Mijn eerste auto, R4 f4 La poste
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: ma jan 19, 2015 10:45 pm
Mijn eerste auto, R4 f4 La poste
Hallo,
Enkele maanden geleden deze ex-post auto gekocht en bezig deze steeds beter te maken. De to-do-list bleek al snel steeds langer te worden maar ik heb inmiddels al een hoop gedaan. Zoals een radio inbouwen, nieuwe deurpanelen, andere carb, kleppen stellen, gescheurde en lamme deur gelast, nieuwe rubbers etc.
Afgelopen tijd al aardig wat gelezen op het forum om technische kennis op te doen, vond het nu wel tijd worden om mij ook maar eens voor te stellen.
Het idee is om met deze auto in de zomer naar Tsjechie te gaan samen met mijn vriendin en een paar vrienden. Andere vrienden van mij hebben een oude kever en een oude saab 99 gekocht.
Voordat de R4 Tsjechie gaat halen mag er nog wel wat gebeuren:
- versnellingsbak wisselen (heb ik al liggen met alle benodigdheden)
- Motorisch beter afstellen
- Bodemplaat bij bestuurder vervangen, kijkt nu zo de straat op
- Onderkant behandelen en conserveren
Het is een goed gebruikte post auto uit Perigeux met Franse deuken en ik wil hem graag in deze gebruikte staat houden. Alleen moet hij dan technisch goed zijn, tot dusver blijkt het motorisch al een allegaartje te zijn van alle bouwjaren. Toen ik hem kocht liep hij max 90km/h en inmiddels 130km/h dus het gaat de goede kant op
Enkele maanden geleden deze ex-post auto gekocht en bezig deze steeds beter te maken. De to-do-list bleek al snel steeds langer te worden maar ik heb inmiddels al een hoop gedaan. Zoals een radio inbouwen, nieuwe deurpanelen, andere carb, kleppen stellen, gescheurde en lamme deur gelast, nieuwe rubbers etc.
Afgelopen tijd al aardig wat gelezen op het forum om technische kennis op te doen, vond het nu wel tijd worden om mij ook maar eens voor te stellen.
Het idee is om met deze auto in de zomer naar Tsjechie te gaan samen met mijn vriendin en een paar vrienden. Andere vrienden van mij hebben een oude kever en een oude saab 99 gekocht.
Voordat de R4 Tsjechie gaat halen mag er nog wel wat gebeuren:
- versnellingsbak wisselen (heb ik al liggen met alle benodigdheden)
- Motorisch beter afstellen
- Bodemplaat bij bestuurder vervangen, kijkt nu zo de straat op
- Onderkant behandelen en conserveren
Het is een goed gebruikte post auto uit Perigeux met Franse deuken en ik wil hem graag in deze gebruikte staat houden. Alleen moet hij dan technisch goed zijn, tot dusver blijkt het motorisch al een allegaartje te zijn van alle bouwjaren. Toen ik hem kocht liep hij max 90km/h en inmiddels 130km/h dus het gaat de goede kant op
Re: Mijn eerste auto, R4 f4 La poste
Mooi project, volg het met aandacht,
Welke motor zit er in.
Heb zelf ook een fougonette waar ik aan bezig ben, slechte achterdeur en hier en daar gebruikssporen die ik ook zo wil laten.
gr
ivo
Welke motor zit er in.
Heb zelf ook een fougonette waar ik aan bezig ben, slechte achterdeur en hier en daar gebruikssporen die ik ook zo wil laten.
gr
ivo
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: ma jan 19, 2015 10:45 pm
Re: Mijn eerste auto, R4 f4 La poste
Hoi Ivo
Hier zit een 1108cc motor in waar ik binnenkort een R112c versnellingsbak in ga bouwen. Deze bak rammelt nogal in de 3e versnelling als ik het gas loslaat. Daarnaast hoor ik ook regelmatig een raar slepend geluid als hij in zijn achteruit staat. Klinkt heel erg als een moegestreden versnellingsbak
Qua roest valt deze erg mee. Dragende delen zijn allemaal hard maar wel kaal staal dus moet het wel snel behandelen/conserveren. Ook zitten er op 2 plekken scheuren in de lak, ga deze ook behandelen met een vet o.i.d. om een uitgebreidere restauratie uit te stellen. Hoop op deze manier nog wel een tijd vooruit te kunnen.
Hier zit een 1108cc motor in waar ik binnenkort een R112c versnellingsbak in ga bouwen. Deze bak rammelt nogal in de 3e versnelling als ik het gas loslaat. Daarnaast hoor ik ook regelmatig een raar slepend geluid als hij in zijn achteruit staat. Klinkt heel erg als een moegestreden versnellingsbak
Qua roest valt deze erg mee. Dragende delen zijn allemaal hard maar wel kaal staal dus moet het wel snel behandelen/conserveren. Ook zitten er op 2 plekken scheuren in de lak, ga deze ook behandelen met een vet o.i.d. om een uitgebreidere restauratie uit te stellen. Hoop op deze manier nog wel een tijd vooruit te kunnen.
Re: Mijn eerste auto, R4 f4 La poste
Ongekookte lijnolie in de balken, menie met Owatrol of Owatrol puur gebruiken.
Owatrol kan door de verf en verrijkt je lak, tectyl krijg je nooit goed weg.
Sterkte of succes, hele leuke auto.
Groet, Rudi
Owatrol kan door de verf en verrijkt je lak, tectyl krijg je nooit goed weg.
Sterkte of succes, hele leuke auto.
Groet, Rudi
Re: Mijn eerste auto, R4 f4 La poste
@Rudi,
Die ongekookte lijnolie wat is dit voor iets, die owatrol gebruik ik al voor de carrosserie
gr
ivo
Die ongekookte lijnolie wat is dit voor iets, die owatrol gebruik ik al voor de carrosserie
gr
ivo
Re: Mijn eerste auto, R4 f4 La poste
Ik dacht dat dit type velgen niet ging met schijfremmen voor?
Of past het wel maar worden de schijven warmer door de mindere koelopeningen?
Of past het wel maar worden de schijven warmer door de mindere koelopeningen?
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: ma jan 19, 2015 10:45 pm
Re: Mijn eerste auto, R4 f4 La poste
Bedankt voor de reacties
In plaats van Owatrol zat ik er aan te denken om rx5 met rx10 als afwerking te gebruiken voor chasisbalken (buitenkant). Geloof dat Owatrol wel een iets voordeligere oplossing zal zijn. Of het beide even goed werkt?
In plaats van Owatrol zat ik er aan te denken om rx5 met rx10 als afwerking te gebruiken voor chasisbalken (buitenkant). Geloof dat Owatrol wel een iets voordeligere oplossing zal zijn. Of het beide even goed werkt?
Het past in ieder geval, ik had me nog niet verdiept in de velgen en hem op deze manier gekocht. Dat de schijfremmen met velgen minder koeling krijgen zit zeker wat in, ik zal het in de gaten houden dat ze niet te warm worden.plakjes schreef:Ik dacht dat dit type velgen niet ging met schijfremmen voor?
Of past het wel maar worden de schijven warmer door de mindere koelopeningen?