(eindelijk) even voorstellen

Nieuwe gebruikers van het forum..

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Bart-S
Berichten: 43
Lid geworden op: wo jan 11, 2012 1:28 am

(eindelijk) even voorstellen

Bericht: # 133598Bericht Bart-S »

Hallo allemaal,

Ik ben Bart, 28 jaar, en sinds ruim een half jaar in het bezit van een beige TL uit 1986 (maar iemand heeft er in een ver verleden een GTL motor ingezet). Heb geen ervaring met de techniek, maar de vraagbaak is erg verhelderend:-).
Ik ben al een tijdje lid van de R4 Club, en ik snuffel regelmatig rond op dit forum. De hoogste tijd om me voor te stellen dus;-).

Ik heb (afgezien van een vastgelopen trommelrem linksachter) nog geen grote problemen gehad met mijn R4. Het rijdt heerlijk! Wel is de wielkast linksachter doorgeroest (zie foto). Daar kwam hij vorig jaar mee door de APK, maar er moet natuurlijk wel wat aan gebeuren. Verder is de auto nog helemaal hard, heb het vermoeden dat de bodem vanaf het begin goed in de tectyl is gezet.

Weet iemand hoe ik dit het beste kan aanpakken? Het lijkt me een lastige plek om te lassen. Ik heb zelf geen ervaring met lassen, dus als iemand een adres weet in midden Nederland (woon zelf in Ede) dan hou ik mij aanbevolen:-).

Groeten,

Bart

Afbeelding
Gebruikersavatar
Rutger-peer
Berichten: 1029
Lid geworden op: ma feb 22, 2010 12:27 am
Locatie: Groningen

Re: (eindelijk) even voorstellen

Bericht: # 133603Bericht Rutger-peer »

Hee Bart,

Opzich is dat prima te repararen. Heb zelf die reparatie ook aan beide kanten uit moeten voeren. In de wielkast zit op dat plek een plaat tegen de wielkast aan ge(punt)last, dat betekent 2 lagen op elkaar, water en modder er tussen en de rotterij kan beginnen!

In principe prima te repareren, verrot deel er uit slijpen en een nieuwe plaat er in zetten. Jij hebt op die plek ook geen gordelbevestigingen zitten, dus dat maakt het klusje weer iets makkelijker. De plaat die er tegenaan gelast zit aan de binnenkant van de wielkast hoeft er niet per se weer op (heeft niet zo'n belangrijke functie).

Bij mijn auto:

Afbeelding

Afbeelding
(rechtopstaande dingetje is de gordelbevestiging)

Afbeelding
Plaat die er weer in is gelast (andere kant)

Afbeelding
En zo ziet het er nu uit!

Maar daar komt wel even wat las- en slijpwerk bij kijken, dat stuk moet na de tijd ook weer even bijgespoten worden...
Renault 4 GTL 1984 geel/oranje (341B).
Gebruikersavatar
Voormalig Steunpunt NO
Berichten: 1018
Lid geworden op: zo apr 28, 2002 2:00 am
Locatie: Weerdinge (Emmen)

Re: (eindelijk) even voorstellen

Bericht: # 133605Bericht Voormalig Steunpunt NO »

Hoi Bart,

Een plaatje erin bakken en braden kan iedereen, maar dat zou ik niet zelf doen.
In de Betuwe, een beetje ten zuiden van Ede zit Roberto, dus heel dichtbij lijkt me.
Een absolute vakman op het gebied van laswerk aan de R4.
Hij is een heel toegankelijke man en hij is eenvoudig te bereiken, zie contact op zijn site:
http://renault4.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0629454309 Email: nuit@chello.nl

Succes en groet
Harry Velthuis
Bart-S
Berichten: 43
Lid geworden op: wo jan 11, 2012 1:28 am

Re: (eindelijk) even voorstellen

Bericht: # 133643Bericht Bart-S »

Dat ziet er goed uit Rutger! Mooie foto's!
Zo'n behandeling zal mijn 4 ook moeten ondergaan denk ik. Roberto heeft contact met mij opgenomen, we gaan binnenkort eens kijken welke punten nog meer aandacht behoeven.
Groeten en bedankt voor de behulpzame reacties!
Plaats reactie