Herman gt schreef:Okido schreef:
Even heel licht de contactpuntjes van de ontsteking opschuren en de punten in de verdelerkap schoonmaken.
Waar vind ik deze?
Onder de motorkap!
Als ik het zo eventjes proef, dan is het misschien verstandiger dat je eerst even een snelcursusje basis autotechniek zoekt op het internet, voordat je begint met dit avontuur. Begrijp me niet verkeerd. Je bent nog erg jong en ik vind het knap dat je dit aandurft, maar veel simpeler dan een r4 wordt het niet. Om jezelf een hoop frustratie te besparen, is het toch wel makkelijk als je de beginselen van een interne verbandingsmotor begrijpt en wat basis vakjargon kent.
Om alsnog even concreet antwoord te geven op je vraag: De verdelerkap, is het kunsttof onderdeel waar de bougiekabels op zitten gebundeld. Onder de verdelerkap zit de zogenaamde rotor (die verdeelt de stroom over de bougiedkabels als de motor draait) Onder de rotor zit nog een plastic plaatje en daaronder zitten dan weer de contactpunten.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Bovenaan bij de fotowedstrijden staat een bruikbare beschrijving: viewtopic.php?f=8&t=6940" onclick="window.open(this.href);return false;
Zelf druk ik na het kopieren en plakken eerst even hieronderaan op "voorbeeld", kun je zien of je de goede versie van de code hebt gekopieerd. Bij sommige codes komt er namelijk geen plaatje te staan, maar alleen maar code.
Het lijkt een leuk project te zijn Herman. Alleen is het geen '68 er maar een '78 er. Als je het kenteken invoert bij de RDW dan krijg je precies de historie te zien. De auto staat iig nog geregistreerd bij de RDW, maar er is geen tenaamstelling bekend. Zijn er papieren bij de auto? Indien niet zo, zullen die aangevraagd moeten worden. Dat kost een paar tientjes geloof ik.
Verder staat de auto al langer stil dan je denkt. In februari 2000 zijn voor alle auto's met gele kentekenplaten verplicht nieuwe platen gekomen met het EU-logo. Aangezien deze auto dat nog niet heeft, betekent dit dat ie iig al vóór februari 2000 stil stond. Dus geen 7 jaar, maar al 12 jaar.
Van deze bouwjaren en zeker deze kleur zijn er erg weinig r4-tjes over. Ben er een beetje zuinig op aub.
Veel succes met de restauratie.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Goof schreef:Verder staat de auto al langer stil dan je denkt. In februari 2000 zijn voor alle auto's met gele kentekenplaten verplicht nieuwe platen gekomen met het EU-logo. Aangezien deze auto dat nog niet heeft, betekent dit dat ie iig al vóór februari 2000 stil stond. Dus geen 7 jaar, maar al 12 jaar.
De nieuwe platen destijds gold voor de nieuwe serie kentekens vanaf circa half 1978. Dit kenteken behoort nog net tot die, die niet vervangen hoefde te worden.
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Goof schreef:Verder staat de auto al langer stil dan je denkt. In februari 2000 zijn voor alle auto's met gele kentekenplaten verplicht nieuwe platen gekomen met het EU-logo. Aangezien deze auto dat nog niet heeft, betekent dit dat ie iig al vóór februari 2000 stil stond. Dus geen 7 jaar, maar al 12 jaar.
De nieuwe platen destijds gold voor de nieuwe serie kentekens vanaf circa half 1978. Dit kenteken behoort nog net tot die, die niet vervangen hoefde te worden.
Bij mijn weten is het zo dat gele-plaat diende zowieso vervangen te worden. Misschien dat deze auto nog net met blauwe platen mag rijden, maar volgens mij mag niemand nog met deze gele platen rijden.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Bedankt voor de spontane reactie's.
Hier steek ik veel van op,dit heb ik wel nodig als ik aan dit project begin.
Deze renault komt niet bij de linde weg weg.
De onderdelen die op de foto's ontbreken krijg ik er bij.
Groeten Herman.
Goof schreef:Verder staat de auto al langer stil dan je denkt. In februari 2000 zijn voor alle auto's met gele kentekenplaten verplicht nieuwe platen gekomen met het EU-logo. Aangezien deze auto dat nog niet heeft, betekent dit dat ie iig al vóór februari 2000 stil stond. Dus geen 7 jaar, maar al 12 jaar.
De nieuwe platen destijds gold voor de nieuwe serie kentekens vanaf circa half 1978. Dit kenteken behoort nog net tot die, die niet vervangen hoefde te worden.
Bij mijn weten is het zo dat gele-plaat diende zowieso vervangen te worden. Misschien dat deze auto nog net met blauwe platen mag rijden, maar volgens mij mag niemand nog met deze gele platen rijden.
Klopt, het zijn of blauwe platen voor een auto op kenteken tot en met 31-12-1977 of gele euro-platen voor een auto op kentekendatum vanaf 1-1-1978.
Op zich is 1978 een soort overgangsjaar van blauw naar geel geweest, maar achteraf is 1-1-1978 als datum genomen zonder dat dit officieel ergens vastgelegd is.
Mocht deze R4 weer de weg op willen met een verse APK is een eis dat deze oude kentekenplaten worden vervangen door de europlaten.
Herman voor de kentekenplaten aan de beurt zijn dan zijn we alweer een tijdje verder! dus haal een paard bij de boer trek hem de schuur uit accu erin en kijk wat hij doet!