Rust-oleum 50 dollar paint job

Alles over verf, anti-roest, vochtverdrijving, stalling

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
michelBelgie
Berichten: 31
Lid geworden op: zo mar 23, 2014 8:51 pm

Rust-oleum 50 dollar paint job

Bericht: # 149411Bericht michelBelgie »

Heeft iemand hier al ervaring mee? Ik zou namelijk graag m'n R4F6 in het petroleum blauw willen verven met rolletje. En op het web als je daar 50 dollar paint job "googelt" dan raden ze 1 voor 1 "Rustoleum protective enamel stops rust" aan. Super! dacht ik maar hier in België is die verf gewoon niet te vinden. Ecologisch zou dit soort verf niet echt meer volgens onze normen zijn, vandaar dus dat het hier niet mag worden verkocht.
Vind je deze verf wel in Nederland?

Ziehier de links: http://www.rickwrench.com/index79master ... paint.html" onclick="window.open(this.href);return false;

& https://www.youtube.com/watch?v=_qPJTTRWttQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
marcGTL.BE
Berichten: 659
Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
Locatie: Vremde
Contacteer:

Re: Rust-oleum 50 dollar paint job

Bericht: # 149419Bericht marcGTL.BE »

Het merk wordt in ieder geval verdeelt in België, hoor eens bij een verdeler?
is dit geen alternatief:http://www.rust-oleum.eu/cms/publish/co ... pageid=542
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Sjon1991
Berichten: 40
Lid geworden op: ma jun 03, 2013 4:57 pm
Locatie: Nijkerk

Re: Rust-oleum 50 dollar paint job

Bericht: # 149420Bericht Sjon1991 »

Leuk project om te doen! Voordat ik m'n R4 had, had ik een Oer5 met erg slechte lak. Daar wilde ik het ook bij doen, maar ik kon ook geen Rustoleum vinden. Na advies van personen die het ook gebruikt hadden ben ik overgegaan op Hoogglans Industrielak van Wijzonol. Echt topkwaliteit. Via m'n werk (bouwmarkt) kon ik het direct bij de leverancier bestellen en op kleur laten mengen.

Daarna een week bezig geweest om de hele auto goed te schuren en vetvrij te maken. Op advies geen grondlak gebruikt, aangezien dat nog wel eens voor een sinaasappelhuid in de aflak kan zorgen. Maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. Toen dat klaar was en de buitentemperatuur stabiel rond de 17 graden lag, heb ik in 3 dagen de auto in 3 lagen lak gerold met een kortharige lakroller. (die geeft de meest gladde afwerking) In het jaar daarna dat ik de auto nog in bezit had, heeft hij bijna dagelijks gereden en dag in dag uit buiten gestaan. De lak bleef onder alle omstandigheden hard en netjes. Nooit hoeven bijwerken.

Hier een paar foto's van het resultaat. Van donkerblauw naar jaren '70 oranje (RAL 2000)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Rust-oleum 50 dollar paint job

Bericht: # 149422Bericht R4F6GTX Automaat »

Ik heb ooit een (gele) Amerikaanse schoolbus rood geverfd (roller) met 3 liter. Zat er goed op maar een jaar of tien in de zon geweest te zijn werd hij toch weer plaatselijk geel. Heerlijke verf om mee te werken en af en toe kom ik het in Nederland wel eens tegen maar ik heb geen idee waar het te koop is.

Afbeelding
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Sake
Berichten: 136
Lid geworden op: wo jun 30, 2010 12:57 am

Re: Rust-oleum 50 dollar paint job

Bericht: # 149427Bericht Sake »

Je zou het hier eens kunnen proberen.

http://www.verfwebwinkel.nl/verf-kopen/rust-oleum/" onclick="window.open(this.href);return false;
michelBelgie
Berichten: 31
Lid geworden op: zo mar 23, 2014 8:51 pm

Re: Rust-oleum 50 dollar paint job

Bericht: # 149481Bericht michelBelgie »

Hartelijk dank voor jullie reacties!
Ik ga morgen gelijk eens horen bij Wijzonol. Misschien kunnen zij mij verder helpen.

De andere links heb ik online ook al eens bekeken maar ik vermoed dat zij meer met muur en houtlakken bezig zijn. Blijkbaar is dat een compleet andere industrietak dan de autolakken business.
Gebruikersavatar
Roen
Berichten: 259
Lid geworden op: ma aug 20, 2007 9:05 pm
Locatie: Mechelen en Gent, Belgie

Re: Rust-oleum 50 dollar paint job

Bericht: # 149486Bericht Roen »

Laat je me (of het hele forum hier) iets weten als je het gevonden hebt? Ook interesse :)
niet gaan bestaat niet
slecht gaan wel
michelBelgie
Berichten: 31
Lid geworden op: zo mar 23, 2014 8:51 pm

Re: Rust-oleum 50 dollar paint job

Bericht: # 149497Bericht michelBelgie »

(quote ingekort, mod. Rik H.)

Mooie kleur zeg! Ik zou er zo in bijten :)
Sjon1991 schreef: Afbeelding
michelBelgie
Berichten: 31
Lid geworden op: zo mar 23, 2014 8:51 pm

Re: Rust-oleum 50 dollar paint job

Bericht: # 149499Bericht michelBelgie »

Net met de technische dienst van Wijzonol gesproken. Blijkt dat meerdere mensen dit product gebruiken om hun wagen te verven. Voor bvb traktoren wordt hij ook toegepast. Gewoon omdat het zo'n gemakkelijk product is.
Kleuren kan je idd op maat en ter plaatse laten mengen.
Het is wel zo dat deze lak niet te vergelijken is met autolak. Hij zou niet zo hard zijn maar toch best aanvaardbaar als je eisen niet TE hoog liggen. En dat is bij mij het geval :)

Of ie na het lakken en uitharden mag gepolijst worden en daarna in "gewaxt" daar konden ze niet zo direct op antwoorden.

Straks krijg ik een lijst door gemaild met de verdeelpunten in België. De positieve spanning loopt op :D
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Re: Rust-oleum 50 dollar paint job

Bericht: # 149509Bericht Willem de Zwijger »

Wat misschien ook nog even het navragen waard is: is de lak benzine bestendig? Ik spoot vroeger met 1 k spuitbusjes en dan kreeg ik van die lelijke strepen onder de tankdop...
michelBelgie
Berichten: 31
Lid geworden op: zo mar 23, 2014 8:51 pm

Re: Rust-oleum 50 dollar paint job

Bericht: # 149528Bericht michelBelgie »

De moderne lakken zijn sowieso al beter bestand tegen benzine naar het schijnt. Ik vermoed als ze voor tractoren worden toegepast dat ze dan al wel goed bestand zijn tegen zulke stoffen.
Plaats reactie