Brandstofpomp verwijderen

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Brandstofpomp verwijderen

Bericht: # 133150Bericht Tweety »

Toen ik laatst bezig was met m'n viertje... en toevallig het noodkraantje voor de benzine open had gezet, zag ik dat de benzinepomp lekte... dus daar moet een nieuwe pakking tussen.. nu staat er in de Haynes twee moeren verwijderen... en slangetjes eraf, maar even voor de zekerheid, zit de pomp boven het olie niveau ?? oftewel d'r komt dan toch niet ineens een zwik olie uit.... toch ??
kneul0
Berichten: 150
Lid geworden op: zo jul 04, 2010 12:01 pm
Locatie: spijkenisse

Re: Brandstofpomp verwijderen

Bericht: # 133151Bericht kneul0 »

nee, er komt geen olie uit.
ik vroeg me dit een paar maanden geleden ook af en heb hem er op goed geluk afgehaald.

groet leon
Gebruikersavatar
Rudolf2
Berichten: 1717
Lid geworden op: za dec 02, 2006 9:39 pm

Re: Brandstofpomp verwijderen

Bericht: # 133157Bericht Rudolf2 »

En in een aantal gevallen zit er een derde bout; linksboven zit een draadeind met een moer, rechtonder en rechtboven de rest. Bij de GTL zit er wel eens een ongeveer driehoekige plaat van 5 mm dik achter de benzinepomp. De pakkingen kun je ook zelf maken van speciaal pakkingpapier (of zoals ik het zonder lekkage gedaan heb) van een stukje dik papier/ dun karton.

succes, Rudolf
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Brandstofpomp verwijderen

Bericht: # 133159Bericht Tweety »

Ik doe meestal pakkingspapier, ik ga wel 's kijken als het een beetje redelijk weer is....
Gebruikersavatar
Okido
Berichten: 946
Lid geworden op: zo apr 30, 2006 10:09 pm
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Brandstofpomp verwijderen

Bericht: # 133182Bericht Okido »

Ik vraag me af wat er lekt, benzine of olie?
De pakking tussen pomp en motor lekt meestal niet of de pomp moet los zitten.
Als er benzine lekt uit het ontluchtingsgaatje, dan is je mebraam stuk. Meestal pompt de pomp dan ook minder goed.
Als er olie lekt uit het ontluchtingsgaatje, dan is het afdichtingsrubbertje onder het mebraam stuk.
Beide onderdelen zijn te vervangen, maar ik weet niet of ze leverbaar zijn. Een nieuwe pomp is gelukkig niet zo duur.
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Brandstofpomp verwijderen

Bericht: # 133183Bericht Tweety »

Eh geen van alles... hij lekte benzine van tussen het membraam en het huis... ik dacht een pakking was, maar bij demontage bleek dat het membraam dat tevens als pakking dienst doet... een heel kleinbeetje loctite 5922 en hij zit weer dicht... ik heb 'm net getest alles doet weer, contact hoek is voor benzine natuurlijk niet ideaal.. had nog een vreemd verschijnsel... ontluchting van de tank lijkt enigzins verstopt te zitten... hoe zit dat ook alweer... is dat niet gewoon via de dop, ik rij zo zelden op ontvetter.... maar 't moet 't wel doen eigenlijk... 't gas systeem kan het ook af laten weten af en toe.... :-?
Plaats reactie