Op gevoel afstellen gtl

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
atak
Berichten: 33
Lid geworden op: zo jun 17, 2012 9:11 am

Op gevoel afstellen gtl

Bericht: # 140308Bericht atak »

Ik heb mijn ontsteking afgesteld dmv een kontakthoek meter en stroboskoop. En hij loopt dan pet, zonder vervroeging niet maar met vervroeging: verschrikkelijk. Het erge is daarvoor liep hij perfect maar omdat ik een velleman kit erop heb gemaakt dacht ik kom ik doe alles volgens het boekje. Dus alles is nu op het gevoel afgesteld en hij loopt steeds beter maar nog niet zoals voor het afstellen.

mijn vraag: als ik hem meer trekkracht wil geven moet ik dan de kontaktpunten 0,4 + of 0,4- dus iets dichter op elkaar of meer open?

Bedankt, Ad
kneul0
Berichten: 150
Lid geworden op: zo jul 04, 2010 12:01 pm
Locatie: spijkenisse

Re: Op gevoel afstellen gtl

Bericht: # 140311Bericht kneul0 »

contactpunten hebben niks met de trekkracht te maken.
deze moeten gewoon op 0,4 mm staan iets meer of minder merk je niks van met een vellemankit.

om de trekkracht te verbeteren moet je de ontsteking wat vroeger zetten dan wat volgens de boekjes is aangegeven.
deutz
Berichten: 1777
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Re: Op gevoel afstellen gtl

Bericht: # 140317Bericht deutz »

Ontsteking mag een stuk vroeger staan ivm langzamere verbranding van je benz./luchtverhouding!
Ik heb hem zo vroeg mogelijk staan zodat hij vlot start zonder tegen te hikken tijdens het starten!
Loopt mooi en flinke trekkracht!
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Op gevoel afstellen gtl

Bericht: # 140326Bericht Tweety »

Ze zeggen in de gebruiksaanwijzing van de velleman kit altijd, eerst afstellen, daarna de velleman-kit moteren, maar das meestal niet zoals 't werkt... ik heb dmv 3 relais en een schakelaar een BY-pass voor de veleman kit gemaakt (ook handig als je uit wil sluiten dat 't daaraan ligt) maar goed na montage van de velleman kit, tja 't is jammer dat je niet gekeken hebt waar het merkteken stond voor die tijd, maar nu zul je dmv van trial en error naar de juiste afstelling moeten... ik heb waarschijnlijk last van versleten centrifugaal vervroeging dus bij mij staat de onsteking vrij laat, anders pingelt ie nogal rond de 3000 toeren....
Plaats reactie