startmotor
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- dirkoosterhoff
- Berichten: 865
- Lid geworden op: ma okt 11, 2010 1:08 pm
- Locatie: Enschede
startmotor
Hallo,
Weet iemand toevallig (heel zeker) of je een 6 volt Paris Rhone startmotor kunt uitwisselen met een 6 volt Ducellier startmotor?
Volgens Bram moet dat kunnen maar ik wil nog even weten of iemand daar ervaring mee heeft en of het inderdaad kan.
Weet iemand toevallig (heel zeker) of je een 6 volt Paris Rhone startmotor kunt uitwisselen met een 6 volt Ducellier startmotor?
Volgens Bram moet dat kunnen maar ik wil nog even weten of iemand daar ervaring mee heeft en of het inderdaad kan.
Laatst gewijzigd door dirkoosterhoff op do feb 17, 2011 9:11 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: startmotor
Als Bram zegt dat het kan dan kan dat.
- dirkoosterhoff
- Berichten: 865
- Lid geworden op: ma okt 11, 2010 1:08 pm
- Locatie: Enschede
Re: startmotor
Bram zei dat beide types op het 680 blok voorkomen maar kon ook niet met zekerheid zeggen of ze uitwisselbaar zijn.
Mijn Paris -Rhone is niet helemaal fijn meer en er ligt in het magazijn nog een splinternieuwe Ducellier.
Vandaar mijn vraag.
Groet,Dirk.
Mijn Paris -Rhone is niet helemaal fijn meer en er ligt in het magazijn nog een splinternieuwe Ducellier.
Vandaar mijn vraag.
Groet,Dirk.
- dirkoosterhoff
- Berichten: 865
- Lid geworden op: ma okt 11, 2010 1:08 pm
- Locatie: Enschede
Re: startmotor
Wie of wat is PR?Hanz schreef:PR al geraadpleegd?
Re: startmotor
Offffff........in de M.R. 61 gekeken. kan daar ook staan of ze uitwisselbaar zijn.dirkoosterhoff schreef:Wie of wat is PR?Hanz schreef:PR al geraadpleegd?
- Hanz
- Berichten: 3139
- Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
- Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
- Contacteer:
Re: startmotor
Manual de Pieces de Rechange. Onderdelenboek met duidelijke tekeningen. Geeft bijvoorbeeld ook aan welke motor met welke startmotor samen gaat.dirkoosterhoff schreef:Wie of wat is PR?
- dirkoosterhoff
- Berichten: 865
- Lid geworden op: ma okt 11, 2010 1:08 pm
- Locatie: Enschede
Re: startmotor
helaas heb ik geen van beide boeken.
In het grote Kluwer boek staan op pag.170 wel twee tekeningen van beide typen.
daarbij lijkt de voorkant van de Ducellier iets langer dan de Paris rhone.
Ik weet dus niet of dat van invloed is.
Ook de maten die er bij staan zijn iets anders.
In het grote Kluwer boek staan op pag.170 wel twee tekeningen van beide typen.
daarbij lijkt de voorkant van de Ducellier iets langer dan de Paris rhone.
Ik weet dus niet of dat van invloed is.
Ook de maten die er bij staan zijn iets anders.
Re: startmotor
de PR 728 [1964] zegt over de paris-rhone het volgende: voor toepassing van dit onderdeel moet de diameter van de doorvoergaten voor de bevestigingspennen bij de lagerkap aan de collectorszijde op 6.15mm gebracht worden.
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- dirkoosterhoff
- Berichten: 865
- Lid geworden op: ma okt 11, 2010 1:08 pm
- Locatie: Enschede
Re: startmotor
Maar ja,dat maakt nog niet duidelijk of hij uitwisselbaar is met een Ducellier.
Re: startmotor
dat is de enige opmerking die er bij staat, mijn interpretatie is dat bij een Paris Rhone het doorvoorgat groter moet zijn om net als een ducellier te passen.
ergo; uitwisselbaar
ergo; uitwisselbaar
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: startmotor
hebo's,
haynes blz 169 (figuur 9.20-9.23) geeft denk ik de oplossing. Functioneel en aan de bendixzijde zijn ze identiek.
Voor zover ik weet heeft renaullt altijd spullen van Ducellier en Paris Rohne naast elkaar gemonteerd, later ook nog Femsa en Bosch.
Volgens mij zijn er maar eigenlijk 2 echter varianten van startmotoren in de opname aan de moterzijde: 2 of drie bevestigingsgaten.
vr gr Fons
ps. Hiermee twijfel ik niet aan de woorden van Bram, noch expliciet noch impliciet. Immers als hij het zegt klopt het, ik illustreer alleen zijn gelijk
haynes blz 169 (figuur 9.20-9.23) geeft denk ik de oplossing. Functioneel en aan de bendixzijde zijn ze identiek.
Voor zover ik weet heeft renaullt altijd spullen van Ducellier en Paris Rohne naast elkaar gemonteerd, later ook nog Femsa en Bosch.
Volgens mij zijn er maar eigenlijk 2 echter varianten van startmotoren in de opname aan de moterzijde: 2 of drie bevestigingsgaten.
vr gr Fons
ps. Hiermee twijfel ik niet aan de woorden van Bram, noch expliciet noch impliciet. Immers als hij het zegt klopt het, ik illustreer alleen zijn gelijk
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Re: startmotor
afbeeldingen 9.20 tot 9.23 zijn alle met twee bevestigings punten. Alleen de latere 1100 blokjes hebben een startmotor met drie bevestigings punten.
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: startmotor
@schoapke,
Klopt, ik vergat er bij te zetten dat op de 800 cc variant alleen startmotoren met 2 oren voorkomen en op de 1100 cc alleen drie oren
vr gr fons
Klopt, ik vergat er bij te zetten dat op de 800 cc variant alleen startmotoren met 2 oren voorkomen en op de 1100 cc alleen drie oren
vr gr fons
Laatst gewijzigd door RVIER op di feb 22, 2011 10:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
- dirkoosterhoff
- Berichten: 865
- Lid geworden op: ma okt 11, 2010 1:08 pm
- Locatie: Enschede
Re: startmotor
O.k. mensen allemaal erg bedankt voor de informatie.
Hier kan ik wel weer mee verder.
En natuurlijk ga ik er ook vanuit dat Bram het weet. Het is alleen mijn eigen onzekerheid waardoor ik zoveel mogelijk meningen wil navragen.
Hier kan ik wel weer mee verder.
En natuurlijk ga ik er ook vanuit dat Bram het weet. Het is alleen mijn eigen onzekerheid waardoor ik zoveel mogelijk meningen wil navragen.