zijruiten verwijderen

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
r4paul
Berichten: 4
Lid geworden op: za okt 03, 2009 4:57 pm

zijruiten verwijderen

Bericht: # 124019Bericht r4paul »

Mijn naam is Paul Groot Koerkamp uit Doetinchem.
Ik heb een R4 Savanne uit 1987 (Franse import). Ziet er nog prima uit, maar er zitten toch een paar roestplekjes op m.n. onder de raamlijsten. Om daar goed bij te kunnen moeten eigenlijk de zijramen uit de deuren. Vraag: hoe krijg ik deze ramen er in z'n geheel eruit en er later weer netjes in?
schoapke
Berichten: 2773
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Re: zijruiten verwijderen

Bericht: # 124020Bericht schoapke »

onder het rubber zitten drie klemmetjes links rechts en boven. die moeten er uit. Verder het vilt eruit halen en dan kan je de ramen zo van binnen naar buiten verwijderen.
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Re: zijruiten verwijderen

Bericht: # 124021Bericht GijSsie »

Vilt hoeft naar mijn weten niet perse.

Gewoon die klemmetjes eruit. Soms zitten er dacht ik meer dan 4 in? En dan een hoek naar buiten drukken. Wellicht het rubber "lipje" even helpen. Het is met deze temperaturen ook verstandig om het rubber even warm te maken...
Savane 1993 =D
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: zijruiten verwijderen

Bericht: # 124051Bericht Tweety »

zijn het geen schuif raampjes, nou dan moet je het schuivende deel er eerst uitkantelen dmv van het lossen van de bout in het blokje,en dan zitten onder het rubber/vilt die klemmetjes....
r4paul
Berichten: 4
Lid geworden op: za okt 03, 2009 4:57 pm

Re: zijruiten verwijderen

Bericht: # 124054Bericht r4paul »

Bedankt voor de reacties. Ik ga er mee aan de slag.
Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 2100
Lid geworden op: di jun 11, 2002 2:00 am
Locatie: Terheijden (N.Br.)

Re: zijruiten verwijderen

Bericht: # 124202Bericht Rudi »

Als je meer informatie wilt hebben over de 4, moet je eens contact zoeken met HermanR4, hier ook bekend op het forum. Hij woont volgens mij vrij dicht bij je in de buurt.

Succes, Rudi

PS ik heb bij terug plaatsing van de ramen vet gebruikt om de ramen smeuig op z'n plek te zetten.
Plaats reactie