R5 TS Carburateur op mijn 4
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
R5 TS Carburateur op mijn 4
Hallo Iedereen,
Ik wil in de loop van de tijd mijn R4 gaan uitrusten met een R5 TS carburateur, natuurlijk ga ik ervan uit dat ik dan ook het spruitstuk moet overzetten.
Mijn vraag is alleen of er iets is waar ik dan nog meer aan moet denken.
Het wiel opnieuw uitvinden kan best leuk zijn, maar in dit geval zou wat advies geen kwaad kunnen.
Alvast bedankt voor de hulp,
Groeten Berry
Ik wil in de loop van de tijd mijn R4 gaan uitrusten met een R5 TS carburateur, natuurlijk ga ik ervan uit dat ik dan ook het spruitstuk moet overzetten.
Mijn vraag is alleen of er iets is waar ik dan nog meer aan moet denken.
Het wiel opnieuw uitvinden kan best leuk zijn, maar in dit geval zou wat advies geen kwaad kunnen.
Alvast bedankt voor de hulp,
Groeten Berry
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: R5 TS Carburateur op mijn 4
R5 spruitstuk komt tegen de stuurstang dus je moet je motorsteun een beetje verhogen; dat kan door enkele ringen tussen de motorsteun te doen of een stukje autoband of zo, kleine cm dik... be creative...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Re: R5 TS Carburateur op mijn 4
Apart, ik heb een zenith 32 op mijn 1100 in de spaanse f6, met een r5 spruitstuk, zonder verhoogde motorsteunen.
Nou zitten in spaanse r4 tjes vaak al standaard 32mm carbs met passend spruitstuk.
Vandaar vaak 38 pk op het kenteken.
Toch is dat spruitstuk hetzelfde dat in oer 5 jes met 32 mm carbs ligt: het mijne was kapot, daarom een andere bij artvo gehaald, die dus van een oer 5 komt.
Lijkt er dus op dat spaanse 4tjes een adaptie hebben waardoor het spruitstuk waarop de 32 carb past, de stuurstang niet raakt.
Nou zitten in spaanse r4 tjes vaak al standaard 32mm carbs met passend spruitstuk.
Vandaar vaak 38 pk op het kenteken.
Toch is dat spruitstuk hetzelfde dat in oer 5 jes met 32 mm carbs ligt: het mijne was kapot, daarom een andere bij artvo gehaald, die dus van een oer 5 komt.
Lijkt er dus op dat spaanse 4tjes een adaptie hebben waardoor het spruitstuk waarop de 32 carb past, de stuurstang niet raakt.
Mensen met visie? IK zie ze niet.....
Witte F6 combi sobre-elevada/ Mercedes 407D automaat ex-ME bus/ camper
Witte F6 combi sobre-elevada/ Mercedes 407D automaat ex-ME bus/ camper
Re: R5 TS Carburateur op mijn 4
Zover het mij bekend is, zijn de niet spaanse R5 TS uitgevoerd met de Weber 32 DIR en wellicht daardoor ook
een ander spruitstuk en......... die kom je vaker tegen.
een ander spruitstuk en......... die kom je vaker tegen.
Re: R5 TS Carburateur op mijn 4
Dit is duidelijk de kok horen roepen, want die weet niet waar de lepel hangt.
een Zenith is geen Weber.
Een oer 5 komt in allerlei uitvoeringen voor met verschillende motoren.
De oer 5 TS heeft een dubbele Weber 32 dir met een spruitstuk die tegen de stuurstang aankomt bij de R4.
Als je alleen de linker motorsteun ophoogt dan is waarschijnlijk een halve centimeter al genoeg.
een Zenith is geen Weber.
Een oer 5 komt in allerlei uitvoeringen voor met verschillende motoren.
De oer 5 TS heeft een dubbele Weber 32 dir met een spruitstuk die tegen de stuurstang aankomt bij de R4.
Als je alleen de linker motorsteun ophoogt dan is waarschijnlijk een halve centimeter al genoeg.
zwergje schreef:Apart, ik heb een zenith 32 op mijn 1100 in de spaanse f6, met een r5 spruitstuk, zonder verhoogde motorsteunen.
Nou zitten in spaanse r4 tjes vaak al standaard 32mm carbs met passend spruitstuk.
Vandaar vaak 38 pk op het kenteken.
Toch is dat spruitstuk hetzelfde dat in oer 5 jes met 32 mm carbs ligt: het mijne was kapot, daarom een andere bij artvo gehaald, die dus van een oer 5 komt.
Lijkt er dus op dat spaanse 4tjes een adaptie hebben waardoor het spruitstuk waarop de 32 carb past, de stuurstang niet raakt.
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Re: R5 TS Carburateur op mijn 4
Goed dat ik het weet, want net vorige week een dubbele weber met spruitje van Eelco over genomen (gozer, wat woon jij geweldig op die boerderij in het groen).
Leuk voor op de tweede f6, zeker als de 1400 met 1100 kop en f6 nokkenas ( waarvan nu ook het glijlager in huis is dankzij Kees) klaar is en erin kan, nadat de auto gerestaureerd is .
Deze leerling-kok zegt: dank je maestros, weer wat geleerd
Leuk voor op de tweede f6, zeker als de 1400 met 1100 kop en f6 nokkenas ( waarvan nu ook het glijlager in huis is dankzij Kees) klaar is en erin kan, nadat de auto gerestaureerd is .
Deze leerling-kok zegt: dank je maestros, weer wat geleerd
Laatst gewijzigd door zwergje op ma jul 20, 2020 11:24 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Mensen met visie? IK zie ze niet.....
Witte F6 combi sobre-elevada/ Mercedes 407D automaat ex-ME bus/ camper
Witte F6 combi sobre-elevada/ Mercedes 407D automaat ex-ME bus/ camper
Re: R5 TS Carburateur op mijn 4
Thnx voor alle reactie's
Het grootste probleem is dus het spruitstuk met de stuurstang passend maken.
Het grootste probleem is dus het spruitstuk met de stuurstang passend maken.
Re: R5 TS Carburateur op mijn 4
Denk dat als je de moer van je motorsteun losdraaid, en je blok voorzichtig iets opduwd met de krik,zonder je oliepannetje te slopen natuurlijk, je er zo iets tussen kunt frotten.
Mensen met visie? IK zie ze niet.....
Witte F6 combi sobre-elevada/ Mercedes 407D automaat ex-ME bus/ camper
Witte F6 combi sobre-elevada/ Mercedes 407D automaat ex-ME bus/ camper
Re: R5 TS Carburateur op mijn 4
Linker motorsteun: als je achter het stuur zit?Als je alleen de linker motorsteun ophoogt dan is waarschijnlijk een halve centimeter al genoeg.
Mensen met visie? IK zie ze niet.....
Witte F6 combi sobre-elevada/ Mercedes 407D automaat ex-ME bus/ camper
Witte F6 combi sobre-elevada/ Mercedes 407D automaat ex-ME bus/ camper
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: R5 TS Carburateur op mijn 4
Ja natuurlijk, links zit toch de stuurstang waar je het probleem mee hebt... tenzij je een rechtsgestuurde R4 hebt.zwergje schreef:Linker motorsteun: als je achter het stuur zit?Als je alleen de linker motorsteun ophoogt dan is waarschijnlijk een halve centimeter al genoeg.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
- dick holtrop
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
- Locatie: frentsjer
- Contacteer:
Re: R5 TS Carburateur op mijn 4
op welk type motor wil je dit plaatsen? lijkt me dat je dan ook meer vulling wilt hebben? dus een andere nokkenas?
als je bv een 688/13 pakt dat is een 1100 cc met een scherpere nokkenas (45PK) en deze kan uitgerust worden met een 32 mm carb.
lijkt me onzinnig om zomaar een grotere carburateur op een bestaande motor aan te sluiten.?
vrgr dick
als je bv een 688/13 pakt dat is een 1100 cc met een scherpere nokkenas (45PK) en deze kan uitgerust worden met een 32 mm carb.
lijkt me onzinnig om zomaar een grotere carburateur op een bestaande motor aan te sluiten.?
vrgr dick
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.
niet omdat het moet maar omdat het kan
niet omdat het moet maar omdat het kan