carburator revisie

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
bw.
Berichten: 3
Lid geworden op: zo mei 12, 2013 6:09 pm

carburator revisie

Bericht: # 143604Bericht bw. »

Hallo,


Laat ik mezelf even voorstellen, ik ben Bert en fervent oldtimer rijder (2pk, lada) en ik werd gecontacteerd door een vriend om hem te helpen bij een probleem met zijn renault r4. de wagen draait echt niet mooi en na wat zoekwerk constateerde ik dat de carburator slecht was. Verder vermoed ik ook dat er niet de juiste carburator gemonteerd is. Nu heb ik uit een berg onderdelen de beste carburator uitgevist (diegene met de minste speling op de asjes).

Nu komt mijn vraag, via het (mooie) forum vond ik onderstaande website:
http://www.la4ldesylvie.fr/index.php?op ... icle&id=47" onclick="window.open(this.href);return false;

wanneer ik nu de code opzoek op mijn carbu;

code: V.05 078A
80 04 17

Hieruit concludeer ik dat mijn zenith 28IF carbu van een 1100cc blokje is,

als ik dit vergelijk met mijn motorcode
motorcode: c1cc7/08

concludeer ik hieruit dan terug dat ik te maken heb met een 945cc blokje.

Nu is mijn vraag of er verschil is tussen een carburator voor de 1100cc motor en de 945cc motor carbu betreffende de venturi diameter en de montage op het spruitstuk?
Of zijn deze uitwisselbaar mits het veranderen van de sproeiers???

Deze carbu wordt volledig gereviseerd en ik zou graag deze gebruiken omdat deze heel goed is, maar helaas is deze voor een 1100cc motor.

mijn tweede vraag is welke revisiekit ik dien te bestellen en waar ik deze best kan bestellen?

alvast bedankt

mvg

Bert
Gebruikersavatar
Okido
Berichten: 946
Lid geworden op: zo apr 30, 2006 10:09 pm
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: carburator revisie

Bericht: # 143616Bericht Okido »

Als de carburateur die erop zat van hetzelfde merk en type is, kan je gewoon de sproeiers overzetten. Zelf zou ik het eerst met de bestaande configuratie van de carburateur proberen. Goede kans dat overzetten niet nodig is.
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 2100
Lid geworden op: di jun 11, 2002 2:00 am
Locatie: Terheijden (N.Br.)

Re: carburator revisie

Bericht: # 143617Bericht Rudi »

Hallo Bert,

ik heb ook deze motorcode en de 28IF als carburateur erop zitten.
Ik heb 34 PK en rijdt op euro loodvrij, 1:14 gemiddeld in de zomermaanden
Volgens een topic van Hans Vooijs, ff zoeken, zou je de sproeier minimaal moeten vergroten om en zuiniger en krachtiger te kunnen rijden.

Ik heb niets veranderd en rijd nu al ruim 20.000 km met dezelfde contactpunten en sproeier.

Succes, Rudi
Plaats reactie