Lassen kriksteun rechtsvoor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
JanR4F6
Berichten: 83
Lid geworden op: wo okt 19, 2011 9:47 pm

Lassen kriksteun rechtsvoor

Bericht: # 142391Bericht JanR4F6 »

Hallo allemaal,

de rechter voorbodem van mijn R4 begint krokant te worden. Voor de volgende APK zal de kriksteun rechtsvoor gelast moeten worden.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Zijn deze plaatdelen te verkrijgen? Harry had het over een voetenbak maar ik denk dat ik meer de zijkant/balk nodig heb....

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Voormalig Steunpunt NO
Berichten: 1013
Lid geworden op: zo apr 28, 2002 2:00 am
Locatie: Weerdinge (Emmen)

Re: Lassen kriksteun rechtsvoor

Bericht: # 142392Bericht Voormalig Steunpunt NO »

Harry heeft het ook wel degelijk over bodemhoekplaten gehad:
- "Maar ik denk dat je de voorste bodemhoek moet hebben"
> http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... mympSeller" onclick="window.open(this.href);return false;
De voetenbak is geschikt voor het interieurbodem aan de voorkant, daar waar je de voeten neerzet met de schuine zijden er ook nog eens aan vast.
Hier te vinden:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... mympSeller" onclick="window.open(this.href);return false;

Groet
Harry
Sake
Berichten: 136
Lid geworden op: wo jun 30, 2010 12:57 am

Re: Lassen kriksteun rechtsvoor

Bericht: # 142396Bericht Sake »

JanR4F6 schreef: maar ik denk dat ik meer de zijkant/balk nodig heb....
Die maak je gewoon zelf even, voor de rest gewoon Harry bellen.
Gebruikersavatar
jeffr4
Berichten: 2309
Lid geworden op: zo aug 23, 2009 11:51 pm
Contacteer:

Re: Lassen kriksteun rechtsvoor

Bericht: # 142397Bericht jeffr4 »

Tja Jan, dat wordt toch iets meer dan alleen een twingo-dakje inbouwen, bij mijn R4 was de
de voorste linker bodemhoek en ook de balk verrot ,, dus ook de kriksteun een beetje gammel

Afbeelding

Het passende plaatwerk voor de bodemhoek en waarschijnlijk dan ook de voetenbak zou ik bij Harry halen ( heb wel zelf lopen klooien met wat plaatwerk) en het herstel van de balk zou ik inderdaad van wat stevig plaatwek zelf maken:

Afbeelding

Afbeelding

Zie anders de lifestory op : http://jeffr4.weebly.com/vervangen-en-gesleuteld-3.html en dan naar : Doorgeroeste gedeelten bodemplaat enz. herstellen.

We hebben samen nog veel te doen binnenkort....Drunen of toch maar Rosmalen?
RTTblackadder
Berichten: 258
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 1:57 pm
Locatie: Brugge, België

Re: Lassen kriksteun rechtsvoor

Bericht: # 142408Bericht RTTblackadder »

Als het vervangend plaatwerk bestaat, en je kunt er snel aangeraken, kopen zou ik zeggen, en inlassen.
Dan heb je de goede vorm, kan je beter passen en is normaal gezien zeer ruim, enz...


Kriksteuntje zelf is met wat arbeid ook zelf te maken in plaat van enkele mm dik.

Ikzelf heb alle rot uitgeslepen, en zelf plaatwerk geplooid en ingelast, alsook het geredde kriksteun terug op zijn plaats gelast. Heb voor het plaatwerk beroep gedaan op plaat van 1 mm. Gezien beide zijden aan de beur waren, is het chassis weer in evenwicht.... :lol:
Un âne, deux chevaux, trois suisses, quattrelle...
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Lassen kriksteun rechtsvoor

Bericht: # 142415Bericht R4F6GTX Automaat »

RTTblackadder schreef:.... in plaat van enkele mm dik.....

hoho, pas op als je veel dikkere plaat gaat gebruiken dan de originele. Dikke plaat zet minder uit dan de originele plaat en beweegt dus ook minder dus kans op scheuren of vervormen is groter en dan kun je de boel nog een keer repareren...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
RTTblackadder
Berichten: 258
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 1:57 pm
Locatie: Brugge, België

Re: Lassen kriksteun rechtsvoor

Bericht: # 142422Bericht RTTblackadder »

Correct, maar...

Ik heb het wel over het maken van de kriksteunen op zich. Die geplooide lussen.
Niet de ganse balk...

Heb voor de reparatie van de balken dezelfde dikte gebruikt als het vervangingsplaatwerk voor de zwingelarmbevestigingen.
Un âne, deux chevaux, trois suisses, quattrelle...
deutz
Berichten: 1769
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Re: Lassen kriksteun rechtsvoor

Bericht: # 142431Bericht deutz »

Jeffrey, pb tje.
niet geschoten is altijd mis!
Tweety
Berichten: 2068
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Lassen kriksteun rechtsvoor

Bericht: # 142436Bericht Tweety »

Krik steuntjes (of haakjes zijn het eigenlijk..) zijn bij mij eigenlijk allang overbodig omdat ik geen gebruik maak van de originele krik... maar ik ga wel een steun maken in de trant van hoe er onder m'n volvo 66 zit, 't is wel beter als zo'n ding niet onder de bodem heen en weer kan schuiven.... :P
Plaats reactie