Zenith 28IF onderlinge verschillen
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Zenith 28IF onderlinge verschillen
Hierboven twee bovenzijden van Zenith 28IF carburateurs, ondersteboven liggend. De linker heeft één pijpje uitsteken, de rechter twee. Aangezien ik alletwee de versies tegenkom vraag ik me af waarom dit verschil is.
Ze komen allemaal van 1108-motortjes af, dus dat verklaart weinig.
Rudolf
PS: hoeft niet meer zo, in een wat ouder topic iets gevonden, maar de mijne oogt toch weer anders...
Zenith zal wel net als Renault per serie kijken wat ze nog op voorraad hebben...
Re: Zenith 28IF onderlinge verschillen
ja het 2de buisje is voor het acceleratie pompje...
Re: Zenith 28IF onderlinge verschillen
Ahh, dan rijd ik nu zonder acceleratie rond...
Re: Zenith 28IF onderlinge verschillen
Das heel normaal, als benzine besparende modificatie ingevoerd. je rijdt zonder pompje, zonder acceleratie blijf je stilstaan.
Re: Zenith 28IF onderlinge verschillen
...of blijf je bewegen zoals je beweegt...