inlasstrips binnenspatbord

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
RTTblackadder
Berichten: 258
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 1:57 pm
Locatie: Brugge, België

inlasstrips binnenspatbord

Bericht: # 139410Bericht RTTblackadder »

Hoi,

Kan iemand hier wat details en detailfoto's posten van die inlasstrips voor de binnenspatborden?
(JA, die waar de spatborden worden op vast gezet).

Wil even zien hoe die er uitzien in detail. Zowel los als stukken, als ingelast.

Alvast bedankt,
Un âne, deux chevaux, trois suisses, quattrelle...
BVDP
Berichten: 694
Lid geworden op: do jun 19, 2008 3:34 pm
Locatie: Oud-Turnhout

Re: inlasstrips binnenspatbord

Bericht: # 139412Bericht BVDP »

http://www.artaparts.nl/renault-renault ... delen/316/" onclick="window.open(this.href);return false;

mvg Bart
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5181
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: inlasstrips binnenspatbord

Bericht: # 139413Bericht Bertje »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
kristof
Berichten: 19
Lid geworden op: ma apr 24, 2006 11:19 pm
Locatie: brakel-belgie

Re: inlasstrips binnenspatbord

Bericht: # 139437Bericht kristof »

ook te verkrijgen bij http://www.warny.be" onclick="window.open(this.href);return false;

fabriekant in belgie. http://www.warny.be/data/pieces.php?p_id=257&p_trade=5" onclick="window.open(this.href);return false;
pcars
Berichten: 199
Lid geworden op: wo mar 14, 2012 12:26 am
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: inlasstrips binnenspatbord

Bericht: # 139487Bericht pcars »

Bertje had je het niet verder kunnen uitslijpen of is het geen werk van jezelf?
Renault 4 TL '89, Renault 4 GTL '86, Renault 4 TL '82, Renault 5 (oer) '83
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5181
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: inlasstrips binnenspatbord

Bericht: # 139495Bericht Bertje »

Ik heb alleen uitgeslepen wat rot was en de inzetstukken daarop aangepast. Vanuit de filosofie: niet meer repareren dan nodig is. Kleinere inzetstukken geeft ook minder risico op afwijkende maatvoering achteraf.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
Rutger-peer
Berichten: 1029
Lid geworden op: ma feb 22, 2010 12:27 am
Locatie: Groningen

Re: inlasstrips binnenspatbord

Bericht: # 139500Bericht Rutger-peer »

Daarnaast: als je die inlasstrips aanpast op je binnenscherm ipv andersom... dan kun je in de toekomst tenminste nog eens een keer een reparatie uitvoeren doordat je wat "vlees over hebt". Als je meteen de hele breedte van zo'n lasstrip wegslijpt, dan kun je daarna niet weer zo'n reparatie uitvoeren, mocht dat ooit nodig zijn.
Renault 4 GTL 1984 geel/oranje (341B).
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5181
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: inlasstrips binnenspatbord

Bericht: # 139503Bericht Bertje »

Precies. En een derde reden is dat ik nu de kriksteun niet weg hoefde te halen.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
pcars
Berichten: 199
Lid geworden op: wo mar 14, 2012 12:26 am
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: inlasstrips binnenspatbord

Bericht: # 139506Bericht pcars »

Zo bedoelde ik het niet, doelde meer op de zichtbaarheid van de las door de lak heen.
Renault 4 TL '89, Renault 4 GTL '86, Renault 4 TL '82, Renault 5 (oer) '83
Gebruikersavatar
Rutger-peer
Berichten: 1029
Lid geworden op: ma feb 22, 2010 12:27 am
Locatie: Groningen

Re: inlasstrips binnenspatbord

Bericht: # 139514Bericht Rutger-peer »

Pcars, ik vind dat toch een bijzondere vraag; vragen waarom hij de las niet verder heeft weggeslepen. Als jij vindt dat het niveau van afwerking hoger moet zijn, dan slijp jij die las toch gewoon mooier weg bij jouw eigen project?... Ik zou zeggen: slijp het rotte weg, las er een lasstrip in en werk het mooi af. Is echt een vrij rechttoe-rechtaan klusje. Als het spatbord niet zo ver heen is kun je ook altijd nog zelf met wat plaatmateriaal aan de slag gaan ipv die lasstrips, heb ik ook gedaan bij 1 van mijn binnenschermen.

En wat betreft de afwerking: zo'n las is prima verder af te werken, kost alleen meer tijd, ik denk dat jij dat als ervaren monteur wel weet. Het enige probleem is dat je bij het linker binnenscherm ter hoogte van de krikbeugel (waar de krik in zit) niet met een ronde schijf de las weg kunt slijpen (dan komt ie tegen die krikbeugel aan), als je dat toch mooi wilt doen zul je met een luchtfrees o.i.d. aan het werk moeten.

En een reden om het niet mooier af te werken is dat de boel toch onder de motorkap zit en het aanzienlijk meer tijd kost om dat allemaal 100% weg te slijpen. Daar komt bij dat je dan het risico loopt dat je tijdens het slijpen weer per ongeluk een gat in dat 0,8 mm plaatwerk slijpt.
Renault 4 GTL 1984 geel/oranje (341B).
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5181
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: inlasstrips binnenspatbord

Bericht: # 139516Bericht Bertje »

Rutger-peer schreef:Het enige probleem is dat je bij het linker binnenscherm ter hoogte van de krikbeugel (waar de krik in zit) niet met een ronde schijf de las weg kunt slijpen (dan komt ie tegen die krikbeugel aan), als je dat toch mooi wilt doen zul je met een luchtfrees o.i.d. aan het werk moeten.
Je bedoelt rechter binnenscherm...
Rutger-peer schreef:En een reden om het niet mooier af te werken is dat de boel toch onder de motorkap zit en het aanzienlijk meer tijd kost om dat allemaal 100% weg te slijpen. Daar komt bij dat je dan het risico loopt dat je tijdens het slijpen weer per ongeluk een gat in dat 0,8 mm plaatwerk slijpt.
Mee eens. Persoonlijk vond ik eik dat ik het best mooi had afgewerkt voor werk dat niet in het zicht zit. Maar normen verschillen kennelijk :wink:
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Plaats reactie