Ventilator slaat niet aan

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Ventilator slaat niet aan

Bericht: # 142043Bericht Tweety »

gijsch schreef:Mijn ventilator slaat niet aan en dat is toch onhandig :)

Ik denk dat het dingetje dat rechtsboven in de radiateur is gemonteerd kapot is (sensor, of is dat de thermostaat?).

Als ik de ventilator direct aan de accu hangt draait ie gewoon, dus dat werkt. Iemand een idee?
Ik had het ook niet tegen jouw Roberto...maar ja als je denkt dat de wereld om jouw draait dan relateer je alles naar jezelf... Oh ja, wat loodgieters tape (je weet wel dat witte plastic spul dat niet kleeft..) d'r omheen wikkelen van te voren wil ook wel helpen en denk om die koperen ring die er als het goed is tussen zit.... 't moet wel lekvrij worden natuurlijk...
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Ventilator slaat niet aan

Bericht: # 142045Bericht R4F6GTX Automaat »

Let een beetje op wat je rond tweetert tweety.... als je een antwoord ergens op geeft wat al een paar posten terug staat doe er dan een quote bij.... en die teflon tape erom hoeft helemaal niet want dat ding loopt taps toe
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Okido
Berichten: 946
Lid geworden op: zo apr 30, 2006 10:09 pm
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Ventilator slaat niet aan

Bericht: # 142048Bericht Okido »

Zo heeft iedereen een andere kijk op de wereld.

Als ik over het linkerspatbord heen hang met m'n kop onder de motorkap om te kijken waarom die ventilator toch niet werkt, dan zit die thermoschakelaar opeens rechtsboven.
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Ventilator slaat niet aan

Bericht: # 142057Bericht Tweety »

Teflon tape is niet verplicht..! maar als je iets gaat doen met de kraan open hou ik graag het teiltje erbij.... ik heb zelf een keer een thermocontact vervangen en dat bleef lekken dus vandaar..(geef ik toe dat die koperen ring in het teiltje lag...)
Gebruikersavatar
Rudolf2
Berichten: 1717
Lid geworden op: za dec 02, 2006 9:39 pm

Re: Ventilator slaat niet aan

Bericht: # 142071Bericht Rudolf2 »

En je hoort er eigenlijk een nieuwe ring tussen te zetten; zit trouwens ook bijgevoegd in de verpakking van de nieuwe schakelaar.

Rudolf
Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 2100
Lid geworden op: di jun 11, 2002 2:00 am
Locatie: Terheijden (N.Br.)

Re: Ventilator slaat niet aan

Bericht: # 142075Bericht Rudi »

Okido schreef:Zo heeft iedereen een andere kijk op de wereld.

Als ik over het linkerspatbord heen hang met m'n kop onder de motorkap om te kijken waarom die ventilator toch niet werkt, dan zit die thermoschakelaar opeens rechtsboven.
Een heel herkenbare plek, komt zowat uit het schutbord. Stekkertje los, bedrading schoonmaken, nieuwe schoentjes erop, monteren en, tadaa.
Gelukkig dat niet elke 4 gelijk is ( en de eigenaren/liefhebbers ook niet)! :lol:
gijsch
Berichten: 39
Lid geworden op: wo aug 20, 2008 11:47 am
Locatie: Bussum

Re: Ventilator slaat niet aan

Bericht: # 142076Bericht gijsch »

Haha, bedankt voor alle tips, onder of boven, ik bedoel de plek waar de electriciteitsdraadjes in de radiateur gaan ;)

En ik heb altijd wat teflon bij de hand, dus dat komt wel goed. Als dank nog een foto van mijn R4 met een oude vouwwagen als aanhanger.

Afbeelding
Plaats reactie