restauratie R4
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: restauratie R4
Feitelijk heb ik t ook over oppervlakteroest, als de roest ernstiger is moet het betreffende stuk er gewoon uit en nieuw gelast worden. Maar ben nu wel nieuwsgierig wat jij gebruikt als alternatief voor de staalborstel, Paul? Zandstraalapparaat met zo'n stofzuigerbek?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: restauratie R4
een zandstraalapparaat zou kunnen... of een slijptol als het wat rigoureuzer is...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Re: restauratie R4
Slijptol met een lamellen schijf is ook perfect. en als de resterende putjes te diep zitten, dan met een dremel met een doorslijpschijfje heel voorzichtig weghalen. (ik kan niet lassen en heb geen las apparaat, dus dit is mijn alternatief als iets niet geheel doorgerot is)
Renault 4 R1123 845cc 1968
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Re: restauratie R4
Gebruik ik ook vaak, maar je moet dan erg oppassen dat je niet te veel materiaal weghaalt, 2s te lang en je bent er doorheen.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: restauratie R4
Dag Allen, na een tijdje stil liggen zijn we er terug aan begonnen.
Het Chassie is bijna klaar, de buikplaat werd al eens geprobeerd en het zag er redelijk goed uit.
Laat de reacties of verdere tips maar komen
Bij volgende fotos zal ik nieuwe stukjes moeten bestellen waarschijnlijk
Ik heb gelezen dat het gemakkelijk los te krijgen is door het doorbranden van de rubber en het laatste dan doorslijpen, Klopt dit?
Hebben jullie Tips om de plaatsen te bepalen hoe de nieuwe zullen moeten zitten voor ik de oude eraf haal?
Alvast Bedankt iedereen, hopelijk kunnen we de werken nu doortrekken tot de R4 terug kan bollen
Het Chassie is bijna klaar, de buikplaat werd al eens geprobeerd en het zag er redelijk goed uit.
Laat de reacties of verdere tips maar komen
Bij volgende fotos zal ik nieuwe stukjes moeten bestellen waarschijnlijk
Ik heb gelezen dat het gemakkelijk los te krijgen is door het doorbranden van de rubber en het laatste dan doorslijpen, Klopt dit?
Hebben jullie Tips om de plaatsen te bepalen hoe de nieuwe zullen moeten zitten voor ik de oude eraf haal?
Alvast Bedankt iedereen, hopelijk kunnen we de werken nu doortrekken tot de R4 terug kan bollen
Re: restauratie R4
Voor wat betreft montage van de silent blocks aan de achterzijde. Kwam dit tegen op internet met handige tips (site meeste wel bekend waarschijnlijk..):
http://www.la4ldesylvie.fr/index.php?op ... &Itemid=69
Met name het uitlijnen met de hartlijn van de draagarm erg verhelderend!
Wat je ook kan doen is de as op een vlakke ondergrond leggen, en de afstand meten tussen grond en silent block. Heb je iig een richting in welke hoek het teruggeplaatst moet worden.
Wat betreft het verwijderen:
rubber wegbranden, dan kun je de behuizing eraf nemen. Wat overblijft is een metalen bus, deze kun je heel voorzichtig inslijpen, en het laatste deel met een beitel 'openbreken', dan komt deze eraf.
Ik hoop dat de as nog goed is!
http://www.la4ldesylvie.fr/index.php?op ... &Itemid=69
Met name het uitlijnen met de hartlijn van de draagarm erg verhelderend!
Wat je ook kan doen is de as op een vlakke ondergrond leggen, en de afstand meten tussen grond en silent block. Heb je iig een richting in welke hoek het teruggeplaatst moet worden.
Wat betreft het verwijderen:
rubber wegbranden, dan kun je de behuizing eraf nemen. Wat overblijft is een metalen bus, deze kun je heel voorzichtig inslijpen, en het laatste deel met een beitel 'openbreken', dan komt deze eraf.
Ik hoop dat de as nog goed is!
Re: restauratie R4
Remdrukverdeler is goed verroest, mooi opknapkarweitje! Zitten de remleidingnippels erg vast?
Re: restauratie R4
Bedankt voor de info.jurjenz schreef:Remdrukverdeler is goed verroest, mooi opknapkarweitje! Zitten de remleidingnippels erg vast?
Ja die zitten behoorlijk vast, voorlopig nog niet losgekregen maar ik zal het nog eens proberen
Re: restauratie R4
Leuk Tomorrowland-foto tussendoor trouwens
Als je de nippels eenmaal los hebt van de remdrukverdeler is het ook zaak het plunjertje aan de binnenkant los te krijgen en te smeren. Hiertoe moet de bout de in de bodem eruit, ik meen dat dit dop 32 is.
Als je de nippels eenmaal los hebt van de remdrukverdeler is het ook zaak het plunjertje aan de binnenkant los te krijgen en te smeren. Hiertoe moet de bout de in de bodem eruit, ik meen dat dit dop 32 is.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd