electronische regelkraan LPG
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Berichten: 188
- Lid geworden op: wo jan 07, 2009 2:14 pm
- Locatie: aalten
- Contacteer:
electronische regelkraan LPG
Weer eens aan het experimenteren met mijn LPG R4 heb namelijk een 123\LPG unit gemonteerd, dit is een elektronische mengkraan,deze regelt de mengverhouding tussen lpg en lucht.
De unit kijkt naar toerental, vacuum en een lambdasonde in de uitlaat uit deze gegevens zorgt hij voor een optimaal mengsel.
De R4 zou zuiniger moeten worden maar dit koude weer is dat nog niet te controleren.
Ben benieuwd!
De unit kijkt naar toerental, vacuum en een lambdasonde in de uitlaat uit deze gegevens zorgt hij voor een optimaal mengsel.
De R4 zou zuiniger moeten worden maar dit koude weer is dat nog niet te controleren.
Ben benieuwd!
hans
Re: electronische regelkraan LPG
Hoi Hans, hoe zuinig? mijn gtl doet met deze kou nog wel 1;13! (op lpg welteverstaan)
Start zelfs op gas, de ontsteking heb ik wel erg vroeg staan maar daar loopt hij perfect op.
Het is geen vacuum gestuurde verdamper.
gr.Jan.
Start zelfs op gas, de ontsteking heb ik wel erg vroeg staan maar daar loopt hij perfect op.
Het is geen vacuum gestuurde verdamper.
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
-
- Berichten: 188
- Lid geworden op: wo jan 07, 2009 2:14 pm
- Locatie: aalten
- Contacteer:
Re: electronische regelkraan LPG
Hallo Jan
Mijn auto verbruikt toch wel meer dan normaal met dit koude weer, maar hoeveel weet ik niet mijn tellerkabel is gierend kapot gegaan.
Mijn auto verbruikt toch wel meer dan normaal met dit koude weer, maar hoeveel weet ik niet mijn tellerkabel is gierend kapot gegaan.
hans
Re: electronische regelkraan LPG
Had ik ook wel verwacht, maar is niet zo! maar ik hou de motortemp. wel hoog.(koelwater).
Zal ook wel schelen!
gr.Jan.
Zal ook wel schelen!
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Re: electronische regelkraan LPG
heren
als de aanzuigtemperatuur laag is, neemt het thermisch rendemant van de motor toe. Mogelijk dat het opwarmen wat meer kost maar daarna moet hij zuiniger lopen.
@hans
regel je het lpg als vloeistof of als droog gas?
vr gr Fons
als de aanzuigtemperatuur laag is, neemt het thermisch rendemant van de motor toe. Mogelijk dat het opwarmen wat meer kost maar daarna moet hij zuiniger lopen.
@hans
regel je het lpg als vloeistof of als droog gas?
vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Re: electronische regelkraan LPG
Volgens mij is het propaan/butaan-gehalte in de winter anders, wat leidt tot een hoger verbruik.
In de winter meer propaan. Dit heeft een lager soortelijk gewicht en iets lager verbrandingswaarde.
In de winter meer propaan. Dit heeft een lager soortelijk gewicht en iets lager verbrandingswaarde.
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Re: electronische regelkraan LPG
je hebt gelijk,Volgens mij is het propaan/butaan-gehalte in de winter anders, wat leidt tot een hoger verbruik.
In de winter meer propaan. Dit heeft een lager soortelijk gewicht en iets lager verbrandingswaarde.
ik ging even uit van dezelfde brandstof waarbij de aanzuigtemperatuur verlaagd wordt.
(dat idee wordt bv gebruikt bij intertcoolers)
Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
-
- Berichten: 188
- Lid geworden op: wo jan 07, 2009 2:14 pm
- Locatie: aalten
- Contacteer:
Re: electronische regelkraan LPG
De mengkraan regelt drooggas hij zit tussen de verdamper en het mengstuk.
Afhankelijk van de samenstelling van het uitlaatgas regelt hij de gashoeveelheid.
Afhankelijk van de samenstelling van het uitlaatgas regelt hij de gashoeveelheid.
hans