Sleuteldag SON
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando, evenementencommissie
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: Sleuteldag SON
Ook weer thuis.
Was weer zeer geslaagd.
Ondanks mijn late arriveren toch nog de keerringen van mijn aandrijfassen strakker kunnen zetten. en de o-ringen van de ringmoeren vervangen.
Ook nog even een nette motorkap gescoord en wat onderdelen naar Lordje gedaan.
Net nog even onder de auto gekeken en kunnen constateren dat mijn versnellingsbak voor het eerst in 3 jaar droog is aan de buitenkant.
Weer wat doelen gehaald dus vandaag.
Straks vroeg naar bed denk ik. Nu een beetje wrak na twee nachtdiensten en vanmorgen 2,5 uur slapen.
groet, Robert
Was weer zeer geslaagd.
Ondanks mijn late arriveren toch nog de keerringen van mijn aandrijfassen strakker kunnen zetten. en de o-ringen van de ringmoeren vervangen.
Ook nog even een nette motorkap gescoord en wat onderdelen naar Lordje gedaan.
Net nog even onder de auto gekeken en kunnen constateren dat mijn versnellingsbak voor het eerst in 3 jaar droog is aan de buitenkant.
Weer wat doelen gehaald dus vandaag.
Straks vroeg naar bed denk ik. Nu een beetje wrak na twee nachtdiensten en vanmorgen 2,5 uur slapen.
groet, Robert
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: zo aug 07, 2011 9:10 am
- Locatie: Eersel
Re: Sleuteldag SON
Ja was super vandaag! veel info opgezogen en genoten van de ellende van de lotgenoten, ook nog meegepikt dat als je op water rijd het het goedkoopst schijnt te zijn! Wat willen we nog meer!
r4 1967 r1120 680-02 eigen import Frankrijk, in restauratie....
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: zo aug 07, 2011 9:10 am
- Locatie: Eersel
Re: Sleuteldag SON
Weet je zeker dat je versnellingsbak niet eindelijk leeg is na 3 jaar.........
harbourseal schreef:Net nog even onder de auto gekeken en kunnen constateren dat mijn versnellingsbak voor het eerst in 3 jaar droog is aan de buitenkant.
r4 1967 r1120 680-02 eigen import Frankrijk, in restauratie....
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: Sleuteldag SON
Ellende bij een renault4?erwinvandijk schreef:genoten van de ellende van de lotgenoten,
Niet helemaal de juiste instelling als je zo een carros restaureert
Voor de oplettende toeschouwer. Die versnellingsbak olie is ook weer opgetopt na de eerder beschreven reparatie
Hier heeft Lordje prima laten zien hoe je de veertjes van de keerringen wat strakker kunt maken.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
- Solexdavid
- Berichten: 99
- Lid geworden op: di aug 18, 2009 10:25 am
- Locatie: De Lier
Re: Sleuteldag SON
Complimenten voor de organisatie! Was een leuke, leerzame dag
Het resultaat van mn nieuwe schokdempers achter is verbluffend! kon weer met één hand sturen op de terugweg
Het resultaat van mn nieuwe schokdempers achter is verbluffend! kon weer met één hand sturen op de terugweg
Solex 3800 - 1966
Kreidler Florett - 1975
Renault 4 GTL - 1978
Kreidler Florett - 1975
Renault 4 GTL - 1978
Re: Sleuteldag SON
Hierbij de groepsfoto.
Was inderdaad een leerzame en gezellige dag.
Was inderdaad een leerzame en gezellige dag.
R4 GTL (1984)
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: vr apr 09, 2010 9:00 pm
- Locatie: Lieshout
Re: Sleuteldag SON
Leuk
Re: Sleuteldag SON
Inderdaad erg succesvol. ik ben blij dat ik enkele mensen heb kunnen helpen. Voor wie nog eens inlichtingen wil hebben hierbij mijn telnr 0621845332
Groeten Lordje
Groeten Lordje
Re: Sleuteldag SON
In navolging van de sleuteldag in Son een sleuteldag in Waale
Tijdens het vervangen van de startmotor, kwamen we er achter dat de metalenplaat van het rubber gedeelte van de motorsteun rechts los was. Gelukkig had het magazijn een "nieuwe" steun bij zich. Helaas was er toen niet de tijd om de steun nog te vervangen. Maar vandaag wel.
Oef wat een klus wederom.
1) auto opbokken en wiel verwijderen
2) motorblok ondersteunen
3) steun van het chassis verwijderen
4) steun van het blok los maken (met een onmogelijke 4e schroef)
5) nieuwe steun monteren op het blok (met een onmogelijke 4e schroef)
6) steun op het chassis monteren. Shit, lukt niet. Het draadeind van de nieuwe steun zit in de weg.
7) plaat tussen motorblok en versnellingsbak verwijderen (wat zitten die bouten vast, zeg)
chassissteun vastschroeven aan draadeind
9) chassisteun vastschroeven aan chassis
10) plaat tussen versnellingsbak en motor terugschroeven ( met 2 onmogelijke schroeven )
11) wiel terug plaatsen en auto weer laten zakken.
En de zondag is weer om. Maar met een tevreden gevoel. Zo nu een lekker .
Toch zou het niet zo'n klus zijn als je bij de bouten zou kunnen. De onmogelijke bouten, maken het een flinke klus.
Tijdens het vervangen van de startmotor, kwamen we er achter dat de metalenplaat van het rubber gedeelte van de motorsteun rechts los was. Gelukkig had het magazijn een "nieuwe" steun bij zich. Helaas was er toen niet de tijd om de steun nog te vervangen. Maar vandaag wel.
Oef wat een klus wederom.
1) auto opbokken en wiel verwijderen
2) motorblok ondersteunen
3) steun van het chassis verwijderen
4) steun van het blok los maken (met een onmogelijke 4e schroef)
5) nieuwe steun monteren op het blok (met een onmogelijke 4e schroef)
6) steun op het chassis monteren. Shit, lukt niet. Het draadeind van de nieuwe steun zit in de weg.
7) plaat tussen motorblok en versnellingsbak verwijderen (wat zitten die bouten vast, zeg)
chassissteun vastschroeven aan draadeind
9) chassisteun vastschroeven aan chassis
10) plaat tussen versnellingsbak en motor terugschroeven ( met 2 onmogelijke schroeven )
11) wiel terug plaatsen en auto weer laten zakken.
En de zondag is weer om. Maar met een tevreden gevoel. Zo nu een lekker .
Toch zou het niet zo'n klus zijn als je bij de bouten zou kunnen. De onmogelijke bouten, maken het een flinke klus.
Blauwe Renault 4 Gendamerie- 112C - December 1988 sinds 29NOV2010
Rode Citroen Grand Picasso - Augustus 2010 - sinds Juni 2013
Rode Citroen Grand Picasso - Augustus 2010 - sinds Juni 2013
Re: Sleuteldag SON
@Jeroen
Vervolgens laat je de motor langzaam een beetje zakken zodat je bij de gaten van de steun kunt. Steun met de vierbouten vastzetten.
Motor laten zaken tot op de steun
Moer aandraaien
etc
vr gr Fons
in deze fase moet je de steun al over het draadeind schuiven en de moer erop draaien (enkele slagen)6) steun op het chassis monteren. Shit, lukt niet. Het draadeind van de nieuwe steun zit in de weg.
Vervolgens laat je de motor langzaam een beetje zakken zodat je bij de gaten van de steun kunt. Steun met de vierbouten vastzetten.
Motor laten zaken tot op de steun
Moer aandraaien
etc
vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Re: Sleuteldag SON
Hmmm ga binnenkort mijn linker doen, want die is gescheurd voor zover ik weet.... snap ik goed dat je op wat onmogelijkheden na bijna alles kan laten zitten als je de motor een beetje optakelt, of zou het misschien handiger zijn om de baksteun los te maken. Carburateur en stuurstang moeten denk ik zoieso ff weg om er een beetje bij te kunnen aan die kant.
Re: Sleuteldag SON
Volgens mijn grote sleutelboek moet het zo kunnen. Maar papier is geduldig en de praktijk soms wat weerbarstig. Maar ik denk dat het zo moet kunnen.
Blauwe Renault 4 Gendamerie- 112C - December 1988 sinds 29NOV2010
Rode Citroen Grand Picasso - Augustus 2010 - sinds Juni 2013
Rode Citroen Grand Picasso - Augustus 2010 - sinds Juni 2013