Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
zat veel roest in ja, kleine spikkels. was ook niet de eerste lak, dus denk dat hij vroeger overspoten geweest is zonder de onderliggende problemen aan te pakken.
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
snel nog wat fotos van de versnellingsbak
al een paar onderdelen gestraald en in zinkspray gezet
Een kartonnen deksel gemaakt om geen vervuiling te krijgen als er gelakt wordt
al een paar onderdelen gestraald en in zinkspray gezet
Een kartonnen deksel gemaakt om geen vervuiling te krijgen als er gelakt wordt
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
Mooi! Ga je de zinkspray nog fixeren met blankje lak of zo?
Als de boel zo ver open ligt, kun je dan trouwens ook makkelijk een synchromeshring vervangen? Bij mijn F4 kraakt er af en toe wat als ik vlot optrek en naar de 2 ga, bij wat beschaafder rijden is er niks aan de hand. Als het weinig moeite is zo'n synchroring te verwisselen ga ik dat denk ik eens doen, anders laat ik het vrolijk nog een tijdje zitten.
Als de boel zo ver open ligt, kun je dan trouwens ook makkelijk een synchromeshring vervangen? Bij mijn F4 kraakt er af en toe wat als ik vlot optrek en naar de 2 ga, bij wat beschaafder rijden is er niks aan de hand. Als het weinig moeite is zo'n synchroring te verwisselen ga ik dat denk ik eens doen, anders laat ik het vrolijk nog een tijdje zitten.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
Zeker mooi. Heb ik gisteren ook uitelkaar gehaald. Maar war voor verf gebruik je. Moet het voor motorblok hittebestendig zijn? Of gewoon axtion kwaliteit.
Maar ziet er super uit. Tip om zaken aftesluiten voor je kartonnetje is huishoud folie. Echt heel makkelijk.
Maar ziet er super uit. Tip om zaken aftesluiten voor je kartonnetje is huishoud folie. Echt heel makkelijk.
Project rodeo6b schiet op.
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
Hey Erik, bedankt!
Het ziver is Alu-zink lak van Metaflux, maar gewone action-lak lukt ook wel hoor, die kan wel wat hitte hebben.
huishoudfolie geweldig, is niet bij me opgekomen.
@bertje: ivm syncro, heb geen idee of dat makkelijk te doen is, alles is goed volgepropt daarbinnen en lijkt me niet makkelijk om er zo bij te kunnen.
Het ziver is Alu-zink lak van Metaflux, maar gewone action-lak lukt ook wel hoor, die kan wel wat hitte hebben.
huishoudfolie geweldig, is niet bij me opgekomen.
@bertje: ivm syncro, heb geen idee of dat makkelijk te doen is, alles is goed volgepropt daarbinnen en lijkt me niet makkelijk om er zo bij te kunnen.
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
gisteren nog even aan de versnellingsbak beziggeweest, moet vandaag enkel de keerringen van de aandrijfassen nog vervangen,
Enig waar ik lang aan bezig geweest ben, is het bovenste deksel met schakelstang terugplaatsen, vooralleer ik alles daar terug op zijn plek had....nu hopen dat hij vlot schakelt
Enig waar ik lang aan bezig geweest ben, is het bovenste deksel met schakelstang terugplaatsen, vooralleer ik alles daar terug op zijn plek had....nu hopen dat hij vlot schakelt
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
Mooi hoor! En je bent er trouwens ook al vroeg bij vandaag
Wat heb je precies aan de versnellingsbak gedaan, naast in de lak zetten? Alle keerringen en pakkingen zijn nu nieuw, toch?
Wat heb je precies aan de versnellingsbak gedaan, naast in de lak zetten? Alle keerringen en pakkingen zijn nu nieuw, toch?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
Hoi Bertje,
ja is vroeg he , met die hoofdwonde en kneuzingen van de traptuimeling is slapen nietmeer zo ontspannend
Ik heb inderdaad gewoon alle keerringen en dichtingen vervangen, en gewoon in de lak gezet.
Binnenin zag ik niet dadelijk een probleem, dus blijf ik lekker van die tandwielen af
ja is vroeg he , met die hoofdwonde en kneuzingen van de traptuimeling is slapen nietmeer zo ontspannend
Ik heb inderdaad gewoon alle keerringen en dichtingen vervangen, en gewoon in de lak gezet.
Binnenin zag ik niet dadelijk een probleem, dus blijf ik lekker van die tandwielen af
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
O ja, ik las het, sterkte ermee! Beetje rustig aan doen dan (ik weet het, dat is moeilijk, maar toch
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
vandaag de aandrijfas-keerringen en o-ring vervangen, nu is de versnellingsbak in orde (en hopelijk lekvrij)
zat te sukkelen met het losdraaien, dus maar snel zelf even gereedschapje gemaakt, en gaat fantastisch goed om alles los en vast te krijgen
zat te sukkelen met het losdraaien, dus maar snel zelf even gereedschapje gemaakt, en gaat fantastisch goed om alles los en vast te krijgen
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
Nice! Evenveel slagen vastgezet als dat je nodig had om de boel los te krijgen?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
ja, alles gemarkeerd + geteld. Die info had ik al gelezen, want had ik zelf niet bij stilgestaan.
Heb op korte tijd al meer inzicht gekregen in heel het motorisch gedoe, en dat vind ik fijn, is ook handig om later evt problemen op te sporen.
mvg, silvio
Heb op korte tijd al meer inzicht gekregen in heel het motorisch gedoe, en dat vind ik fijn, is ook handig om later evt problemen op te sporen.
mvg, silvio
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
ik heb hier onderstaande nieuwe benzinepomp nog gevonden, als ik het nummer intyp zou het passend zijn voor de 1128 motor, (renault 7700 736 664),
mijn motor had een pomp met maar 2 aansluitingen, deze heeft er 3, maar 1tje heeft eigenlijk maar een mini opening, is dit ontluchting ofzo, voor dat pijpje staan ook geen richtingspijlen bij.
zou ik deze kunnen monteren op mijn blok?
fotos:
mvg, silvio
mijn motor had een pomp met maar 2 aansluitingen, deze heeft er 3, maar 1tje heeft eigenlijk maar een mini opening, is dit ontluchting ofzo, voor dat pijpje staan ook geen richtingspijlen bij.
zou ik deze kunnen monteren op mijn blok?
fotos:
mvg, silvio
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
Dat kleine gaatje zou wel eens voor de retourleiding kunnen zijn. En die zit alleen op de laatst geproduceerde viertjes.
Rudolf
Rudolf