nog een radiovraag
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
De tweede-hands seedeespeelur die in mijn autootje zit heeft het na een klein half uur wel gezien en stopt ermee. Voelt wat warm aan, maar als ik hem uit de tree haal en naast me neer leg (lijkt me genoeg ventilatie) blijft het euvel bestaan. Na een kwartiertje pauze wil ie wel weer even, maar dan korter dan eerst enz. enz., herkent iemand symptomen of heb ik een inferieur product uit Eindhoven geïnstalleerd en moet ik gewoon meer radio luisteren.
--Wijlen Rode F6 Combi '86, witte CB 550F '78 en een pipo F6 natte kranten @#*! wagen in de lease---
Ik weet niet veel van elektronica, maar het lijkt of er in je seedeespelar een of ander thermocontactje omspringt. Zo'n contact verbreekt de spanning als de temperatuur boven een bepaalde waarde komt om schade te voorkomen. Daar zou het aan kunnen liggen. Krijgt die radio misschien de "volle laag" van de hete lucht uit de kachel??
Zo, ik kan de 140 weer aantikken met mijn nieuwe carburateur...
Maar jij wil natuurlijk graag weten hoe je dat heetworden voorkomt!? Mijn radio/cassettespeler heeft ook last van dit fenomeen. Alleen stopt bij mij het bandje er niet mee maar gaat hij erbarmelijk janken en kan je je handen warmen aan het frontje. Ik had eerst een (zelfgebouwde) middenconsole in mijn viertje met de radio erin. Die kreeg zo dus een hoop warmte van de kachel en liep snel warm. Aangezien die console in de weg zat (ik zat scheef achter het stuur) heb ik hem eruit gesloopt en nu ligt mijn radio tijdelijk in die rotzooibak voorin. Gaat stukken beter. Als je cd speler er met genoeg ventilatie nog last van heeft heb je inderdaad eem inferieur product uit Eindhoven te pakken en is radio luisteren een goed alternatief! (Probeer Stu Bru eens, die lullen niet zoveel!)
Zo, ik kan de 140 weer aantikken met mijn nieuwe carburateur...
Nou ja, hij mag dan wel gekregen zijn, maar iemand anders heeft er wel geld voor betaald en het zou zonde zijn als ik hem niet kan gebruiken. Beetje kritische houding lijkt me terecht. Ik ga wel een techneut opzoekenOp 2003-02-18 12:54, schreef jbeekmann:
Tja... wat moet ik hier nou van zeggen... Hey Bauke, kijk 'm niet in de bek hè!
- cyclofrene
- Berichten: 191
- Lid geworden op: di apr 02, 2002 2:00 am
- Locatie: bergentheim
even voor de goede orde,
uit eindhoven komen geen inferieure producten laten we dat even voorop stellen.
inferieure producten komen uit de rest van de wereld en met name uit japan.
een japanse autoradio zou namelijk gewoon uitroken en je allesbehalve daarvoor waarschuwen....
maar waarom wordt het apparaat zo warm moet je je afvragen...
uit eindhoven komen geen inferieure producten laten we dat even voorop stellen.
inferieure producten komen uit de rest van de wereld en met name uit japan.
een japanse autoradio zou namelijk gewoon uitroken en je allesbehalve daarvoor waarschuwen....
maar waarom wordt het apparaat zo warm moet je je afvragen...
Slechte verbinding naar massa?Op 2003-02-20 20:42, schreef Goofy:
Een ander probleem, radio harder, bandje langzamer!!! Hoe kan dat?? Direct op accu aangesloten en met zekering ertussen, en geen zware apparatuur (7 watt).. rarara hoe kan dit!!??!?!
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
Ik heb ook zo'n radio (product uit Eindhoven) die er na een tijdje mee op houdt. De CD-speler na 2 minuten de radio na een half uur. Vreemd genoeg vooral bij remmen. Ik ben best handig met draadjes, maar krijg het niet goed. Waar moet ik beginnen? Ik heb al verschillende aardes geprobeerd en dat helpt niet.