Ombouw R4 F4 naar R4 F4Alpine?
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Hallo allemaal,
Heb net een R4F4 gekocht.De motor is stuk, dus dacht ik: zet er een R5 Alpine motor in. Wonder boven wonder geen rot aan onderstel.De koets is ook nog wel teredden.De auto heeft alleen een Belgisch kenteken.Moet ik dus invoeren.Heb al heel wat informatie verzameld, maar weet niet of het de mooite waard is.
Mijn vraag is nu: doen of niet doen?
Zoja wie mag ik om goede raad vragen bij ombouw project?
Groet Jan-San
Heb net een R4F4 gekocht.De motor is stuk, dus dacht ik: zet er een R5 Alpine motor in. Wonder boven wonder geen rot aan onderstel.De koets is ook nog wel teredden.De auto heeft alleen een Belgisch kenteken.Moet ik dus invoeren.Heb al heel wat informatie verzameld, maar weet niet of het de mooite waard is.
Mijn vraag is nu: doen of niet doen?
Zoja wie mag ik om goede raad vragen bij ombouw project?
Groet Jan-San
Ik denk dat Onze Folkert aanstonds opduikt.
Da's een actieve forumbezoeker die ook iets dergelijks heeft. Alleen heeft hij er nog als extra accessoire een turbo op.
Heb je al een blok?
De rest is voornamelijk "eenvoudig".
Wat er moet bij invoer als er al een Alpineblok inzit weet ik niet!
Listig, vraag dat even aan een willekeurmeester.
Er zijn wel meer ombouwers hiero. Ook ene Fons (nick : renault4) die een mooie blauwe had. Oftie die zelf heeft omgebouwd weet ik niet.
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ron op 2003-01-07 21:35 ]</font>
Da's een actieve forumbezoeker die ook iets dergelijks heeft. Alleen heeft hij er nog als extra accessoire een turbo op.
Heb je al een blok?
De rest is voornamelijk "eenvoudig".
Wat er moet bij invoer als er al een Alpineblok inzit weet ik niet!
Listig, vraag dat even aan een willekeurmeester.
Er zijn wel meer ombouwers hiero. Ook ene Fons (nick : renault4) die een mooie blauwe had. Oftie die zelf heeft omgebouwd weet ik niet.
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ron op 2003-01-07 21:35 ]</font>
Of een dwarse 1.7 d'r in past weet ik niet.
Geen idee of de dimensies bij een 1.7 anders zijn dan bij een 1.4.
Die dwarse 1.4 uit een supervijf (de nieuwe) past wel degelijk, maar niet met de bak uit die 5.
Het leuke is : een bak van een 4 past op dat blok! Je zal dan tevens wat aanpassingen moeten doen aan de carrosserie (voor de dynamo bijv.) want die zit aan de verkeerde kant. Ik heb een 4 (gekocht, niet zelf gebouwd, duizendmaal excuus) met een R5 GT Turbo motor d'r in. Is ook een 1400 cc dus dat past dus wel degelijk, maar niet zonder aanpassingen.
Tevens is er nog zo'n ombouw bekend binnen de club.
De versteviging (van chassis) is nog niet iets waar een wetenschapelijk woord over is geschreven. Sommigen hebben alles doorgelast, maar dan alleen voor de zekerheid. Er bestaan bij mijn weten nog geen verhalen over een slechte afloop als men het niet heeft gedaan.
Bak: je hebt wat keuzes. Folkert is iemand met een originele AT-bak. Hij zal het je afraden. De beste optie schijnt een 5 TS bak.
Ga maar ergens halen...
Een standaard 4-bak past er ook op, maar je zal dan wat aanpassingen moeten doen met de ontsteking geloof ik. Ik maak even pas op de plaats.
Er zijn wat overwegingen, en gaandeweg maak je je conclusie. Dat gaat niet alleen op deze avond. Maar de aanmoediging van een paar mensen zal zijn :
DOEN !
Doe een search op deze site met wat trefwoorden zoals Alpine en turbo.
Er is al wat meer over geschreven.
En welkom natuurlijk !
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ron op 2003-01-08 20:49 ]</font>
Geen idee of de dimensies bij een 1.7 anders zijn dan bij een 1.4.
Die dwarse 1.4 uit een supervijf (de nieuwe) past wel degelijk, maar niet met de bak uit die 5.
Het leuke is : een bak van een 4 past op dat blok! Je zal dan tevens wat aanpassingen moeten doen aan de carrosserie (voor de dynamo bijv.) want die zit aan de verkeerde kant. Ik heb een 4 (gekocht, niet zelf gebouwd, duizendmaal excuus) met een R5 GT Turbo motor d'r in. Is ook een 1400 cc dus dat past dus wel degelijk, maar niet zonder aanpassingen.
Tevens is er nog zo'n ombouw bekend binnen de club.
De versteviging (van chassis) is nog niet iets waar een wetenschapelijk woord over is geschreven. Sommigen hebben alles doorgelast, maar dan alleen voor de zekerheid. Er bestaan bij mijn weten nog geen verhalen over een slechte afloop als men het niet heeft gedaan.
Bak: je hebt wat keuzes. Folkert is iemand met een originele AT-bak. Hij zal het je afraden. De beste optie schijnt een 5 TS bak.
Ga maar ergens halen...
Een standaard 4-bak past er ook op, maar je zal dan wat aanpassingen moeten doen met de ontsteking geloof ik. Ik maak even pas op de plaats.
Er zijn wat overwegingen, en gaandeweg maak je je conclusie. Dat gaat niet alleen op deze avond. Maar de aanmoediging van een paar mensen zal zijn :
DOEN !
Doe een search op deze site met wat trefwoorden zoals Alpine en turbo.
Er is al wat meer over geschreven.
En welkom natuurlijk !
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ron op 2003-01-08 20:49 ]</font>
Kijk nou! Daar hebben we Johan!!! Gezellig. Ron: Deze Johan heeft die blauwe Alpine van Fons, die ondertussen van Steunpunt NO is, gebouwd.
Ik durf het van een F4 niet te zeggen of het in een keer past, maar je kunt altijd alles pas maken. Ik zou hem trouwens wel met een originele motor naar de kentekenkeuring laten gaan. Verstandig is het wel om de remmerij aan te passen, maar ik ga er volledig van uit dat als je de originele versnellingsbak houdt, dat het allemaal wel gaat werken.
Ik durf het van een F4 niet te zeggen of het in een keer past, maar je kunt altijd alles pas maken. Ik zou hem trouwens wel met een originele motor naar de kentekenkeuring laten gaan. Verstandig is het wel om de remmerij aan te passen, maar ik ga er volledig van uit dat als je de originele versnellingsbak houdt, dat het allemaal wel gaat werken.
Kijk ,die Johan mag hier vaker komen, want jongen, wat heb jij ontzettend mooi werk geleverd. Ik vind die blauwe alpine echter veruit de vetste 4 ever. Helemaal strak, mooi chroom eraan, lekker laag, stylie velgen, mooie spiegeltjes, het klopt helemaal. Zelfs de kleur, ook al is het niet m'n favoriet, past perfect in het plaatje.
Die blauwe is echt mijn persoonlijke favoriet. Heb je niet toevallig nog wat leuke plaatjes voor me of zo?
Die blauwe is echt mijn persoonlijke favoriet. Heb je niet toevallig nog wat leuke plaatjes voor me of zo?
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
En toch ga ik het proberen, heb al een beetje ervaring met ombouwen van auto,s. Heb twee jaar geleden een lomax gebouwd. Dat is dan wel geen Renault maar toch ook een leuke wagen.
Maar met mijn F4 wordt het een betje lastiger.Misschien moet ik hem wel als sloop auto invoeren, of een kenteken kopen.
Hoe is dat trouwens bij jullie auto,s? Zijn die ook nog RDW gekeurd na de ombouw (is dat niet verplicht?).
Moet eerst papierrommel op orde brengen.
En dan met orginele motor laten keuren?Hij is wel kapot, dus zou ik eerst en vervang moeten kopen/lenen. Daarna Alpine blok erin.
Vroeeemmmmmmmmmmm!
Maar met mijn F4 wordt het een betje lastiger.Misschien moet ik hem wel als sloop auto invoeren, of een kenteken kopen.
Hoe is dat trouwens bij jullie auto,s? Zijn die ook nog RDW gekeurd na de ombouw (is dat niet verplicht?).
Moet eerst papierrommel op orde brengen.
En dan met orginele motor laten keuren?Hij is wel kapot, dus zou ik eerst en vervang moeten kopen/lenen. Daarna Alpine blok erin.
Vroeeemmmmmmmmmmm!