STARTMOTOR
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: ma okt 20, 2014 8:57 pm
- Locatie: HILLEGOM
STARTMOTOR
Beste R4-liefhebbers,
Mijn naam is Joep langeveld, ik heb een huisje in Frankrijk sinds 2003.En inderdaad, er stond een Renault 4 in een schuurtje bij de buurvrouw.Zij reed er al jaren niet meer mee, maar elk jaar ging ik een paar keer door een kier in de deur naar de auto kijken. Tot zij in een verzorgingshuis werd opgenomen en ik de auto via haar dochter kon kopen, maar niet nadat zij eerst de auto had laten keuren en nieuwe accu, banden, bougies, filters, olie enz had laten aanbrengen.
Het is een GTL Clan uit 1990, een deukje in het voorspatbord, en een paar uitsteeksels uit de leuning van de voorstoelen, maar zeer gaaf, zonder roest.Nu heb ik problemen met de startmoter, le démarreur.
Ik hoor een klik, maar dat is dan ook alles, bij nog een keer starten zelfs geen klik meer.
Als ik dan de startmotor met de hamer een tik heb gegeven, weer een klik bij het starten,en daarna weer niets.Bij het starten groot licht aan, en dan zie ik geen vermindering van de lichtsterkte.
Ik heb natuurlijk jullie hele forum doorgenomen , maar blijf toch zitten met enkele vragen:
-ik heb vanuit Nederland een nieuwe startmotor ( 60,- ) bij Mister Auto en een spruitstukpakking meegenomen.
- moet het spruitstuk verwijderd worden, ik zie 6 bouten, onderaan nog twee? hoe kom ik daarbij?
Moet de carburateur los, dus ook kabels en leidingen?Moet ook de stuurstang los?
Mijn naam is Joep langeveld, ik heb een huisje in Frankrijk sinds 2003.En inderdaad, er stond een Renault 4 in een schuurtje bij de buurvrouw.Zij reed er al jaren niet meer mee, maar elk jaar ging ik een paar keer door een kier in de deur naar de auto kijken. Tot zij in een verzorgingshuis werd opgenomen en ik de auto via haar dochter kon kopen, maar niet nadat zij eerst de auto had laten keuren en nieuwe accu, banden, bougies, filters, olie enz had laten aanbrengen.
Het is een GTL Clan uit 1990, een deukje in het voorspatbord, en een paar uitsteeksels uit de leuning van de voorstoelen, maar zeer gaaf, zonder roest.Nu heb ik problemen met de startmoter, le démarreur.
Ik hoor een klik, maar dat is dan ook alles, bij nog een keer starten zelfs geen klik meer.
Als ik dan de startmotor met de hamer een tik heb gegeven, weer een klik bij het starten,en daarna weer niets.Bij het starten groot licht aan, en dan zie ik geen vermindering van de lichtsterkte.
Ik heb natuurlijk jullie hele forum doorgenomen , maar blijf toch zitten met enkele vragen:
-ik heb vanuit Nederland een nieuwe startmotor ( 60,- ) bij Mister Auto en een spruitstukpakking meegenomen.
- moet het spruitstuk verwijderd worden, ik zie 6 bouten, onderaan nog twee? hoe kom ik daarbij?
Moet de carburateur los, dus ook kabels en leidingen?Moet ook de stuurstang los?
Re: STARTMOTOR
Hoi
Ik heb precies hetzelfde gehad bij mijn clan.
Ik heb alleen de stuurstang los gehad om de startmotor te wisselen het is effe prutsen want je ziet weinig en kan er lastig bij maar het lukt wel.
Je kan hem er op 1 manier uitdraaien als hij los is dat is gewoon proberen tot hij ertussen door gaat.
Bij 1 boutje moest mijn vrouw helpen de bout van boven af tegen houden en ik van onder de auto vandaan het moertje los draaien.
Succes met sleutelen
Groet leon
Ik heb precies hetzelfde gehad bij mijn clan.
Ik heb alleen de stuurstang los gehad om de startmotor te wisselen het is effe prutsen want je ziet weinig en kan er lastig bij maar het lukt wel.
Je kan hem er op 1 manier uitdraaien als hij los is dat is gewoon proberen tot hij ertussen door gaat.
Bij 1 boutje moest mijn vrouw helpen de bout van boven af tegen houden en ik van onder de auto vandaan het moertje los draaien.
Succes met sleutelen
Groet leon
Re: STARTMOTOR
nieuwe startmotor voor 60 Euro !? wauw das niet duur (statiegeld is meestal al 30,-) je hoeft het spruitstuk niet los te halen om de startmotor te verwijderen, maar als je hier op het forum zoekt moet je aardig wat topics kunnen vinden over het hoe en wat.
Re: STARTMOTOR
Link naar la4ldesylvie :
http://www.la4ldesylvie.fr/index.php?op ... &Itemid=69" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.la4ldesylvie.fr/index.php?op ... &Itemid=69" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: STARTMOTOR
Als de auto lang stil heeft gestaan, is het helemaal niet verkeerd het spruitstuk te verwijderen. Dan kunnen namelijk meteen de pakkingen worden vernieuwd. Ik zou ook meteen de carburateur schoonmaken.
De onderste twee moeren van het spruitstuk haal je los met een imbussleutel (clef allen).
Succes, Ido
De onderste twee moeren van het spruitstuk haal je los met een imbussleutel (clef allen).
Succes, Ido
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Re: STARTMOTOR
inbus 8 / pijpsleutel 13
Jullie hebben allebei gelijk ...
Wie het kleine niet eert, ...koopt geen pony, ...maar 'n peerd...
-
- Berichten: 367
- Lid geworden op: za jan 25, 2014 12:44 am
Re: STARTMOTOR
hoe is het afgelopen met de startmotor van mister auto?
ik wil er ook een bestellen
mvg sander
ik wil er ook een bestellen
mvg sander