restauratie R4
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
restauratie R4
Ik ben al begonnen met de restauratie, hierbij enkele foto's van wat er al gebeurd is.
Tips en trukjes altijd welkom want voor mij is het de eerste keer
Tips en trukjes altijd welkom want voor mij is het de eerste keer
Re: restauratie R4
De motor
Re: restauratie R4
het moeilijk loskrijgen van het chassis
Re: restauratie R4
de opslagplaats van alle stukjes
Re: restauratie R4
daarna verder met het chassis helemaal uit elkaar te halen: motor eruit, wielophangingen eraf tot er niets meer over blijft
Die verdeler was helemaal vastgeroest
Die verdeler was helemaal vastgeroest
Re: restauratie R4
Daarna de chassis laten zandstralen bij iemand en dan begonnen met alle Gaten en gaatjes.
De onderplaat zat vol met kleine gaatje en al enkele plaatsen die al eens waren hersteld dus heb ik ervoor gekozen om een nieuwe te gebruiken.
De al reeds herstelde plaatsen zal ik ook opnieuw doen.
De onderplaat zat vol met kleine gaatje en al enkele plaatsen die al eens waren hersteld dus heb ik ervoor gekozen om een nieuwe te gebruiken.
De al reeds herstelde plaatsen zal ik ook opnieuw doen.
Re: restauratie R4
Dit zijn zowat de foto's hopelijk krijg ik hem nog helemaal in elkaar erna maar ik wil hem wel goed onder handen nemen dat ik een paar jaar verder kan ermee
Met jullie hulp zou dat wel moeten lukken hé
Nu wachten tot het terug wat warmer is om wat verder te doen met het lassen van de chassis.
Met jullie hulp zou dat wel moeten lukken hé
Nu wachten tot het terug wat warmer is om wat verder te doen met het lassen van de chassis.
- marcGTL.BE
- Berichten: 659
- Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
- Locatie: Vremde
- Contacteer:
Re: restauratie R4
Lang leven voor je schoonvader. Neem de toorts ook maar eens over je hebt een prachtig werkstuk voor je.
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: restauratie R4
zal ik zeker doen!
Re: restauratie R4
Jij gaat grondig te werk! Maar pas op dat je t niet overdrijft, geen werk zoeken waar t niet zit. Moesten de binnenschermen vooraan er namelijk wel persé af?
Tip voor laswerk aan t chassis: niet te veel materiaal in 1x weghalen, anders heb je straks een strak gerestaureerd maar ook een krom chassis :S
Tip voor laswerk aan t chassis: niet te veel materiaal in 1x weghalen, anders heb je straks een strak gerestaureerd maar ook een krom chassis :S
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: restauratie R4
En dan nog een tip: nu je toch aan de slag bent en de wagen helemaal uit elkaar hebt gehaald zou je kunnen overwegen je TL te upgraden naar GTL. Ik heb dat zelf ook gedaan, dus trommelremmen vooraan vervangen door schijfremmen, handrem verplaatst naar de achterwielen en 850cc motor vervangen door 1100cc (bij mij feitelijk 1400cc), zie viewtopic.php?f=18&t=15340&start=135" onclick="window.open(this.href);return false;. Je komt dan een stuk beter mee met het moderne verkeer en zo'n ombouw is niet eens heel erg duur.
Hoe dat zit met Belgische regelgeving kunnen anderen op dit forum je wel vertellen. Het is het overwegen waard omdat het flink bijdraagt aan het rijgenot.
Hoe dat zit met Belgische regelgeving kunnen anderen op dit forum je wel vertellen. Het is het overwegen waard omdat het flink bijdraagt aan het rijgenot.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: restauratie R4
Voortvarend bezig Jens.
Upgrade is leuk maar zo een 850 motortje is ook wel prima.
Ben ik zelf ook bezig met een TL en er komt nog een Sinpar 4 wiel aandrijving onder ook.
Succes met je restauratie en zoek idd geen werk wat niet echt nodig is.
groet, Robert
Upgrade is leuk maar zo een 850 motortje is ook wel prima.
Ben ik zelf ook bezig met een TL en er komt nog een Sinpar 4 wiel aandrijving onder ook.
Succes met je restauratie en zoek idd geen werk wat niet echt nodig is.
groet, Robert
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Re: restauratie R4
En even over Bertjes upgrade: de Belgische keuring is daar niet zo kapot van, het mag daar niet. En je kan nog steeds keurmeesters treffen die een Ventoux van een Cleon kunnen onderscheiden.
Rudolf
PS: in Nederland is zo'n upgrade inderdaad niet al te lastig.
Rudolf
PS: in Nederland is zo'n upgrade inderdaad niet al te lastig.