ideetje voor project

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 14120Bericht an3s »

Zeg mensen,

Ik had een ideetje om een aparte 4 te bouwen en vraag mij af of iemand een idee heeft wat er mis gaat wanneer je:

Een F6 neemt, daarvan een deel van de bodem wegsnijdt, een V6 of V8 motor direct achter de voorbank plaats (wel ff wandje met brandwerend materiaal ertussen), de krukas van die motor met een cardan as verbindt met een R4 of R5 bak die gewoon voorin blijft hangen (met een beetje gekunstelde ophanging).

De dingen die ik zelf al bedacht heb (maar te ondervangen zijn):

-minder gewicht op de vooras
-verzwakking van het chassis door aanpassen bodem
-mag de weg niet op (is niet erg, want puur voor de lol project)
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 14126Bericht Goof »

Ik zou kiezen voor een project dat wel de weg op mag, alhoewel dat nogal wat voeten in de aarde heeft. Als ik jou was, dan zou ik bijvoorbeeld de v6 + bak van een 25 nemen en de aandrijving gewoon op de achterwielen zetten. Hiervoor kun je dan bijvoorbeeld de voorwielophanging van een r4 gebruiken, waarvan je de fusees vast zet zodat deze niet meer sturen. Of en hoe dat met de aandrijfassen gaat passen weet ik niet. Ik zou overigens ook niet kiezen voor delen uit de bodem slijpen, maar de motor tussen de twee achterste langsbalken hangen. Mits enige aanpassingen moet dit kunnen.
Wil je meer info en raad, ga dan eens informeren bij die engelsman die zijn r5 ph1 heeft omgebouwd tot twinengine. Pete grumbell heet ie geloof ik, zal ff kijken of ik zijn site terug kan vinden.
het voordeel is dat de r4 ph1 qua bodem erg veel lijkt op de r4 en dus kan je bijna letterlijk kopieren wat hij heeft gedaan...
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 14127Bericht Goof »

-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Gast

Bericht: # 14146Bericht Gast »

De motor moet mijns inziens zo ver mogelijk naar voren geplaatst om de gewichtsverdeling zo optimaal mogelijk te houden.

Een modificatie zoals jij die hebt voorgesteld is in nederland ook niet street-legal. In engeland kent men een single vehicle approval waarbij je een hobbyprojectje kunt laten keuren voor een eenmalige typegoedkeuring.

Vroeger kon je als nederlander je auto in engeland laten keuren en hem daarna in nederland invoeren. De rdw was dan verplicht volgens europese regelgeving om de typegoedkeuring over te nemen.

Maar sinds 1999 worden in engeland alleen SVA's vertrekt aan personen die in de UK wonen en bovendien moet de auto in engeland zijn gebouwd. Het is me alleen niet duidelijk hoe je geacht wordt dat laatste aan te tonen.
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 14147Bericht Ron »

Al met al : bouw een puik onderstel, zet daar de koets van een 4 op. Klaar. Beetje rekening houden met de dimensies, maar dat onderstel behoeft de meeste aandacht. Kan je beter vanaf schrap beginnen. Mooi buizenframe en zo. Ben je ook wat vrijer in de plaatsing van de rest van de organen, degelijke ophanging, vering, etc.
Maar je wilde er de weg niet mee op?
Ga je er dan mee doen?
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 14153Bericht an3s »

Op een aanhanger zetten, mee naar meetings races en shows rijden en hem daar strak in de buitengewoon mooie lak POT....POT....POT. laten doen :lol:
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 14154Bericht Ron »

Ik begrijp dat gevoel helemaal !
coupeclio
Berichten: 22
Lid geworden op: zo nov 17, 2002 2:00 am

Bericht: # 14158Bericht coupeclio »

Alles is te bouwen er rijdt ook een gele eend met olsmobile v8 heeft in gti tuning en design gestaan leuk projekt voor als je je verveelt op een regenachtige zaterdag
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 14162Bericht Ron »

Maar die was wel heel mooi. Heb hem mogen aanschouwen in Scheveningen op een treffen. Maar daar was ook werkelijk alles mooi aan afgewerkt. Het heeft hem geloof ik in totaal 40.000 gulden gekost en z'n vriendin.
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 14175Bericht Goof »

Marco heet die gast toch? Doet voor z'n beroep nu fulltime eenden restaureren. Is ooit eens in de gouden koets geweest meen ik. Ik vraag me alleen af hoe het kan dat hij wel een kenteken bij zijn eend heeft.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 14184Bericht an3s »

Wanneer heeft hij die gebouwd? Wellicht heeft hij die engeland truc nog kunnen gebruiken.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
keessie
Berichten: 79
Lid geworden op: di jan 07, 2003 2:00 am
Locatie: Delft

Bericht: # 14213Bericht keessie »

Weet je wat mij ook wel leuk lijkt. Om een viertje (of zessie) een meter langer te maken. Dan hebben mijn kids achterin wat meer beenruimte en voel ik niet telkens hun knieen in mijn rug. Mijn kids zijn van het "lange dweilen"-soort.
keessie met zijn zessie
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 14235Bericht an3s »

een R4 break dus :lol:

Kan je in pricipe doen door een F6 te nemen, de het laadbakje eraf te snijden (het hele hoge deel dus) en dan de cabine in dezelfde stijl naar achteren doortrekken.

Twee achterbanken monteren waarvan de voorste omgedraaid (treinzit). Dan kan je gewone deuren voor de achterinstap gebruiken.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 14265Bericht Ron »

Jaaaaa, da's leuk!
Tjessis, als ik de ruimte had...
keessie
Berichten: 79
Lid geworden op: di jan 07, 2003 2:00 am
Locatie: Delft

Bericht: # 14266Bericht keessie »

En de tijd...........
keessie met zijn zessie
Plaats reactie