uitlaatpijp
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: zo jan 02, 2011 6:53 pm
uitlaatpijp
Ik heb een gat in de pijp van m'n uitlaat en wil deze vernieuwen. Echter m'n auto staat in Frankrijk dus ik kan de pijp niet even loshalen om hem mee te nemen.Weet iemand of er verschillende soorten pijp zijn. Of kan ik er gewoon eentje halen, bijvoorbeeld bij het magazijn in Loenen. Ik heb een Renault 4 TL uit dec 1979. Type R 1126 Chassis 0944357. Heeft iemand een tip?
Re: uitlaatpijp
Het ligt er natuurlijk wel aan waar het gat zit en wat je wilt vervangen...
Je zou (eerst/ alvast of eerst alvast) kunnen zoeken op de site van "der Franzose"
http://www.franzose.de/de/Renault/Alle/Auspuffanlage/" onclick="window.open(this.href);return false;
KLIK:
Je zou (eerst/ alvast of eerst alvast) kunnen zoeken op de site van "der Franzose"
http://www.franzose.de/de/Renault/Alle/Auspuffanlage/" onclick="window.open(this.href);return false;
KLIK:
Wie het kleine niet eert, ...koopt geen pony, ...maar 'n peerd...
- Hanz
- Berichten: 3146
- Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
- Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
- Contacteer:
Re: uitlaatpijp
Er zijn twee soorten uitlaat, die voor de 1100cc en die voor de andere motoren. Jij hebt de tweede. Die zou je lokale kwikfit ook moeten kunnen leveren.
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: zo jan 02, 2011 6:53 pm
Re: uitlaatpijp
Ik heb alleen de pijp nodig die onder de auto loopt. Begrijp ik het goed dat dit bij alle modellen dezelfde pijp is muv van de 1100 modellen dan.
- Hanz
- Berichten: 3146
- Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
- Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
- Contacteer:
Re: uitlaatpijp
yep, de 1100 modellen hebben een pijp met een demper aan het einde, die achteraan de auto uitkomt. De 845cc motoren hebben een pijp die voor het linker achterwiel uitkomt (en de demper in een apart stuk onder het voorspatbord)Henk van Anrooij schreef:Ik heb alleen de pijp nodig die onder de auto loopt. Begrijp ik het goed dat dit bij alle modellen dezelfde pijp is muv van de 1100 modellen dan.
Re: uitlaatpijp
Wie het kleine niet eert, ...koopt geen pony, ...maar 'n peerd...
Re: uitlaatpijp
Naar het magazijn rijden heeft ook geen zin ,want daar ook niet op voorraad,men kan beter het magazijn links laaten liggen en ga meteen naar de automatrialenhandel, scheelt ergenis en brandstof. Herman.
- Renault Classique
- Berichten: 384
- Lid geworden op: wo apr 30, 2003 2:00 am
- Locatie: Willemstad Curacao
Re: uitlaatpijp
Het gaat hier dus om de eindpijp die onder de 4 loopt en voor het linkerachterwiel iets naar buiten buigt en daar eindigt. Van deze eindpijpen heb ik onlangs nog meerdere exemplaren in het clubmagazijn zien liggen.
http://www.kunstenvliegwerk.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: uitlaatpijp
Vorige week een complete uitlaat systeem bij mijnautoonderdelen.nl besteld, de pijp die hier wordt gevraagd kost daar 16,95. ik heb 15 euro betaald voor ongeveer 30 kilo aan vracht.
Het vervangen van het uitlaatsysteem ging best aardig snel, auto aan de kant van de pijp voor en achter omhoog gekrickt, wielen losgehaald en ik kon makkelijk bij om alles te vervangen.
Ik heb ook gelijk alle ophangrubbers vervangen.
http://www.mijnautoonderdelen.nl/auto-o ... rtcode=969" onclick="window.open(this.href);return false;
Het vervangen van het uitlaatsysteem ging best aardig snel, auto aan de kant van de pijp voor en achter omhoog gekrickt, wielen losgehaald en ik kon makkelijk bij om alles te vervangen.
Ik heb ook gelijk alle ophangrubbers vervangen.
http://www.mijnautoonderdelen.nl/auto-o ... rtcode=969" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: uitlaatpijp
Dan moet 'ie volgens mij deze hebben...
Nr. 01529
Specs:
Magazijncode 65
Standard kwaliteit
-08.83, Type/uitvoering R 4
Type/uitvoering L-TL-F4-Safari
Type/uitvoering 01/61-08/83
Type/uitvoering 782 ccm
Type/uitvoering 25 hp
Type/uitvoering 18 kw
Mot.L800-01/05
Type R1120-R1123-R1209 -R2102-R2104 R2105-R2106-R2108-R2109-R2391-R2392
Type 06-R2108-R2109-R2391
Type -R2392
Type/uitvoering R4 SAFARI: 75-78
Type R1123-R1126-R1129R1123-R1126-R1129-R2106- R2391R1128-104
Zijuitlaat
R1126, heh...
Is hij nog voordeliger uit ook... €12,34...
(als ik de link er op zet wanneer je op kenteken zoekt, dan krijg je een lege pagina te zien...)
Als ik het nummer intik en die link op de site zet, staat er alleen type R1128...
...Dan maar zo...
Nr. 01529
Specs:
Magazijncode 65
Standard kwaliteit
-08.83, Type/uitvoering R 4
Type/uitvoering L-TL-F4-Safari
Type/uitvoering 01/61-08/83
Type/uitvoering 782 ccm
Type/uitvoering 25 hp
Type/uitvoering 18 kw
Mot.L800-01/05
Type R1120-R1123-R1209 -R2102-R2104 R2105-R2106-R2108-R2109-R2391-R2392
Type 06-R2108-R2109-R2391
Type -R2392
Type/uitvoering R4 SAFARI: 75-78
Type R1123-R1126-R1129R1123-R1126-R1129-R2106- R2391R1128-104
Zijuitlaat
R1126, heh...
Is hij nog voordeliger uit ook... €12,34...
(als ik de link er op zet wanneer je op kenteken zoekt, dan krijg je een lege pagina te zien...)
Als ik het nummer intik en die link op de site zet, staat er alleen type R1128...
...Dan maar zo...
Wie het kleine niet eert, ...koopt geen pony, ...maar 'n peerd...
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Re: uitlaatpijp
Het vervangen van een deel van de uitlaat wil wel eens doffe ellende zijn omdat hij in de knelverbinding behoorlijk kan vervormen en dus vastzitten. Ik wel eens staan hengsten om zo'n lange pijp onder de auto uit te krijgen, schroevendraaier in de knelverbinding rammen, trekken aan iets wat met een rubbertje vastzit... Dat was eens maar nooit meer, ik doe alleen nog complete uitlaten.
Re: uitlaatpijp
Hmmm, ja...Willem de Zwijger schreef:Het vervangen van een deel van de uitlaat wil wel eens doffe ellende zijn...
Het "makkelijkst" is om 'em compleet, vanaf de koppeling met het uitlaatspruitstuk, los te maken
en onder de auto vandaan te trekken...
Zit je alleen in het begin nog te prutsen om die eerste bocht (door het binnenspatbord) eraf te krijgen...
(Flink draaien en tegelijkertijd trekken...)
Daarna demonteren.
...Lig je tenminste niet de hele tijd onder EN half op de kop in de auto te klooien...
Wie het kleine niet eert, ...koopt geen pony, ...maar 'n peerd...
Re: uitlaatpijp
Dat is 1 van de redenen, nog 1-tje... een uitlaat wordt meestal gemaakt van hetzelfde spul, en roest meestal over de gehele lengte ongeveer even snel... als ie dus ergens door is, is ie vaak op een ander punt bijna door... en uit eigen ervaring, als je een stukkie repareert, blijf je vaak bezig... het eerste stukkie van het spruitstuk tot het spatbord heb ik echter nog nooit hoeven vervangen, en als je het hele ding hebt, hak je de ouwe gewoon in stukkies, dan trek je 'm er zo onderuit....wel zorgen voor nieuwe klemmen en doe ook maar nieuwe ophangrubbertjes.....
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: zo jan 02, 2011 6:53 pm
Re: uitlaatpijp
Bedankt voor alle tips. Ik ga voor een compleet nieuwe uitlaat. Ik ga eerst even langs het magazijn. Wie weet hebben zij nog een complete op voorraad.
Re: uitlaatpijp
Ga gewoon langs de onderdelenboer in de buurt.
(niets te nadele van et magazijn) maar je hebt je spul sneller dichterbij en nog goedkoper ook.
(niets te nadele van et magazijn) maar je hebt je spul sneller dichterbij en nog goedkoper ook.