Ik heb mijn ontsteking afgesteld dmv een kontakthoek meter en stroboskoop. En hij loopt dan pet, zonder vervroeging niet maar met vervroeging: verschrikkelijk. Het erge is daarvoor liep hij perfect maar omdat ik een velleman kit erop heb gemaakt dacht ik kom ik doe alles volgens het boekje. Dus alles is nu op het gevoel afgesteld en hij loopt steeds beter maar nog niet zoals voor het afstellen.
mijn vraag: als ik hem meer trekkracht wil geven moet ik dan de kontaktpunten 0,4 + of 0,4- dus iets dichter op elkaar of meer open?
Bedankt, Ad
Op gevoel afstellen gtl
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: Op gevoel afstellen gtl
contactpunten hebben niks met de trekkracht te maken.
deze moeten gewoon op 0,4 mm staan iets meer of minder merk je niks van met een vellemankit.
om de trekkracht te verbeteren moet je de ontsteking wat vroeger zetten dan wat volgens de boekjes is aangegeven.
deze moeten gewoon op 0,4 mm staan iets meer of minder merk je niks van met een vellemankit.
om de trekkracht te verbeteren moet je de ontsteking wat vroeger zetten dan wat volgens de boekjes is aangegeven.
Re: Op gevoel afstellen gtl
Ontsteking mag een stuk vroeger staan ivm langzamere verbranding van je benz./luchtverhouding!
Ik heb hem zo vroeg mogelijk staan zodat hij vlot start zonder tegen te hikken tijdens het starten!
Loopt mooi en flinke trekkracht!
gr.Jan.
Ik heb hem zo vroeg mogelijk staan zodat hij vlot start zonder tegen te hikken tijdens het starten!
Loopt mooi en flinke trekkracht!
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Re: Op gevoel afstellen gtl
Ze zeggen in de gebruiksaanwijzing van de velleman kit altijd, eerst afstellen, daarna de velleman-kit moteren, maar das meestal niet zoals 't werkt... ik heb dmv 3 relais en een schakelaar een BY-pass voor de veleman kit gemaakt (ook handig als je uit wil sluiten dat 't daaraan ligt) maar goed na montage van de velleman kit, tja 't is jammer dat je niet gekeken hebt waar het merkteken stond voor die tijd, maar nu zul je dmv van trial en error naar de juiste afstelling moeten... ik heb waarschijnlijk last van versleten centrifugaal vervroeging dus bij mij staat de onsteking vrij laat, anders pingelt ie nogal rond de 3000 toeren....