scheurtje in de deur

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
elfje4tl
Berichten: 85
Lid geworden op: vr okt 15, 2010 10:22 am
Locatie: Losser

scheurtje in de deur

Bericht: # 127780Bericht elfje4tl »

Nadat ik m'n deur aan de chauffeurskant van een een mooi nieuw laklaagje en deurrubber had voorzien, bleek dat er een scheurtje in de deur zat. Aan de binnenkant, precies in de knik waar het raam begint en aan de kant van het slot. Doordat er behoorlijke spanning op die plek komt bij het sluiten van de deur, vervormt de deur en sluiten de boven- en onderkant van de deur niet meer aan op het chassis.
Ik denk dat dit een laswerkje wordt, of heeft iemand een ander idee?
My Little Tanky + Comme ci, Comme ça
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Re: scheurtje in de deur

Bericht: # 127781Bericht Mark4GTL »

nieuwe deur...

dit is een plek waar veel deuren slijten.
netjes lassen en afwerken en je kunt er weer even tegenaan...
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
Gebruikersavatar
elfje4tl
Berichten: 85
Lid geworden op: vr okt 15, 2010 10:22 am
Locatie: Losser

Re: scheurtje in de deur

Bericht: # 127782Bericht elfje4tl »

Oké, hier was ik al een beetje bang voor. Lassen is namelijk iets wat ik niet kan. Iemand in de omgeving Enschede die dat wel kan en wil? Natuurlijk tegen vergoeding..... :)
My Little Tanky + Comme ci, Comme ça
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Re: scheurtje in de deur

Bericht: # 127783Bericht roberto »

Omdat het materiaal op de plaats van het scheurtje erg dun is geworden kun je er beter een plaatje op laten lassen of met koper lassen, als je naar een metaal bedrijf bij je in de buurt rijd kun je er waarschijnlijk op wachten haal dan wel het rubber weg en maak het rondom goed schoon tot op het metaal (dat scheelt tijd voor de lasser)
Gebruikersavatar
jeffr4
Berichten: 2309
Lid geworden op: zo aug 23, 2009 11:51 pm
Contacteer:

Re: scheurtje in de deur

Bericht: # 127789Bericht jeffr4 »

Wellicht een standaard R4 euvel, want toen ik mijn R4 tje overnam van Nicolette, was de bestuurdersdeur ook op dezelfde plek aardig doorgescheurd en eerst maar eens geschuurd, gelast en in de zink.
Ook achter de deurrubber kan het zijn gescheurd, dus ook zeker daar het rubber loshalen en ...enige remedie ..lassen, uiteraad daarna mooi glad schuren en op kleur brengen.
Afbeelding

En zsm laten doen, want aan de binnenkant kun je nog het e.e.a. redelijk wegwerken, maar als het zover komt dat het ook aan de buitenzijde op de naad gaat scheuren :x ,
Afbeelding

zeker omdat je deze al hebt voorzien van een mooie laklaag.
Nu ik aan de bijrijderszijde, een paar flinke opzettelijk gemaakte butsen heb, wil ik een set nieuwe deuren, maar ja, gezien de schaarse tijd, eerst maar de 1400 injectie.
eelcovanheerde
Berichten: 93
Lid geworden op: za jan 17, 2009 10:17 am
Locatie: Deventer

Re: scheurtje in de deur

Bericht: # 127794Bericht eelcovanheerde »

Hallo,

Ik ken het verschijnsel. Mijn zoon verdient graag een centje bij. Dus als naar Deventer rijden een optie is? Geld is een vrijwillige bijdrage voor zijn nieuwe lasapparat en dat hoeft niet veel te zijn.

Met groeten,

Eelco van Heerde
Gebruikersavatar
elfje4tl
Berichten: 85
Lid geworden op: vr okt 15, 2010 10:22 am
Locatie: Losser

Re: scheurtje in de deur

Bericht: # 127807Bericht elfje4tl »

Bedankt voor alle reacties. Dit euvel blijkt dus idd vaker voor te komen.

eelcovanheerde schreef:Hallo,

Ik ken het verschijnsel. Mijn zoon verdient graag een centje bij. Dus als naar Deventer rijden een optie is? Geld is een vrijwillige bijdrage voor zijn nieuwe lasapparat en dat hoeft niet veel te zijn.

Met groeten,

Eelco van Heerde
Ik heb vanochtend een afspraak met iemand (hier in de buurt) gemaakt die het voor mij gaat repareren. In ieder geval bedankt voor de tip!!
My Little Tanky + Comme ci, Comme ça
Rik
Berichten: 2690
Lid geworden op: di jan 18, 2005 11:29 am
Locatie: Tilburg

Re: scheurtje in de deur

Bericht: # 127836Bericht Rik »

ik heb het ook in eenvorige r4 gehad, prima te lassen hoor, maar wel iemand laten doen die het netjes kan en het met beleid doet!

succes!
Sjefke, de blauwe 99-LHZ-4!
ap
Berichten: 984
Lid geworden op: zo jun 18, 2006 8:22 pm
Locatie: assen

Re: scheurtje in de deur

Bericht: # 127839Bericht ap »

Nu wel even je slot goed afstellen anders heb je dit probleem binnen de kortste keren weer.
Gebruikersavatar
elfje4tl
Berichten: 85
Lid geworden op: vr okt 15, 2010 10:22 am
Locatie: Losser

Re: scheurtje in de deur

Bericht: # 127877Bericht elfje4tl »

De scheurtjes (in een ander portier bleek ook een kleintje te zitten) zijn inmiddels gelast. De lak zit er weer op en het rubber is terug op z'n plaats gelijmd. Het slot is ook bijgesteld, maar het blijft voorlopig lastig om de deur in z'n slot te krijgen (nieuw rubber). Dus voorlopig stap ik in en uit via het andere portier. :-? Daar zit het oude rubber (nog) in...
My Little Tanky + Comme ci, Comme ça
Gebruikersavatar
Rutger-peer
Berichten: 1029
Lid geworden op: ma feb 22, 2010 12:27 am
Locatie: Groningen

Re: scheurtje in de deur

Bericht: # 127878Bericht Rutger-peer »

elfje4tl schreef:De scheurtjes (in een ander portier bleek ook een kleintje te zitten) zijn inmiddels gelast. De lak zit er weer op en het rubber is terug op z'n plaats gelijmd. Het slot is ook bijgesteld, maar het blijft voorlopig lastig om de deur in z'n slot te krijgen (nieuw rubber). Dus voorlopig stap ik in en uit via het andere portier. :-? Daar zit het oude rubber (nog) in...
Heb je wel de juiste nieuwe rubbers er in gezet? Ene is de ander niet heb ik wel gehoord, sommige zijn hol, andere massief. Massieve deurrubbers kun je meteen wel weer verwijderen als ik de ervaringsdeskundigen mag geloven, die gaan nooit van z'n levensdagen "zetten".
Renault 4 GTL 1984 geel/oranje (341B).
Gebruikersavatar
elfje4tl
Berichten: 85
Lid geworden op: vr okt 15, 2010 10:22 am
Locatie: Losser

Re: scheurtje in de deur

Bericht: # 127879Bericht elfje4tl »

Ik heb massieve rubbers. Deze heb ik vorig jaar ook in de achterklep gelijmd en de klep sluit uitstekend! En de kleinere deur aan bestuurders kant heeft óók een nieuw rubber en sluit ook prima. Dus ik denk niet dat alle massieve rubbers bijvoorbaat niet oké zijn...
My Little Tanky + Comme ci, Comme ça
Gebruikersavatar
Rutger-peer
Berichten: 1029
Lid geworden op: ma feb 22, 2010 12:27 am
Locatie: Groningen

Re: scheurtje in de deur

Bericht: # 128001Bericht Rutger-peer »

Hmm, dan heb ik niets gezegd! Je hoort zulke verschillende verhalen daarover. Zal ook te maken hebben met hoe je deuren zijn afgesteld, niet?
Renault 4 GTL 1984 geel/oranje (341B).
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5193
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: scheurtje in de deur

Bericht: # 128032Bericht Bertje »

En of de pennen die in je deurscharnieren zitten niet uitgesleten zijn. Bij mij sluit de bijrijdersdeur beter dan de bestuurdersdeur omdat die veeeeuuul minder gebruikt is (ex-bedrijfswagen F6). Nieuwe pen erin tikken scheelt al een hoop. Maar beter lijkt me nog het gat licht uit te boren zodat je de nieuwe pen ergens doorheen kan tikken dat weer perfect rond is.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Plaats reactie