Radio inbouwen F4 ZONDER concessies aan laadruimte

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Bertje

Radio inbouwen F4 ZONDER concessies aan laadruimte

Bericht: # 140400Bericht Bertje »

In mijn F4 wil ik een radio inbouwen, echter als ik hem in zo'n standaard middenconsole schuif kan ik de bijrijdersstoel niet meer 2 keer opklappen, terwijl ik dat wel handig vind als ik eens iets extra langs/groots wil vervoeren. Heeft iemand hier een elegante oplossing voor? Ik kan natuurlijk een bagageschap direct onder het dak van de laadruimte maken en de radio daar van beneden tegenaan schroeven, maar da's weer niet zo makkelijk als ik het ding tijdens de rit wil bedienen (zit je steeds half achterstevoren in je stoel).
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Tweety

Re: Radio inbouwen F4 ZONDER concessies aan laadruimte

Bericht: # 140406Bericht Tweety »

Aan de deur aan de bestuurders kant... rechtop ..?
Rutger-peer

Bericht: # 140407Bericht Rutger-peer »

Dingen aan de deur ophangen lijkt me onwenselijk aangezien je deur dan zwaarder wordt en de scharnieren dan sneller slijten, waardoor je deur gaat hangen en op den duur niet meer wil sluiten etcetera etcetera. Ik heb dat probleem ook (overigens niet door er dingen aan op gehangen te hebben) en ik dnek nu na over kleine busjes draaien om in de scharnieren te bouwen want dit is een heel vervelend probleem (deurstijl carrosserie is nu ook al uitgescheurd).

Ik zou de Radio gewoon onderaan het dashboard bouwen, aan de kachelbak, heeft Vincent ook, ziet er goed uit. De speakers heb ik zelf in die "driehoekjes" gebouwd. Heb beugels gemaakt die vastzitten aan de onderste 2 bouten van de deurscharnieren. Ik heb speakers met beschermgaas ervoor dus ook als je er wél een keer tegenaan komt met je voeten is het geen probleem (maar daar heb ik nog nooit last van gehad).
Renault 4 GTL 1984 geel/oranje (341B).
Luuthje
Contacteer:

Bericht: # 140408Bericht Luuthje »

Ik heb zelf geen last van de radio console wanneer ik de stoel opknap van mijn F4. Heb wel last met schakelen van de stoel.
Wel heb ik een keer gezien dat ze de radio op het plafond hebben gemaakt waar de spiegel zit.
Mijn broer vond zo'n radio console te duur en heeft voor zijn f6 een houten bakje gemaakt en tegen der kachel aangeschroefd. Dit werkte ook goed.

Groeten Luuth
(1987) R4 F4, (1981) R5 alpine, (1987) Trafic 4x4, (1983) Renault GTL 18 break
Bertje

Bericht: # 140409Bericht Bertje »

Zo'n standaard middenconsole heb ik in mijn F6 zitten, toe daar nog een opklapbare bijrijdersstoel in zat kon ik die nog wel plat leggen, maar niet meer rechtop zetten, vandaar mijn vraag.
Dingen aan de deur hangen vind ik inderdaad niet zo handig om genoemde redenen. Maar goed, deze thread is geheel informatief: ik ben gewoon benieuwd of iemand een slimme en nette plek voor de radio heeft bedacht anders dan hoe Renault het zelf opgelost heeft.
schoapke

Bericht: # 140410Bericht schoapke »

had voorheen een radiobak onder het dashboard aan de bijrijders kant.
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Rudi

Bericht: # 140421Bericht Rudi »

In mijn eerste F4 had ik hem ook in een bak hangen zoals bij Schaopke, onder de stoel zat de cd wisselaar.
Nu ben ik aan het kijken of de radio en 27mc in een bak kunnen in de verhoging net achter de zit.
Juist daar omdat ik met mijn lengte niet graag mijn hoofd stoot tegen een stalen geval.
Tweety

Bericht: # 140423Bericht Tweety »

Ik had die van mij ook aan de bijrijders kant, maar was wel een beetje ver weg en passagiers plaatsten ook regelmatig hun knie tegen het geheel, bijkomend nadeel was dat de toerenteller die daar ook zit nog wel eens wat storing veroorzaakte.... toen is ie gejat en sindsdien heb ik geen radio maar alleen nog een versterkertje (2x100w) waar ik m'n Mp3 speler over speel, die bevestigt zit aan het dashbord (verwijderbaar..) achter de pook. Met een volume knop en aan/uit knop binnen handbereik.... werkt !!
Rudi

Bericht: # 140425Bericht Rudi »

Dat is met de huidige techniek ook een veel beter alternatief.
Wij kunnen voor onbepaalde tijd Spotify premium gebruiken, een soort iTunes
op de telefoon. Maar fm radio werkt ook goed.
Vooralsnog mis ik mijn radio niet, je hoort de auto en motor, dat is voor mij al muziek genoeg.
deutz

Bericht: # 140427Bericht deutz »

Ik heb ooit eens in een R5 een console gemaakt tegen het dak aan, over de breedte van het dak.
Daar zat een radio, een zendbakje en een aantal schakelaartjes in voor allerlei zaken.
Iemand die op zoek is naar een goedkope (!) autoradio kijkt altijd naar binnen en naar beneden.
nooit omhoog!!
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
plakjes

Bericht: # 140443Bericht plakjes »

Tweety schreef:sindsdien heb ik geen radio maar alleen nog een versterkertje (2x100w) waar ik m'n Mp3 speler over speel, die bevestigt zit aan het dashbord (verwijderbaar..) achter de pook. Met een volume knop en aan/uit knop binnen handbereik.... werkt !!
Heb je daar een foto van???
Rob4tl

Bericht: # 140448Bericht Rob4tl »

Ik heb naast de kunststof middenconsoles nog een metalen versie liggen die wellicht zodanig te verbouwen is dat je klapstoel wel rechtop te zetten is? Ik weet niet hoeveel van de gebruikelijke middenconsole dan in de weg zit?

Groet, Rob
R4 F4 Fourganette 1984
R4 F4 Air France 1983 (project)
R4 F4 Belgisch leger 1988 (project)
R4 TL 1984 Twingo dak
R15 TL 1979 Cabriolet
BMW R 90 S 1974 / BMW R 80 1987)
Tomos 4Tl 1977
Tweety

Bericht: # 140453Bericht Tweety »

plakjes schreef:
Tweety schreef:sindsdien heb ik geen radio maar alleen nog een versterkertje (2x100w) waar ik m'n Mp3 speler over speel, die bevestigt zit aan het dashbord (verwijderbaar..) achter de pook. Met een volume knop en aan/uit knop binnen handbereik.... werkt !!
Heb je daar een foto van???
nee, maar ik kan als ik ff beneden ben wel een fototje maken hoor...
Bertje

Bericht: # 140461Bericht Bertje »

Rob4tl schreef:Ik heb naast de kunststof middenconsoles nog een metalen versie liggen die wellicht zodanig te verbouwen is dat je klapstoel wel rechtop te zetten is? Ik weet niet hoeveel van de gebruikelijke middenconsole dan in de weg zit?

Groet, Rob
Da's een goeie: ik zal eens kijken hoe groot het probleem überhaupt is, misschien kom ik ermee weg als ik een eigen console maak en de radio net iets meer kantel...
harbourseal
Contacteer:

Bericht: # 140463Bericht harbourseal »

Ik heb zelf zo'n plastic radiobak op mijn kachelhuis zitten en totaal geen problemen met het opklappen van mijn bijrijders stoel. Hij gaat er ruim langs.

Kan je eens een foto maken van de situatie zoals hij bij jou is.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub

Witte Aygo X voor mijn vrouw
Plaats reactie