijn lievelingsauto: een F6 uit 1982!
Hij is ooit gerestaureerd in Tsjechië waar hij oorspronkelijk vandaan komt.

Een auto die ik zelf kan onderhouden met plezier. Heel wat simpeler dan d espace.
Ik heb een mooi houten vloertje achterin gelegd en een weekje kamperen met zijn eigen nieuwe matras was heerlijk onder de sterren!

Hij rijd heerlijk maar omdat hij flink knalt in de uitlaat zijn we gaan zoeken en sleutelen en bleken er wel wat dingetjes te zijn. twee helicoils in het blok, waarvan 1 met een lek, aantal niet werkende dashbordlampjes, tanken duurt een eeuwigheid en nog een paar dingen...
Dus ik ben erg blij met jullie op het forum als ondersteuning van mijn vraagbaken :)
Mocht er nog iemand een gereviseerde cilinderkop voor een 1108 hebben liggen dan houd ik me aanbevolen.
Vraagje, als ik hiernaar zoek, een r5 heeft hetzelfde blok toch? Wellicht nog meer type auto's?

Een fijne dag en tot op het forum!

groet,

Kirsten

Afbeelding
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Kirsten stelt zich voor

Bericht: # 158524Bericht R4F6GTX Automaat »

Welkom...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Rik
Berichten: 2690
Lid geworden op: di jan 18, 2005 11:29 am
Locatie: Tilburg

Re: Kirsten stelt zich voor

Bericht: # 158557Bericht Rik »

Leuk! Zag hem ook al op http://www.autojunk.nl/2015/09/renault- ... imca-logos" onclick="window.open(this.href);return false; langskomen!
Sjefke, de blauwe 99-LHZ-4!
Gebruikersavatar
marcGTL.BE
Berichten: 659
Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
Locatie: Vremde
Contacteer:

Re: Kirsten stelt zich voor

Bericht: # 158564Bericht marcGTL.BE »

Welkom, ontluchtingsslang ontstoppen. Gaat van tank naar vuldop parallel met de vul-slang. Het tanken zal dan wel lukken (met je adem of perslucht doorblazen)
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Re: Kirsten stelt zich voor

Bericht: # 158565Bericht Mark4GTL »

welkom

Doorblazen zou ik met perslucht doen. Meteen n (oude) doek over de vulopening van de tank tegen het uitblazen van de benzine... Is nie fijn niet ;)

Heb hier nog wel een losse 1100 kop liggen... WAS ooit goed, tot die met de verhuizing op de verkeerde plek is beland en een aantal weken buiten heeft gelegen...
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
Gebruikersavatar
kirstenheshusius
Berichten: 15
Lid geworden op: zo mei 10, 2015 1:08 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Kirsten stelt zich voor

Bericht: # 158573Bericht kirstenheshusius »

Dankjullie wel voor het hartelijke welkom!

Ik was inderdaad aan het werk in Rotterdam laatst, grappig dat ie gefotografeerd is en
dat ie zo zijn eigen leven leidt.

@ tips voor de ontluchting, dank. Ik heb de hele ontluchtingsslang eerst doorgeblazen en toen dat niets opleverde in zijn geheel vervangen maar heeft niet geholpen. Ik zal m nogmaals gaan doorblazen met de compressor.
kleine moeite. En anders tank loshalen. Het is lichtelijk irritant namelijk om zo lang te tanken....

@ Mark, zonde van de cilinderkop, anders had ik m graag van je overgenomen. Ik ga verder zoeken.
Gebruikersavatar
marcGTL.BE
Berichten: 659
Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
Locatie: Vremde
Contacteer:

Re: Kirsten stelt zich voor

Bericht: # 158574Bericht marcGTL.BE »

Controleer eerst de opening aan de vuldop,soms gebeurd het dat bij het spuiten af-plaktape vergeten wordt
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
lordje
Berichten: 676
Lid geworden op: zo mar 06, 2005 9:35 pm

Re: Kirsten stelt zich voor

Bericht: # 158605Bericht lordje »

Hier in Someren nog een goede kop. Misschien aanwezig op sleuteldag in Son. Ook een leuke klus de tank op die dag. Tank moet niet te vol zijn. Groeten Lordje. :) :)
Gebruikersavatar
kirstenheshusius
Berichten: 15
Lid geworden op: zo mei 10, 2015 1:08 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Kirsten stelt zich voor

Bericht: # 158612Bericht kirstenheshusius »

Ik kom naar de sleuteldag, net aangemeld.

Op de kop kom ik terug net als op de afplaktape!

Dankjewel voor jullie reacties.
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5181
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Kirsten stelt zich voor

Bericht: # 158701Bericht Bertje »

Laat je even weten of t ploffen in de uitlaat nu minder is? Zou beter moeten zijn nu de ontsteking wat vroeger staat.

F6 cilinderkop is trouwens anders dan GTL cilinderkop! Beide motoren zijn 1100cc, maar de GTL heeft kleinere verbrandingsruimtes en dus hogere compressie!
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
kirstenheshusius
Berichten: 15
Lid geworden op: zo mei 10, 2015 1:08 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Kirsten stelt zich voor

Bericht: # 158703Bericht kirstenheshusius »

Was een leuke dag vandaag, weer veel nieuwe tips en facts over mijn 'nieuwe' 6je.
Bijvoorbeeld kwam er toevallig omdat mijn F6 op de brug iets achterover stond bijna een liter water uit de rechterbalk gelopen. Heb er bij thuiskomst meteen een gaatje ingeboord voor.

René het ploffen is niet minder....maar ook niet slechter.....ontsteking nog vroeger zetten?

Mijn compressie is nu als ik me goed herinner 10,5.
Heeft een hoge compressie te maken met meer ploffen? Of anders gezegd, wat is het gevolg van een
kleinere verbrandingsruimte/cilinderkop van een GTL?

De nieuwe ontluchtingsslang die ik had aangebracht (geen afplakte trouwens) had ik niet door de balk laten lopen merkte Lordje vandaag op dus verlegd waardoor er geen zak meer in zit waar benzine in blijft staan. Hij tankt iets sneller maar stroomt nog steeds over/slaat af als ik het vulpistool volledig indruk. Ik ga nog een metalen buisje zetten op de plek waar hij nu langs het chassis loopt en dan moet dat het zijn...Kunnen jullie gewoon tanken zonder dat t pistool afslaat?
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Kirsten stelt zich voor

Bericht: # 158704Bericht R4F6GTX Automaat »

als bij mij het pistool af slaat betekent het dat de tank vol zit...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5181
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Kirsten stelt zich voor

Bericht: # 158706Bericht Bertje »

kirstenheshusius schreef:Was een leuke dag vandaag, weer veel nieuwe tips en facts over mijn 'nieuwe' 6je.
Bijvoorbeeld kwam er toevallig omdat mijn F6 op de brug iets achterover stond bijna een liter water uit de rechterbalk gelopen. Heb er bij thuiskomst meteen een gaatje ingeboord voor.
Goed bezig!
kirstenheshusius schreef: René het ploffen is niet minder....maar ook niet slechter.....ontsteking nog vroeger zetten?
Hebt t even nagezocht, volgens t Kluwer sleutelboek (te koop via de club) heeft de F6 2-4 graden voorontsteking (de GTL 5-7 graden), zie blz 225. Uit m'n hoofd komt 1 graad overeen met zo'n 2 mm op t vliegwiel, je zou met je stroboscoop nog eens kunnen checken of t streepje inderdaad 4-8 mm links van de pijl op de versnellingsbak zit. Voordat we gingen afstellen stond het streepje rechts, dus naontsteking. Persoonlijk denk ik dat de boel nu gewoon goed staat, plofjes in de uitlaat zijn normaal bij (fors) afremmen op de motor.
kirstenheshusius schreef: Mijn compressie is nu als ik me goed herinner 10,5.
Heeft een hoge compressie te maken met meer ploffen? Of anders gezegd, wat is het gevolg van een
kleinere verbrandingsruimte/cilinderkop van een GTL?
Hoge compressie is voor racemotoren, de auto wordt er rapper van, maar het geeft meer kans op pingelen. Dit speelt volgens mij minder bij moderne benzine dan bij t spul waar de R4 voor ontworpen is. Mijn F6 heeft ook een GTL cilinderkop, dus hogere compressie, maar ook een grotere cilinderinhoud, om de compressie nóg hoger te krijgen. Bij een testritje reed dit als de brandweer, maar ik heb er nog geen echte rijervaring mee (auto is net af en heeft nog geen APK).
Ploffen in de uitlaat is naontbranding en staat volgens mij los van hogere compressie.
kirstenheshusius schreef: De nieuwe ontluchtingsslang die ik had aangebracht (geen afplakte trouwens) had ik niet door de balk laten lopen merkte Lordje vandaag op dus verlegd waardoor er geen zak meer in zit waar benzine in blijft staan. Hij tankt iets sneller maar stroomt nog steeds over/slaat af als ik het vulpistool volledig indruk. Ik ga nog een metalen buisje zetten op de plek waar hij nu langs het chassis loopt en dan moet dat het zijn...Kunnen jullie gewoon tanken zonder dat t pistool afslaat?
Bij mij slaat ie af al ik het vulpistool niet netjes recht in de vulpijp steek, misschien volgende keer even op letten?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
Le Car
Berichten: 923
Lid geworden op: di sep 02, 2003 2:00 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Kirsten stelt zich voor

Bericht: # 159021Bericht Le Car »

Ik heb nog wel een kop liggen die gereviseerd is.
Dus gevlakt en met nieuwe kleppen.
Kan in Zaandam bekeken worden.

Michiel
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
Plaats reactie