Trillen bij 100 km/h
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Trillen bij 100 km/h
Mijn TL uit 87 begint bij een snelheid van 100 km/h te trillen, ik kan niet achterhalen of het trillen door de motor of door de wielen wordt veroorzaakt. Wat ik wel vreemd vind is dat het trillen verdwijnt als ik 105 of sneller rij. Ook bij een lagere snelheid dan 100 is het trillen niet aanwezig.
Iemand een verklaring?
Iemand een verklaring?
- harbourseal
- Contacteer:
Re: Trillen bij 100 km/h
Lijkt mij de balancering van de wielen
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Mee eens. Misschien een velgloodje verloren? Heb ik ook wel eens gehad toen mijn broer goedbedoeld de velgen eens zeer grondig had gepoetsts...
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Bedankt voor de tip.
kan dit kulsje trouwens met de komende sleuteldag geklaard woden? tegen betaling natuurlijk.
kan dit kulsje trouwens met de komende sleuteldag geklaard woden? tegen betaling natuurlijk.
- Rutger-peer
Uitbalanceren van je wielen gebeurt met behulp van een speciale machine die het wiel snel laat draaien en dan meet waar de inbalans zit en hoeveel gram er bij moet aan welke kant. Dat kan alleen als je zo'n machine hebt dus en het lijkt me onwaarschijnlijk dat die op het sleutelweekend aanwezig is inclusief loodjes. Gewoon even naar de dichtstbijzijnde garage gaan. Ik was 20 euro kwijt voor 4 wielen uitbalanceren.
Renault 4 GTL 1984 geel/oranje (341B).
De sleuteldag is bij een garagebedrijf dus dat zal wel mogelijk zijn denk ik. Voor de zekerheid even mailen naar sleuteldag@r4club.nl en je weet het.
Gele R4 GTL 1984 in duizend stukjes
Bij de vorige sleuteldag in Son was zo'n machine in elk geval aanwezig; ik heb daar een paar mensen banden van velgen zien persen, of er ook uitgebalanceerd is weet ik niet (vast wel).
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Als je velgen met dichte naaf hebt kan dat weleens tegenvallen.Rutger-peer schreef:Gewoon even naar de dichtstbijzijnde garage gaan.
Een vriend van me zit met zijn banden service in Lisse ligt lekker om de hoek voor je.
Mss kan ik wel iets moois regelen voor je
Mss kan ik wel iets moois regelen voor je
Renault 4 TL '89, Renault 4 GTL '86, Renault 4 TL '82, Renault 5 (oer) '83
Hier in Rijen staat nog zo'n dichtevelgenapparaat !plakjes schreef:Als je velgen met dichte naaf hebt kan dat weleens tegenvallen.Rutger-peer schreef:Gewoon even naar de dichtstbijzijnde garage gaan.
Rudolf