Chassisnummer R4 GTL

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Burtoni
Berichten: 27
Lid geworden op: za sep 14, 2013 6:35 pm
Locatie: Anna Paulowna

Chassisnummer R4 GTL

Bericht: # 145904Bericht Burtoni »

Hoi,
Sinds kort bezoek ik regelmatig dit forum om kennis op te doen over de R4 GTL. Ik ben voornemens zo'n wagentje aan te schaffen.
Ik heb vernomen dat er wel eens met de (her)inslag van chassisnummers "gerommeld" wordt ( net als bij de 2CV)
Vandaar mij volgende vragen:
Zijn er bepaalde kenmerken waaraan je kunt zien of het een originele inslag c.q. chassis is ( bij de 2CV zijn er voor en na de cijfers "chevrons" ingeslagen)
En waar is het nummer ingeslagen?
Ik hoor graag van jullie.
Rob.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd......
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Chassisnummer R4 GTL

Bericht: # 145907Bericht R4F6GTX Automaat »

Nummers staan rechts naast de voorstoel. Waarom zou er mee gerommeld (moeten) worden? Het is geen uit Duitsland gestolen Mercedes of zo; 4tjes kosten een appel en een ei dus als de ene niet goed zou zijn koop je toch zo weer een andere...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Burtoni
Berichten: 27
Lid geworden op: za sep 14, 2013 6:35 pm
Locatie: Anna Paulowna

Re: Chassisnummer R4 GTL

Bericht: # 145908Bericht Burtoni »

Dank voor je reactie.
Voor wat betreft het "rommelen" met chassisnummers: met name dit "rommelen" heeft de RDW er toe gebracht de controle daarop te verscherpen. In het bijzonder wanneer je een dergelijk chassis zou willen gebruiken om als donor te dienen voor bv. een kitcar. Het is al eerder voorgekomen dat er bij een dergelijke keuring ("wijziging inrichting") problemen zijn ontstaan. En dat moet je bij de RDW zeker niet willen (nono) .
Voor wat betreft die appel en dat ei: waar zijn die goedkope dan? ( ik bedoel niet die appel en dat ei..... :roll: )
Rob.

R4F6GTX Automaat schreef:Nummers staan rechts naast de voorstoel. Waarom zou er mee gerommeld (moeten) worden? Het is geen uit Duitsland gestolen Mercedes of zo; 4tjes kosten een appel en een ei dus als de ene niet goed zou zijn koop je toch zo weer een andere...
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd......
Gebruikersavatar
harbourseal
Berichten: 1813
Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Chassisnummer R4 GTL

Bericht: # 145911Bericht harbourseal »

Struin marktplaats maar eens af daar staan er genoeg.

Anders lebonquin.
Je krijgt dan problemen als er geen carte grise bijzit

Veel mensen denken dat ze goud in handen hebben met een R4 en vragen er teveel voor. Maar ze zijn echt nog niet schaars. Echt goede zijn wel schaars.
succes met zoeken.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub

Witte Aygo X voor mijn vrouw
Plaats reactie