Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
Dat kleine gaatje is voor retour brandstof , afdichten en je kunt hem gebruiken voor op de GTL, mits de rest hetzelfde is
gr.Jan.
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
Ok, dat is dus een optie.
De arm is evengroot, bevestigingsgaten komen overeen, enkel het vlakke stuk dat tegen het blok komt is iets groter, maakt denk ik niks uit,toch?
De arm is evengroot, bevestigingsgaten komen overeen, enkel het vlakke stuk dat tegen het blok komt is iets groter, maakt denk ik niks uit,toch?
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
Nee maakt niets uit, deze zijn een soort standaard aftermarket ding, heb ik nu ook op m'n 16Tx zitten. zal ook wel even frotten worden met de diameter van de aansluitingen misschien die zijn 8mm op die toch ?
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
paar fotos van de motorwerken
blok is gelakt, carter gekuist, dichtingen en keerringen vervangen.
vandaag alternator en starter helemaal uitelkaar gehaald, opgekuisd, en gelakt
morgen heb ik de kop terug en het vliegwiel, dan kan ik weer verder
blok is gelakt, carter gekuist, dichtingen en keerringen vervangen.
vandaag alternator en starter helemaal uitelkaar gehaald, opgekuisd, en gelakt
morgen heb ik de kop terug en het vliegwiel, dan kan ik weer verder
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
Sjonge, wat een oog voor detail, je pakt het allemaal erg grondig aan!
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
- Camille Schyns
- Berichten: 9
- Lid geworden op: di mei 13, 2014 5:44 pm
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
Zo moet het ook, wil je het 4tje als een stuk rijdend cultureel erfgoed voor het nageslacht wil bewaren.Bertje schreef:Sjonge, wat een oog voor detail, je pakt het allemaal erg grondig aan!
Als je een auto in onderdelen uit elkaar hebt liggen, dan heb je veel langer plezier van de restauratie als je het in één keer goed doet. Mijn 4tje had in 4 jaar tijd de voorspatborden doorgeroest; die heb ik toen zelf vervangen en de opstaande rand goed laten vollopen met 'silo-lak', laten drogen, overschilderbare underbodycoating erover en weer zo'n laag. Die 4 is daar niet meer gaan roesten!
Hetzelfde geld voor alle andere onderdelen. Je kunt je met de zogenaamde 'Franse slag' ervan afmaken, maar dan zit je binnen afzienbare tijd weer dezelfde klus te doen.
'Bij twijfel niet oversteken' geldt ook voor onderdelen en zelfs wat meer voor motoronderdelen: een beetje meer investeren en je hebt de motor beter dan nieuw of als nieuw. Kun je decennia plezier van hebben.
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
gisteren en vandaag beetje met vanalles bezig geweest, zowel motorisch als koetswerk
vliegwiel terug van af te vlakken
Nieuwe koppeling gemonteerd
Kop gelakt en gevlakt
Zuigerbussen gehoond (op foto zijn ze nog vettig van olieen)
Alle 4 deuren voorzien van nieuw plaatwerk
vliegwiel terug van af te vlakken
Nieuwe koppeling gemonteerd
Kop gelakt en gevlakt
Zuigerbussen gehoond (op foto zijn ze nog vettig van olieen)
Alle 4 deuren voorzien van nieuw plaatwerk
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
Oei, waren de deuren dan rot van onderen? Of zaten er deukjes?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
Deuren waren rot, zaten zelfs geen hoeken meer aan
Denk dat er veel water en vuil achter de sierlijsten is blijven hangen.
Binnenin de achterdeuren zelf nog een 10tal snoepverpakkingen gevonden en een boodschappenlijst
Denk dat er veel water en vuil achter de sierlijsten is blijven hangen.
Binnenin de achterdeuren zelf nog een 10tal snoepverpakkingen gevonden en een boodschappenlijst
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
Mooi werk, Silvio! Zijn de deuren recht gebleven bij het lassen? Ik heb eens 4x acher elkaar een driehoekje zitten lassen (tussen voordeur en spatscherm), tot 3x toe deed het "kloink" bij het afkoelen en trok er dus een deuk in Deuren lijken me wat dat betreft ook bewerkelijk.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
2 deuren hebben inderdaad "kloink" gedaan
Een bevriend carrossier zei me gisteren met het plaatwerk nu warm te stoken, dan gaat het nog iets dieper inzakken en dan met een spons afkoelen, dan zou het recht moeten trekken, denk dat ik het hem zelf ga laten komen doen van de week
Heel ander vraagje nu, welk interieur zat er eigenlijk standaard in zo een '78 gtl, qua kleur enz.
Een bevriend carrossier zei me gisteren met het plaatwerk nu warm te stoken, dan gaat het nog iets dieper inzakken en dan met een spons afkoelen, dan zou het recht moeten trekken, denk dat ik het hem zelf ga laten komen doen van de week
Heel ander vraagje nu, welk interieur zat er eigenlijk standaard in zo een '78 gtl, qua kleur enz.
- dirkoosterhoff
- Berichten: 865
- Lid geworden op: ma okt 11, 2010 1:08 pm
- Locatie: Enschede
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
gisteren en vandaag rustdagje gehad, het was te mooi weer, ideaal voor mijn andere uitlaatklep
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
Kijk, dat is ook heel heftig!! schitterende auto, Silvio!! Ik heb er ook zo een gehad in het blauw
maar niet zo mooi!
gr.Jan
maar niet zo mooi!
gr.Jan
niet geschoten is altijd mis!
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
paar fotos van voorbije week
motor terug aan het monteren
De binnenkant van de koets is ook klaar om in antiroest te zetten, morgen de laatste stukjes van de buitenkant proberen te doen
motor terug aan het monteren
De binnenkant van de koets is ook klaar om in antiroest te zetten, morgen de laatste stukjes van de buitenkant proberen te doen