tip Koplampen

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
rodeo4
Berichten: 41
Lid geworden op: wo okt 23, 2002 2:00 am
Locatie: Delft

Bericht: # 12538Bericht rodeo4 »

Tip voor de donkere winterdagen:

In mijn 4 rodeo had ik van die schattige gele koplmpjes, helaas geven deze niet zo heel veel licht. In deze donkere dagen niet zo prettig. Nu zijn er ook halogeen lampen als vervanginging van de gloeilampjes (dus met p45T aansluiting). Ik heb er nu 50/55 watt erin en dat geeft toch een hele hoop meer licht en dat rijdt wel een stukje fijner. Er is ook een 100 watt variant, maar die lijkt me iets te fel (dat kan je tegenligger niet zo waarderen).
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 12540Bericht Ron »

Moet er geen ander glas in je lampen en waren er eigenlijk ook geen bezwaren met de reflector? Was iets mee geloof ik.
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 12542Bericht Goof »

je mag idd niet zondermeer een halo lamp in je huidige unit zetten. De halo units hebben een andere verstrooier dus dikke kans dat je hiermee ook al je tegenligger verblind.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Gebruikersavatar
rodeo4
Berichten: 41
Lid geworden op: wo okt 23, 2002 2:00 am
Locatie: Delft

Bericht: # 12575Bericht rodeo4 »

Het klopt inderdaad dat je niet zomaar een halogeenlamp erin kan zetten, maar dit zijn lampen die (volgens mij) speciaal bedoeld zijn als vervanging van de "ouderwetse" gloeilamp. Ze zien er ook iets anders uit dan de standaard halogeen die nu in de meeste auto's zit. Deze halogeenlampen hebben namelijk precies dezelfde fitting (P45T) als de gloeilamp. Ook zit er op de top van deze halogeen nog een soort reflector.
Als ik naar het lichtbeeld kijk, dus je auto op een metertje of 10 van de muur zetten, is dit ongeveer hetzelfde als met mijn oude lampjes, alleen wat helderder.
Of meneer de APK of meneer de Agent deze lampjes kan waarderen weet ik trouwens niet. Zolang ik geen tegenliggers heb die met hun lampen knipperen omdat ze verblind worden houd ik ze er lekker in...:smile:
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 12593Bericht an3s »

Hee....

Is die gele rodeo die wel eens bij de TU staat van jou? Mooie wagen :wink:
Gebruikersavatar
rodeo4
Berichten: 41
Lid geworden op: wo okt 23, 2002 2:00 am
Locatie: Delft

Bericht: # 12654Bericht rodeo4 »

klopt.
Heb jij dan toevallig die donker groene?
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 12655Bericht an3s »

Nee, rode GTL tijdelijk voorzien van zwarte voorschermen.
Gebruikersavatar
Jan-Geert
Berichten: 993
Lid geworden op: za mar 16, 2002 2:00 am
Locatie: Waskemeer
Contacteer:

Bericht: # 12656Bericht Jan-Geert »

an3s is degene zeker die i nfriesland met de daf bus en rode 4 er was of nie??
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 12665Bericht an3s »

jep
bart4gtl
Berichten: 46
Lid geworden op: vr apr 05, 2002 2:00 am

Bericht: # 13586Bericht bart4gtl »

dag beste mensen, ik heb ook onlangs mijn halogeen lampies vervangen door leuke gele lampies en ze schijnen echt alle kanten op behalve de goeie, staat garant voor veel knipperwerk van tegenliggers, maar dan heb je tenminste wat om terug te knipperen!maar is daar nog iets aan te verstellen behalve die vastgeroeste steldingetjes onder de lamp zelf? met vr groet bartblauwerenault4gtluutgrun!
ps van wie zijn die twee gave f6's met strepen die altijd bij elkaar staan in groningen?
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 13602Bericht Folkert »

Die schuifjes zijn voor als de wagen zwaar beladen is. De schroefjes zijn voor het gewone afstelwerk... (WD40 doet wonderen met vastgeroeste boutjes)
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 13645Bericht jbeekmann »

Voor de hoogteinstelling: haal je lamp d'r even uit en spoel de rotzooi rond het hendeltje weg. Daarna doet vaseline/kogellagervet/oid wonderen
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 13671Bericht Ron »

An-ders-breekt-het.

En over die afstelling van de koplampen :
Die hele lamp eruit halen en schoonmaken is helemaal niet zo slecht. Is een belachelijk simpele constructie en het gaat ook belachelijk eenvoudig fout met de stand van die dingen. Dan helpen die stelschroefjes niet veel.
Plaats reactie