start ineens niet meer

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
ferdinand
Berichten: 58
Lid geworden op: ma jul 27, 2009 11:33 am

start ineens niet meer

Bericht: # 129249Bericht ferdinand »

Hallo allemaal,

Vorige week is er wat raars gebeurd. Vrijdag startte m'n R4 perfect. Zaterdag gebeurt er helemaal niks als ik het contactslot omdraai. Geen startmotorgeluid ofzo. M'n startmotor kan toch niet stukgegaan zijn in een nacht? Ik dacht er aan dat m'n accu leeggelopen is oid, maar dan moet er toch wel een startgeluid te horen zijn? Andere optie is dat m'n benzine misschien gejat is, maar dan moet je toch ook een geluid horen? Alle draadjes van het contact zitten gewoon vast.

Wat zou er aan de hand kunnen zijn??
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Re: start ineens niet meer

Bericht: # 129250Bericht roberto »

Misschien zijn de accupolen vuil, als je wel een klik hoor als je de sleutel omdraait dan zijn de koolborstels waarschijnlijk op, doet de verlichting (groot) ex. het wel?
ferdinand
Berichten: 58
Lid geworden op: ma jul 27, 2009 11:33 am

Re: start ineens niet meer

Bericht: # 129251Bericht ferdinand »

Niks doet het en ik hoor ook helemaal niks, totale stilte. Ik heb het knopje van de ruitewissers per ongeluk laten aanstaan. Die deden het niet meer. Zou dat de accu hebben leeggetrokken?
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Re: start ineens niet meer

Bericht: # 129252Bericht roberto »

Als je de sleutel er uit haal dan sluit hij normaal alles af, heb je nog naar de accupolen gekeken? heb je een radio aangesloten direkt op de accu en aan laten staan?
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Re: start ineens niet meer

Bericht: # 129253Bericht Mark4GTL »

bij de oudere modellen dashboard waar de ruitenwisser via het knopje gaat blijven deze aan ongeacht de stand van het contactslot.

accu eens opladen en kijken wat er dan gebeurt. Mijn idee is dat de ruitenwissers je accu hebben leeg getrokken
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
Rob4tl
Berichten: 132
Lid geworden op: di nov 16, 2010 5:38 pm
Locatie: Eindhoven

Re: start ineens niet meer

Bericht: # 129593Bericht Rob4tl »

Ik weet niet of het probleem inmiddels is opgelost maar een andere oorzaak kan zijn:

Draadjes van het contact zitten gewoon vast maar het contactslot kan intern slechte/versleten contacten hebben.
Heb zelf een tijdje dat probleem gehad, soms wel starten, soms niet, even wat aan de sleutel morrelen...vroemmmmmmmm!

Ik heb uiteindelijk het contactslot maar verwisseld.

Groet,
Rob4tl (inmiddels Rob4F4)
R4 F4 Fourganette 1984
R4 F4 Air France 1983 (project)
R4 F4 Belgisch leger 1988 (project)
R4 TL 1984 Twingo dak
R15 TL 1979 Cabriolet
BMW R 90 S 1974 / BMW R 80 1987)
Tomos 4Tl 1977
Plaats reactie