Oliedrukmeter (motorperikelen)

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
Rutger-peer
Berichten: 1032
Lid geworden op: ma feb 22, 2010 12:27 am
Locatie: Groningen

Re: Oliedrukmeter (motorperikelen)

Bericht: # 151356Bericht Rutger-peer »

Goed punt, klinkt logisch maar toch nog niet aan gedacht, bedankt! Hij liep vóór het stellen echter ook al slecht en wellicht op 3 poten ook, dus zal eerst eens checken of alle bougies wel vonken. Indien ja, dan zal ik het kleppendeksel nog eens lichten!
Renault 4 GTL 1984 geel/oranje (341B).
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Oliedrukmeter (motorperikelen)

Bericht: # 151358Bericht Tweety »

Kan geen kwaad om het deksel nog 'ns te lichten, maar 't kan wel kwaad om met een te strakke klep rond te rijden. Ik stel de kleppen op benzine meestal 20 - 25, omdat een beetje los niet zo heel erg is. (op gas zelfs 25-30 ) Van belang is om ze allemaal gelijkmatig te stellen, maar spruitstuk pakking blijft verdacht, zeker als het vooral stationair onregelmatig is (of een beetje loeien.)
Gebruikersavatar
Rutger-peer
Berichten: 1032
Lid geworden op: ma feb 22, 2010 12:27 am
Locatie: Groningen

Re: Oliedrukmeter (motorperikelen)

Bericht: # 151360Bericht Rutger-peer »

Heb ze nu wat bijgesteld; ééntje stond inderdaad absoluut te strak.

De motor liep niet op drie poten; het lostrekken van eender welke bougie resulteerde in een slechter lopende motor.

Motor loopt nu niet zo gek maar heb er één of ander gek puffend/slepend geluid in zitten wat ik niet kan duiden. Wellicht lekke spruitstukpakking dan inderdaad. Als bonus heb ik nu ook een rare tik in het blok zitten die vooruit lijkt te komen; van de regen in de drup.

Als ik de auto in zijn versnelling heb en 'm een beetje heen en weer schud hoor ik ook een raar geluid, alsof er een uiteinde van een ijzerdraad uitsteekt en ergens langs schraapt. T doet me niet echt goed aan.
Renault 4 GTL 1984 geel/oranje (341B).
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Oliedrukmeter (motorperikelen)

Bericht: # 151364Bericht R4F6GTX Automaat »

haal er dan die schroevendraaier uit die naar onder gevallen is... :wink:
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Oliedrukmeter (motorperikelen)

Bericht: # 151367Bericht Tweety »

Nou doe dan nog even die spruitstuk test met WD40 (pakking kost toch E20,- die je je evt. kan besparen) check 't slangetje en evt. valselucht bij de carb. Het kan goed zijn dat je na het stellen van de kleppen diengen hoort die eerder door het geratel overstemt waren, hoeft niet erg te wezen. "als je 'm in de versnelling heen en weer schud ?'' hoe doe je dat, ik zit erin dan anders gaat ie rijden want m'n voet moet op de koppeling. :D maar goed dat kan van alles zijn, fusee kogel, aandrijf-as, maar lijkt me niet iets met de motor misschien gaat 't vanzelf weer weg...
Gebruikersavatar
Rutger-peer
Berichten: 1032
Lid geworden op: ma feb 22, 2010 12:27 am
Locatie: Groningen

Re: Oliedrukmeter (motorperikelen)

Bericht: # 151368Bericht Rutger-peer »

Haha Paul, ik dacht al: waar is al mijn gereedschap ... ;)

Vandaag staat de spruitstukpakking op de lijst inderdaad... zal eens kijken of daar wat aan mankeert! Heen en weer schudden bedoel ik als de motor uit staat. Anders gaat 't ding bij mij ook rijden, dat wel gelukkig ;) anders was er meer stuk!
Renault 4 GTL 1984 geel/oranje (341B).
Plaats reactie