Zekering doorgebrand
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- Rutger-peer
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: ma feb 22, 2010 12:27 am
- Locatie: Groningen
Re: Zekering doorgebrand
Haha, goedzo! Waar zo'n forum al niet goed voor is, het is een mirakel.
Renault 4 GTL 1984 geel/oranje (341B).
Re: Zekering doorgebrand
Nee U (v)= I x R dus R = U / IRutger-peer schreef:Hee Robert,
R = U x I bestaat overigens niet.
Re: Zekering doorgebrand
Bij natuurkunde, scheikunde, wiskunde en biologie zat ik meestal auto's te tekenen.
Mijn interesse daarin is dan ook minder dan 1%.
Laat staan formules.
Dus ik heb een lampje nodig om electra door te meten.
Volgens mijn gele zekering is het 10 A.
De enige boosdoener die ik dacht is de kabel van de handrem die onder de rubber mat doorloopt en in contact is geweest met lijnolie.
Anders zou misschien ook de benzinepomp een optie zijn.
Ik nie weet nie.
Mijn interesse daarin is dan ook minder dan 1%.
Laat staan formules.
Dus ik heb een lampje nodig om electra door te meten.
Volgens mijn gele zekering is het 10 A.
De enige boosdoener die ik dacht is de kabel van de handrem die onder de rubber mat doorloopt en in contact is geweest met lijnolie.
Anders zou misschien ook de benzinepomp een optie zijn.
Ik nie weet nie.
Re: Zekering doorgebrand
Misschien is het ook een idee om bij de loze kabels die je hebt zitten de koperdraadjes tot aan de isolatie af te knippen. Kan vage kortsluitingen zoals je die nu ook hebt in de toekomst voorkomen.
Heb je er trouwens aan gedacht dat als je die sigarettenaansteker voor iets anders wil gebruiken waarvoor-ie oorspronkelijk bedoeld is, je de + op het midden moet aansluiten en de - op de buitenkant...?
Heb je er trouwens aan gedacht dat als je die sigarettenaansteker voor iets anders wil gebruiken waarvoor-ie oorspronkelijk bedoeld is, je de + op het midden moet aansluiten en de - op de buitenkant...?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
- Rutger-peer
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: ma feb 22, 2010 12:27 am
- Locatie: Groningen
Re: Zekering doorgebrand
Juist niet, gezien het verhaal wat ik hierboven ophing en wat jij misschien niet zo heel interessant vond . Met een lampje kun je dus wederom meten of ergens een spanningsverschil in zit en dat heb jij niet nodig. Je moet weten of iets contact maakt met de aarde.Rudi schreef: Dus ik heb een lampje nodig om electra door te meten.
Maar goed... als je gewoon zoekt kun je allicht ook wel wat vinden.
Renault 4 GTL 1984 geel/oranje (341B).
Re: Zekering doorgebrand
Ik heb hem als aansluiting voor de TomTom gekocht, geheel voorbereid. Dus niet voor die achterlijke tabac zooi, maar gewoon iets te kunnen laden.Bertje schreef:Heb je er trouwens aan gedacht dat als je die sigarettenaansteker voor iets anders wil gebruiken waarvoor-ie oorspronkelijk bedoeld is, je de + op het midden moet aansluiten en de - op de buitenkant...?
In mijn auto zitten diverse loze stekkers, ik zie nog geen gestript koper zitten.
Morgen verder kijken, vandaag veel regen.
Re: Zekering doorgebrand
Ik zou het schema van de testpen die ik gebruik hier nog is op kunnen zetten...
Re: Zekering doorgebrand
Vandaag gereden, alles werkte normaal, zonder zekering wel te verstaan.
Een groot deel van de dashbord verlichting ligt er ook uit, trouwens.
Een groot deel van de dashbord verlichting ligt er ook uit, trouwens.
Re: Zekering doorgebrand
Ik denk niet dat je achteruitrijlichten het doen ....
Re: Zekering doorgebrand
Dat weet ik eerlijk gezegd niet, mijn andere verlichting werkt ook gewoon.
Even een ruitje opzoeken dan maar.
Had een foto gepost op twitter, maar hoe krijg ik die hier?
Even een ruitje opzoeken dan maar.
Had een foto gepost op twitter, maar hoe krijg ik die hier?
Re: Zekering doorgebrand
Mijn linker achterlicht brand heel zwak, mijn achteruitrij lampen doen inderdaad niet mee en in elk kapje zit wel condens.
Zou de condens de boosdoener kunnen zijn van mijn zekering probleem?
Zou de condens de boosdoener kunnen zijn van mijn zekering probleem?
- Rutger-peer
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: ma feb 22, 2010 12:27 am
- Locatie: Groningen
Re: Zekering doorgebrand
Als er zoveel condens in zit dat plus en min contact maken heb je een probleem, maar denk niet dat het zo'n zwembad is.
Foto's kun je posten door in het venster waarin je je bericht typt het knopje "Img" te gebruiken, dan krijg je dit:
[img ] [/img ] (zonder spaties)
En daar plak je de link van het plaatje in (link kun je krijgen door op het plaatje rechtermuisknop te klikken en dan "afbeeldingslocatie kopiëren" te doen. Dan kun je de link vervolgens plakken. Zo dus:
[img]link%20hier[/img]
Foto's kun je posten door in het venster waarin je je bericht typt het knopje "Img" te gebruiken, dan krijg je dit:
[img ] [/img ] (zonder spaties)
En daar plak je de link van het plaatje in (link kun je krijgen door op het plaatje rechtermuisknop te klikken en dan "afbeeldingslocatie kopiëren" te doen. Dan kun je de link vervolgens plakken. Zo dus:
[img]link%20hier[/img]
Renault 4 GTL 1984 geel/oranje (341B).
Re: Zekering doorgebrand
Het probleem lijkt te zijn opgelost, ik kwam een lampje tegen die een beetje blauw uitgeslagen was.
Alles lijkt weer naar behoren te werken.
Alleen zit er nu een gele zekering in van 5 A, terwijl er een gele uitkwam van 16A.
Bij Brezan is geel voor geel en rood voor rood, dus...
Waar zit dat verschil?
Alles lijkt weer naar behoren te werken.
Alleen zit er nu een gele zekering in van 5 A, terwijl er een gele uitkwam van 16A.
Bij Brezan is geel voor geel en rood voor rood, dus...
Waar zit dat verschil?
Re: Zekering doorgebrand
Bij mij zit daar volgens mij een rooie van 16A.... lijkt me ook beter...de achetruitrijlichten + dashbord verlichting (das haast niks ) is minder dan 5A maar als je iets in je sigarettenplug drukt denk ik dat ie er weer uit klapt...