Zenith 28IF onderlinge verschillen

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rudolf2
Berichten: 1717
Lid geworden op: za dec 02, 2006 9:39 pm

Zenith 28IF onderlinge verschillen

Bericht: # 147251Bericht Rudolf2 »

Afbeelding

Hierboven twee bovenzijden van Zenith 28IF carburateurs, ondersteboven liggend. De linker heeft één pijpje uitsteken, de rechter twee. Aangezien ik alletwee de versies tegenkom vraag ik me af waarom dit verschil is.
Ze komen allemaal van 1108-motortjes af, dus dat verklaart weinig.

Rudolf

PS: hoeft niet meer zo, in een wat ouder topic iets gevonden, maar de mijne oogt toch weer anders...
Zenith zal wel net als Renault per serie kijken wat ze nog op voorraad hebben...
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Zenith 28IF onderlinge verschillen

Bericht: # 147330Bericht Tweety »

ja het 2de buisje is voor het acceleratie pompje...
Gebruikersavatar
Rudolf2
Berichten: 1717
Lid geworden op: za dec 02, 2006 9:39 pm

Re: Zenith 28IF onderlinge verschillen

Bericht: # 147387Bericht Rudolf2 »

Ahh, dan rijd ik nu zonder acceleratie rond...
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Zenith 28IF onderlinge verschillen

Bericht: # 147396Bericht Tweety »

Das heel normaal, als benzine besparende modificatie ingevoerd. je rijdt zonder pompje, zonder acceleratie blijf je stilstaan.
Gebruikersavatar
Rudolf2
Berichten: 1717
Lid geworden op: za dec 02, 2006 9:39 pm

Re: Zenith 28IF onderlinge verschillen

Bericht: # 147398Bericht Rudolf2 »

...of blijf je bewegen zoals je beweegt...
Plaats reactie